کد مطلب: ۳۴۹۴۱۷

صالحی عنوان کرد:

ثبت شرکت اینستکس قدم امیدوارکننده‌ای است

ثبت شرکت اینستکس قدم امیدوارکننده‌ای است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اروپایی‌ها با ثبت شرکت اینستکس قدم امیدوار کننده‌ای برداشتند امیدواریم در همین مسیر با سرعت و شتاب بیشتر حرکت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله صنعت هسته ای کشور در باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه اکنون می‌توانیم راکتورهای تحقیقاتی را طراحی کنیم، افزود: اگر کشورهای همسایه علاقه‌مند به راکتورهای تحقیقاتی آب سبک هستند می‌توانیم برای آنها طراحی و در اختیار آنها بگذاریم و آموزش بدهیم که رادیوداروی خود را تولید کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ما به قسم خود پایبندیم، گفت: اینکه می‌گویند صنعت هسته‌ای متوقف شده است چنین نیست و باید دستاوردهای هسته‌ای به مردم نشان داده شود.

وی تصریح کرد: در اکتشاف و استخراج قدم‌های بلندی برداشته‌ایم.

صالحی درباره همکاری با اروپایی‌ها نیز گفت: همکاری در بعد فنی خوب جلو می‌رود و حتی پروژه‌هایی را اروپا در ایران انجام می‌دهند از جمله ایجاد بهترین مرکز ایمنی هسته‌ای در غرب آسیا که ۲۰ میلیون یورو برای آن تعهد کرده‌اند. در بعد سیاسی و حقوقی اختلاف‌نظرهایی داریم اروپایی‌ها انتظارات خودشان را دارند و ما هم آرای خودمان را داریم و ما در مدار سیاسی خود حرکت می‌کنیم.

وی درباره سازوکار مالی اروپا گفت: اروپایی‌ها در بعد اقتصادی قدم امیدوارکننده‌ای برداشتند امیدواریم در همین مسیر با سرعت و شتاب بیشتر حرکت کنند. آنگونه که خودشان اعلام می‌کنند مشکلاتی دارند و علی‌رغم اینکه با تاخیر انجام دادند، ثبت شرکت اینستکس قدم امیدوار کننده‌ای است و انتظار داریم قدم‌های نهایی را بردارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: سازمان انرژی اتمی همواره آماده است و اگر چنانچه طرف مقابل در چارچوب تعهدات برجامی عمل نکند، تصمیمات مقتضی را در زمان خود خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.