خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۷۵۲۵

جذب مشمولین غیرغایب مقیم خارج از کشور در پردیس کیش

جذب مشمولین غیرغایب مقیم خارج از کشور در پردیس کیش

رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای اولین بار در کشور با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان وظیفه عمومی و وزارت امور خارجه و منطقه آزاد کیش اقدام به جذب دانشجو از خارج از کشور نموده‌ایم.

دکتر علی سلک غفاری رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف در کیش، اظهار داشت: این پردیس برای اولین بار در کشور تسهیلاتی برای دانش‌آموزان مقیم خارج از کشور بصورت پایلوت درنظر گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: ارائه تسهیلات آموزشی و پژوهشی، امکانات ویژه خوابگاهی برای دختران و پسران، بورسیه 4 نفر از دانش آموزانی که دارای سوابق درخشان تحصیلی بوده و معافیت تحصیلی مشمولان غیرغایب از جمله امکاناتی است که این پردیس در اختیار نخبگان و علاقمندان خارج از کشور قرار خواهد داد.

رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای اولین بار درکشور با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان وظیفه عمومی و وزارت امور خارجه و منطقه آزاد کیش اقدام به جذب دانشجو از خارج از کشور نموده‌ایم و دانش آموزانی که دارای سابقه درخشان تحصیلی هستند پس از بررسی سوابق تحصیلی و دارا بودن شرایط احراز از جمله مشمولین غیرغایب می‌توانند دراین پردیس ثبت نام نمایند.

غفاری افزود: دانشجویان مقیم خارج از کشور در طی سال‌های تحصیل می‌توانند سالانه 4 مرتبه وهر بار به مدت دوهفته با تضمین دانشگاه و هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان وظیفه عمومی از کشور خارج شده و فقط یکبار نیاز به اخذ مجوز خروج از کشور دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دستور‌العمل شیوه‌نامه جذب دانشجویان مقیم خارج ا زکشور درتاریخ اول بهمن 96 از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ابلاغ شده ودر حال بسترسازی اولیه جهت اجرایی و عملیاتی شدن آن در پردیس کیش هستیم و حداکثر ظرف یک ماه آینده این دستورالعمل در کشور برای اولین بار اجرایی خواهد شد.

به گفته غفاری در حال حاضر پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دوره‌های بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌های مهندسی عمران، مکانیک، مواد، صنایع، هوا و فضا و کامپیوتر انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند با رعایت ضوابط قانونی در این پردیس مشغول به تحصیل شوند.

منبع: علم و فناوری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.