کد مطلب: ۵۶۷۱۱۲

ثبت اطلاعات خریداران سیمان الزامی شد

ثبت اطلاعات خریداران سیمان الزامی شد

بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از الزام ارسال اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان از امروز (چهارشنبه) به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اظهار خریداران در سامانه جامع انبارها خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر بازرسی و امور اعضای شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه ای خطاب به کارگزاران از الزام ارسال اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان در روزجاری(چهارشنبه، مرداد) به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اظهار خریداران در سامانه جامع انبارها خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به مصوبه جلسه مورخ ۵ مرداد ۱۴۰۰ ستاد تنظیم بازار، اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان در روز چهارشنبه مورخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ برای سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال خواهد شد. همچنین خریداران ملزم به ثبت اطلاعات لازم در سامانه جامع انبارها می‌باشند ( تسنیم ).

بازار سیمان در دست ۱۵ نفر!

به گفته رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، خرید ۷۰ درصد سیمان در یک سال گذشته به دست ۱۵ نفر در کشور صورت گرفته است و و سلاطین بازار سیمان هم به‌زودی کشف می‌شوند.

چندی پیش، رضا جمارانیان در برنامه صبح بخیر ایران با بیان این مطلب تاکید کرد: واحد‌های نظارتی به بازار دلالی سیمان ورود کنند و این ۱۵ نفر را کشف کنند. هرجا از نظام عرضه و تقاضا خارج شدیم غیر از رانت و فساد چیزی ندیدیم. سلطان سیمان یا سلاطین سیمان هم بزودی کشف می‌شوند.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰، عملا قیمت مصوب هر پاکت سیمان ۲۲ هزار تومان شد و در نهایت موفق شدیم با این قیمت در تاریخ ۹ خردادماه، موافقت مسئولان مرتبط را دریافت و سیمان را در بورس کالا عرضه کنیم.

او بیان کرد: پس از اولین عرضه سیمان در بورس کالا که با هدف رهایی از قیمت‌گذاری دستوری و رانت صورت گرفت، با یک رقابت اندک در بورس کالا، سیمان با قیمت ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان به فروش رسید. این روند تا ۱۴ تیرماه یعنی قبل از آغاز قطعی‌های برق، ادامه داشت ( باشگاه خبرنگاران جوان )

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا لعنتشون کنه پنج پاکت سیمان خریدم 400هزارتومان دانه‌ای 80هزارتومان شهر ری بعد میگن چرا کرایه خانها بالاست

  • حمید

    سلام وقت بخیر مسلمان خدا چه خبره این همه تولیدات داخلی و کارخانه داریم اون وقت چتوری این همه افزایش قیمت داریم سیمان دونه ۵۰۰۰ هزارت چتوری بشه ۱۱۰۰۰۰ هزارت یکم انصاف داشته باشید

  • ناشناس

    اگه این روند ادامه داشته باشه یا رو همین قیمت فیکس بشه قیمت ملک و اجاره چند برابر میشه

    • ناشناس

      سلام من خانواده ۸ نفره هستم بخداپول نان هم ندارم هیچ کدام از بچه ها بزرگ نیست که کاری کنند پیش یک مصالح فروشی کارکنم این یک ماه که سیمان نیست ماهم درامدمان درپیش مصاله فروش بود الان همش دارم عزاب مکشم برسیید به داد قشم ضعیف

  • محسن نوروزی

    دولت بی تدبیر با تمام قدرت هرچه زودتر فقط برود تا کشور ارام شود…البته خیلی تلاش میکنند که مردم را عصبانی کنند…که عدلیه ومجلس باید بیدار باشند تاکار ها از این خرابتر نشود…

    • ناشناس

      من میترسم دولت سیزدهم، هم دست کمی از دولت دوازدهم نداشته باشد..

  • omen

    حالا چی ..هی خبر میدهید سیمان در دست ۱۵ دلال میباشد خاک بر سر دولت که نمیتواند این دلال ها را ادم کند روحانی پرای درز دیوار هم خوب نیست .بوی تعفنش همه را میکشد ؟

  • رضا

    یعنی کسی هست به حال مردم ومصرف کننده دلش بسوزه؟سیمان میلگرد کدومشو بگی

  • اسلام

    ?

  • بندری

    واقعا میگن کشورهای دیگه جنگه مردمش باجنگ کشته میشن خوشبحال ایرانیا نمی‌دونم ایرانیا با این افزایش قیمت دارن یکی یکی جون میدن خواهشاً به فکر مملکت باشین مسولین

  • سام

    گناه ما چیه تو این مملکت متولد شدیم خدا اگه هستی یه کاری بکن دیگه کانکس هم نمیشه اجاره کرد بیابونم بری چادر بزنی شهرداری فروخته یه عده میان میگن برو

  • ناشناس

    ۱۵نفر همون مسؤلان آخه کی میتونه ۱۳۰ کامیون سیمان از ایران خارج کنه که همین چند هفته پیش انجام دادن