کد مطلب: ۵۹۰۴۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین مهلت ثبت‌نام در حراج ایران خودرو / اختلاف قیمت خودروها با بازار چقدر است؟

آخرین مهلت ثبت‌نام در حراج ایران خودرو / اختلاف قیمت خودروها با بازار چقدر است؟

گروه صنعتی ایران خودرو، طرح پیش‌فروش شش محصول خود را با موعد تحویل حداکثر یک ساله به اجرا گذاشته است. اما با ثبت‌نام در حراج ایران خودرو، چقدر رانت نصیب برندگان می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت نام در حراج ایران خودرو از پنجشنبه ۲۹ مهر آغاز شده است و امروز یکشنبه دوم آبان، به پایان می‌رسد. موعد تحویل محصولات از مهر تا آبان سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

در این طرح شش محصول تارا با گیربکس دستی، دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس و سورن پلاس عرضه می‌شوند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام در حراج ایران خودرو اقدام کنند.

Screenshot 127 1

در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اما محصولاتی که متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در حراج ایران خودرو خریداری کنند، در بازار با چه قیمتی داد و ستد می‌شوند و چقدر میان نرخ کارخانه‌ای و بازار آنها اختلاف وجود دارد؟ با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار خودرو رخ ندهد، در سال ۱۴۰۱ نیز رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح ایران خودرو می‌شود.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

یکی از خودروهای موجود در این طرح، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک است. متقاضیان باید برای خرید این محصول، علی‌الحساب ۱۵۶ میلیون و ۳۵ هزار تومان پیش‌پرداخت بپردازند.

قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در آبان، ۳۹۰ میلیون تومان و نرخ این خودرو در بازار ، ۴۶۳ میلیون تومان است.

دنا پلاس توربو شارژ دستی

خودروی دیگری که در طرح جدید این خودروساز عرضه می‌شود، دنا پلاس توربو شارژ دستی است. متقاضیان برای ثبت نام در حراج ایران خودرو و خرید این محصول، باید علی‌الحساب ۱۱۴ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس توربو شارژ دستی در آبان، ۲۸۵ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان تعیین شده است. این خودرو در بازار ، ۴۲۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

تارا دستی

این محصول، گزینه دیگری است که متقاضیان می‌توانند در هنگام ثبت نام در حراج ایران خودرو آن را انتخاب کنند. مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب برای خرید تارا دستی، ۱۱۶ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان است.

ایران خودرو این محصول را ۲۹۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان عرضه می‌کند. تارا دستی در بازار ، ۳۷۲ میلیون تومان، قیمت دارد.

پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در حراج ایران خودرو، از امکان خرید پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای نیز برخوردارند. متقاضیان باید علی‌الحساب، ۸۶ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای در آبان، ۲۱۶ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان تعیین شده است. این خودرو در بازار ، ۳۳۵ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

راناپلاس

این خودرو نیز در فهرست گزینه‌های ثبت‌نام در حراج ایران خودرو وجود دارد. متقاضیان برای خرید راناپلاس باید علی‌الحساب ۷۲ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای آن در آبان، ۱۸۰ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار ، ۲۶۸ میلیون تومان است.

سورن پلاس

این محصول، گزینه دیگری است که متقاضیان می‌توانند در هنگام ثبت‌نام در حراج ایران‌ خودرو آن را انتخاب کنند. متقاضیان برای خرید سورن پلاس باید علی‌الحساب ۸۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان بپردازند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول در آبان، ۲۰۴ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان تعیین شده است. سورن پلاس در بازار ، ۲۸۶ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

خودروسازان در حالی دست از اجرای طرح‌های پیش‌فروش برنمی‌دارند که همچنان درگیر بحران کمبود قطعه و زیان انباشته هستند.

مطالعه گزارش حراج جدید ایران‌خودرو پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار درباره فروش خودروسازان را در صفحه پیش‌فروش خودرو دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    روزی نیست که ایران خودرو قیمتهای کاذب بازار را که خوش برده بالا به رخ مردم نکشه
    بنظر شما منظورش چیه؟

  • محمد

    شما تبلیغ ماشینتون کنید
    چکار به قیمت بازار دارید که هی به رخ میکشید
    قیمت بازار را خودتون بالا بردید تا مردم را به التماس وادارید تا به قیمت کارخونه بهشون ماشین بدید
    کسی ۴ برابر پول نمیده
    خووووودتونید

  • محمد

    یک عامل موفقیت مسئولین ایران خودرو اینه که از رو نمیرن

  • دلسوز

    جناب وزیر سمت شما یا قاطعانه جلو خودرو سازان مخصوصا ایران خودرو بایست و یا خودتو کوچک نکن
    همین فردا که ایران خودرو تعطیل بشه مدیرانش تا ۷ پشتشون پول از ملت مظلوم چاپیدن که اصلا خم به ابرو نیارن
    وارد کنید ماشین را ولی متولیش خودرو ساز نباشه

  • ناشناس

    کی گفته قیمت تارا تو بازار۳۷۲میلیون است؟قیمت کارخانه ای تارا از دنا پلاس توربو دستی۵میلیون بالاتر است و علی القاعده قیمت بازارش باید۴۲۵میلیون باشه. البته اگر آدم ها انصاف داشته باشند.

  • ناشناس

    فقط مسخره بازی،کلی آدم‌ثبت نام‌میکنن که تازه اگه شرایطش رو داشته باشن میرن‌توی قرعه‌کشی صوری..که اونم باز کلی داستان پشتشه واقعا تاسف داره اوضاع خودرو تو این مملکت

  • خسروی خراسانی

    چقدر مسخره خبر را انتشار می دهید!
    توجه نمی کنید که نیاز جامعه را به خودرو اشباع نمی کنند، به جای فضای رقابتی یک فضای عطشناک ایجاد شده، بعد ایرانخودرو با سوء استفاده از این فضا آشغال هایش را به خورد این ملت می دهد.
    چقدر سخیف عنوان رانت را به کار بردید!

  • ناشناس

    من اسمم تو این قرعه کشی در اومده
    شرایطش چجوریه
    یکسال باید پول بخوابه و بعدش سودش رو پول ماشین حساب میشه یا واس خودشون میشه؟

  • ناشناس

    ملت عزیز!پیش فروش ثبت نام نکنید. اگر فردا گفتن قیمت خودرو آزاد بشه و قرعه کشی را حذف کنید،هیچ سودی که به پولتان تعلق نمی گیره هیچ،ماشین هم با یکسال تاخیر و یکسال سند در رهن کارخانه و به قیمت بازار تحویل می گیرید!!یعنی حسابی تو پاچه تون می ره:/

  • ناشناس

    _بشتابید.مردم عزیزثبت نام فوروکردن به هم دیگرجانمونیدیک شبه میلیاردربشید