کد مطلب: ۶۱۰۲۸۲

ثبت‌نام ۴۷۰ موسسه در سامانه جامع کاریابی

ثبت‌نام ۴۷۰ موسسه در سامانه جامع کاریابی

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع کاریابی روز دوم دی‌ماه راه اندازی شد و تاکنون ۴۷۰ موسسه کاریابی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود کریمی‌بیرانوند روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: سامانه جامع کاریابی برای ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان راه‌اندازی شد تا از این طریق زمینه اشتغال کارجویان طی قراردادی فراهم شود.

وی تاکید کرد: پیش از این کاریابی‌ها تحت سامانه جامع و منظمی فعالیت نداشتند تا از این طریق نظارت بر عملکرد آنها صورت گیرد؛ این سامانه تنها به موضوع اشتغال سالانه بیش از یک میلیون نفر نمی‌پردازد بلکه یکی از ابزارها برای اشتغال است.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هزار موسسه کاریابی داخلی داریم، گفت: وظیفه آنها اتصال کارفرما به کارجو است و به عنوان حلقه واسطه نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی افزود: سامانه جامع کاریابی‌ها به بهبود فضای کسب و کار و نظارت بر فعالیت موسسه‌های کاریابی کمک می‌کند ضمن اینکه در وزارت تعاون موسسه‌های کاریابی را تقویت خواهیم کرد.

بیرانوند با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشورمان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات فضای کسب و کار این بود که کارفرمایان نمی توانستند نیروی کار متناسب با فرصت شغلی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین کارجویان هم به خاطر ضعف مهارتی نمی توانستند وارد بازار کار شود از این رو این سامانه را به سازمان فنی و حرفه ای کشور متصل می‌کنیم تا خلاهای مهارتی برطرف شود.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اکنون سامانه مانند ظرف خالی است که موسسه‌های کاریابی می‌توانند اطلاعات خود و مهارت نیروی کار مورد نظر را ثبت کنند و در مرحله بعد کارجویان وارد این سامانه شده و اطلاعات تحصیلی و مهارتی را ثبت می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.