کد مطلب: ۳۹۷۰۶۳

ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار

ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۶ تا ۹۷ هزار تومان به مغازه دار و ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۶ تا ۹۷ هزار تومان به مغازه دار و ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۶ تا ۹۷ هزار تومان به مغازه دار و ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی افزود: در یک هفته اخیر، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به سبب امتناع دامداران در عرضه دام با افزایش یک تا ۲ هزار تومانی در بازار روبرو شد که هم‌اکنون به سبب شرایط مساعد توزیع و بی‌رمقی بازار، قیمت نوسانی نداشته است.

ملکی قیمت گوشت گوسفندی در ایام محرم را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه تقاضا در ایام محرم برای خرید گوشت گوساله بیشتر است، از این‌رو قیمت گوشت گوسفندی و دام سبک نوسان چندانی در بازار ندارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بسیاری از دامداران تصور می‌کردند که امسال شرایط همانند سال قبل خواهد بود، در حالی‌که امسال به سبب شرایط مساعد بارندگی و مرتع، دامداران با انباشت دام در واحد‌های خود روبرو هستند.

وی ادامه داد: با وجود فراوانی عرضه و کمبود تقاضا، نوسان خاصی را برای بازار محرم متصور نیستیم چرا که تقاضا در این ایام به اندازه عید قربان نیست.

ملکی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت وارداتی ارتباطی به گوشت داخلی ندارد، بیان کرد: اگرچه قیمت گوشت وارداتی به دلایل نامعلوم از کیلویی ۷۵ به ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است، اما این موضوع ارتباطی به گوشت داخل ندارد چرا که مبنای قیمت داخل عرضه و تقاضاست.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان تصریح کرد: با وجود کاهش تقاضا در شهریور به سبب بازگشایی مدارس و افزایش هزینه خانوار و رکود حاکم بر بازار باید منتظر ماند و دید که قیمت گوشت در بازار به کدام سمت و سو می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.