کد مطلب: ۲۰۹۰۴۶

جرائم سایبری به اقتصاد جهان ۶۰۰ میلیارد دلار زیان وارد کردند

جرائم سایبری به اقتصاد جهان ۶۰۰ میلیارد دلار زیان وارد کردند

محققان اعلام کردند هزینه حملات سالانه جرائم سایبری به‌ویژه پس از افزایش حملات به بازارها و ارزهای مجازی به ۶۰۰ میلیارد دلار در سال رسیده است.

گزارش مشترک موسسه امنیتی "مک آفی" و مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک نشان می‌دهد سرقت مالکیت معنوی حدود یک چهارم از کل جرائم انجام شده در سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنا بر این تحقیق، مجرمان از آخرین فناوری‌ها نظیر هوش مصنوعی و رمزگذاری، برای حملات خود در فضای سایبری استفاده می‌کنند و یکی از ابزارهای کمک به ناشناس ماندن آن‌ها، استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی است.

مک آفی در گزارش خود گفته است هزینه جرائم سایبری از ۴۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ فراتر رفته است و فضاهای سیاه وب به هکرها و سایر مجرمان اجازه می‌دهد خدمات و وسایل مورد استفاده در حملات را عرضه کنند و کارت‌های اعتباری به سرقت رفته و سایر اطلاعات با ارزش را به فروش برسانند.

این گزارش هزینه تمامی اقدام‌های مخرب در فضای اینترنت را بررسی نکرده اما روی از دست رفتن اطلاعات تجاری، تقلب آنلاین، جرائم مالی، تلاش برای نفوذ به شرکت‌های تجاری بزرگ، بیمه‌های مجازی و خسارت‌های اعتباری متمرکز شده است.

این گزارش تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که کاخ سفید با انتشار گزارشی اعلام کرد هزینه حملات سایبری به آمریکا در سال ۲۰۱۶، بین ۵۷ تا ۱۰۹ میلیارد دلار بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.