کد مطلب: ۵۱۲۴۶۶

آغاز ثبت‌نام پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده سایپا

خرده رانت‌هایی که امروز توزیع می‌شود!

خرده رانت‌هایی که امروز توزیع می‌شود!

از ساعت ۱۰ صبح امروز ثبت نام پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده ۹ محصول سایپا آغاز می‌شود. اختلاف قیمت این خودروها با قیمت بازار نهایتا به ۳۲ میلیون تومان می‌رسد که این رقم با توجه به ارقام قبلی کوچک به نظر می‌رسد!

ابراهیم علیزاده: در دو هفته اخیر متقاضیان خودرو شاهد دو پیش‌فروش خودرو بودند. در هفته گذشته ایران‌خودرو فروش فوق‌العاده داشت که قیمت برخی خودروهایش تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو قرار بود ۹ خودرو به فروش برسد که قیمت آنها با قیمت بازار به شدت اختلاف داشت. این فاصله قیمتی از ۵۶ میلیون تومان شروع شده و تا ۱۵۹ میلیون تومان هم می‌رسید. حتی در خودرویی مثل دنا پلاس اختلاف قیمت به میزانی بود که خریدار می‌توانست با فروش خودروی دریافتی در بازار تقریبا ۱۱۹ میلیون تومان سود کند و با اضافه کردن ۴۷ میلیون تومان یک قیمت خودروی دولتی دیگر بخرد.

با توجه به این رقم است که می‌توان گفت اختلاف قیمت نهایت ۳۲ میلیون تومان در فروش فوق‌العاده سایپا کمی رقم کوچکی به نظر می‌رسد.

بر این اساس از ساعت ۱۰ صبح امروز ثبت نام پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده ۹ محصول سایپا آغاز می‌شود. اختلاف قیمت این خودروها با قیمت بازار نهایتا به ۳۲ میلیون تومان می‌رسد که این رقم با توجه به ارقام قبلی کوچک به نظر می‌رسد!

1 2

آیا با این ارزان‌فروشی‌ها نسبت به بازار آن هم تنها به یک تعداد محدود برنده قرعه‌کشی بحران خودروسازان را تشدید نخواهد کرد که در نهایت متوسل به بودجه عمومی کشور شوند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    داداش اینقدر روی اختلاف قیمت تاکید د ارید شما… یعنی باید به قیمت بازار ماشین ها رو بفروشند. یعنی باز هم گرونتر … منظور این تاکید شما رو متوجه نمیشیم… اتفاقا اگه پیش فروشها و تحویل ها بیشتر بشه در نهایت بازار مجبور میشه به قیمت کارخونه برگرده… چرا به قیمت سرسام اور بازار تاکید ندارید به قیمت کارخونه تاکید دارید… ایا شما بازاری هستید و طالب افزایش قیمت ها؟ قطعا اگر کارخونه اختلاف قیمت رو حذف کنه و ماشین رو به قیمت بازار ارائه بده اول اینکه هیچ احمقی پیدا نمیشه بره پیش خرید کنه و شش ماه منتظر بمونه و سریع میاد از شما بازاری ها ماشین میخره… دوم و بلافاصله باز شما میکشید روی ماشین هاتون و این چرخه به نفع شما تکرار میشه…

    • ناشناس

      شما چی میگید این بنده خدا انتقاد به قیمت شرکت ها کرده گفته اگه دلار میره بالا چرا افزایش قیمت دلار رو بهانه میکنن و قیمت ها رو افزایش میدن ولی دلار میاد پایین قیمت ها پایین نمیاد دلار بهانه ای بیش نیست.قیمتها نسبت به کیفیت خیلی بالا است دقیقا قیمت ماشینها باید یک سوم قیمت های الان باشه.

    • ناشناس

      برو بابا چی میگی تهمت و افترا چیه هر جا میرم یه مشت آدم بیسواد میخوره تو پستم

    • ناشناس

      آی خدا خیرت بذه آخرش یکی امد به این مسئله اشاره کرد.
      جالب اینه که چند تا سایت با هم و به شکلی هماهنگ این مطالب رو میگن و معلوم نیست کدوم طرفن …!

  • مهدی

    اینا کجاش ارزونه… دلار اومد پایین اما خودروساز علنا گفته ما قیمت‌هامونو نمیاریم پایین..! اینکه دولت نمیتونه قیمت بازار رو کنترل کنه اسمش نمیشه توزیع رانت میشه بیکفابتی اقای روحانی و دارو دسته‌اش

  • علي

    اول این که در قرعه کشی رانتی توزیع نمیشه دوم این که هزاران هزار رانت و میخورن و میبرن شما لنگ مورچه رو چسبیدی …..!!!!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      آخه همینم گیر مردم نمیاد

  • ناشناس

    با وجود این همه شرکت لیزینگی که ماشین چکی و قسطی میفروشن معلومه قرعه کشی فقط و فقط راه فراریه برای شرکت ها خودرو سازی که با قیمت بالاتر تو بازار ازاد بفروشن و با بهره بالاتر. یه درصدی رو هم برای ماله کشی به قضیه به اسم قرعه کشی میفروشن.
    واگرنه اگر واقعا قرعه کشی ای وجود داره این ماشین های لیزینگی از کجا میاد بیرون؟
    اگر هم امکان فروش لیزینگی هست چرا کمپانی نمیفروشه.

  • مسیح

    آیا با این ارزان‌فروشی‌ها نسبت به بازار آن هم تنها به یک تعداد محدود برنده قرعه‌کشی بحران خودروسازان را تشدید نخواهد کرد که در نهایت متوسل به بودجه عمومی کشور شوند؟ حالت خوشه… ارزان فروشی… بحران کارخونه دار…سهامدارشی حتما…

  • ناشناس

    شا هین سا یپا

  • وطن پرست

    ارزان فروشی ؟ مغز خر خوردی مگه این اشغالا رو کجای دنیا سوار میشن با این قیمت

  • محمد از اصفهان

    میشه توضیح بدی قیمت بازار اساسا چقدر میتونه مبنای قیمت واقعی و به قول شما تشخیص ارزان فروشی شرکت خود رو ساز باشه؟. از قیمت بازار که خودش تابع دلال بازی و انحصار و تزریق قطره چکانی خودرو به بازاره و قیمت کاذب و بی پایه داره فهمیدی که خودرو ارزونه؟. میشه بگی چند سال حقوق یه کارمند باید برای یک خودروی آشغال مصرف شه تا از نظر شما قیمت عادلانه بشه‌. اندازه تمام عمرش کارکنه برای یه قوطی حلبی ایرانی اونوقت دلت راضی میشه؟. راستی شرافت قیمتش چند شده این روزا؟. دستت تو جیب کدومشونه؟