کد مطلب: ۱۵۲۰۷۵

جدال صندوق فولاد و مبارکه بر سر سهام شرکت معادن و فلزات

جدال صندوق فولاد و مبارکه بر سر سهام شرکت معادن و فلزات

۱۹ اردیبهشت ۹۶ بانک رفاه به وکالت از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به دلیل بدهی اقدام به عرضه بیش از ۴ میلیارد و ۹۹۳ میلیون و ۴۱۳ هزار سهم شرکت معادن و فلزات به ارزش ۶۳۵ میلیارد تومان کرد.

در حال حاضر صندوق بازنشتگی فولاد با حمایت وزارت رفاه و تامین اجتماعی این معامله را غیر قانونی اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیرحسین نادری معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه گفت: در اردیبهشت ماه امسال فولاد مبارکه با خرید ۱۶٫۱ درصد دیگر از سهام شرکت توسعه معادن فلزات از طریق بورس و در فضای رقابتی در مجموع سهامدار دار ۳۶ درصدی این هلدینگ معدنی شد.

وی به جزییات این معامله اشاره کرد و گفت: بانک رفاه طلبی از سنوات گذشته از صندوق فولاد داشته و سهام معادن و فلزات در وثیقه بانک بود که در نهایت بانک رفاه این سهم را در بورس عرضه و مورد استقبال فولاد مبارکه قرار گرفت.

نادری تصریح کرد: در حال حاضر صندوق فولاد این معامله را غیرقانونی می‌داند که به نظر می‌رسد منع قانونی طبق قوانین بورس و بانک دیده نمی‌شود.

وی افزود: فولاد مبارکه کاملا قانونی سهام معادن و فلزات را از طریق بورس خریداری کرده است و اگر این معامله ابطال شود، به طور قطع بی‌اعتمادی را در نحوه عرضه وثیقه‌های بانک‌ها در بازارهای مالی ایجاد خواهد کرد.

معاون فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: فولاد مبارکه از قبل سهامدار ۲۰ درصدی معادن و فلزات بوده از سوی دیگر بانک رفاه، وزارت رفاه و تامین اجتماعی هم یکی از سهامداران مبارکه هست که سالانه میلیاردها تومان سود می‌کند. پس به طور طبیعی اگر این معامله ابطال شود، بانک و وزارت رفاه ضرر اصلی را خواهند دید.

وی گفت: متاسفانه صندوق بازنشستگی فولاد به جای اینکه موانع قانونی این معامله را از طریق هئیت داوری بورس و کمیته سازش حل کند، مسیرهای دیگری را انتخاب کرده که به هیچ عنوان به سود بانک رفاه نیست.

نادری افزود: اگر این معامله به هر نحوی ابطال شود، بانک رفاه متحمل خسارت سنگینی خواهد شد که به مصلحت وزارت رفاه نیست.

نادری افزود: از تاریخ تاسیس بورس تا کنون هیچ معامله‌ای بعد از قطعی شدن ابطال نشده است از طرفی تمامی جوانب حقوقی بلوک ۱۶/۱ درصدی معادن فلزات از سوی عرضه‌کننده بررسی شده بود و اینکه صندوق فولاد ادعای ابطال آن را دارد تعجب‌برانگیز است.

منبع: معدن ۲۴

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.