کد مطلب: ۵۲۱۶۳۵

جزئیات حداقل حقوق ۱۴۰۰ / افزایش ۲۶ درصدی سایر سطوح مزدی

جزئیات حداقل حقوق ۱۴۰۰ / افزایش ۲۶ درصدی سایر سطوح مزدی

نماینده کارگران در شورای عالی کار در بیان جزئیات مصوبه جلسه امروز شورای عالی کار گفت: حداقل حقوق کارگران با ۳۹ درصد افزایش و پایه سنوات با ۴۰ درصد افزایش روبرو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیت اسدی گفت: امشب بعد از سه جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت و حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از بحث‌های فراوان در نهایت به این نتیجه رسیدند و تصویب کردند که حداقل حقوق کارگران برای سال آینده با ۳۹ درصد افزایش به ۲۶ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۳۵ ریال افزایش یابد.

وی افزود: همچنین مزد سایر سطوح کارگران از قرار ۲۶ درصد افزایش پایه به علاوه یک رقم ثابت که روزانه ۸۲ هزار و ۷۸۵ ریال یا ماهانه ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۵ ریال خواهد بود. همچنین پایه سنوات از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد که ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت؛ حق اولاد برای دو فرزند ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۴۱ ریال و در مجموع دریافتی یک کارگر برای سال آینده ماهانه حداقل ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۷۷ ریال خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین بیان داشت: تعداد کارگران بیمه شده اصلی در کشور طبق آمار سازمان تامین اجتماعی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار هستند و حداقل مزد سال ۹۹ یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود و نرخ تورم یک ساله منتهی به آخر بهمن سال جاری ۳۴٫۵ درصد بود اما در جلسه شورای عالی کار برای رعایت حال کارگران حداقل حقوق با توجه به سبد معیشت خانوار و تورم اتفاق افتاده با ۳۹ درصد افزایش روبرو شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر میاد اول باید یک فکری برای نماینده های کارگری بکنیم. میتونستید مثل سال قبل امضا نکنید و خفت این افزایش ناچیز رو به گردن نگیرید آقایون نماینده کارگران.

  • امیر

    حق مسکن تا پایان سال باید در هیئات دولت تصویب بشود

  • ناشناس

    حق اولاد رو اشتباه نوشتی

  • ناشناس

    اونایی که توی بازار سهام هستن میدونن که سودسازی شرکت ها حداقل 3 برابر شده ، یعنی شرکت اگر حقوق کارگرش رو 3برابر هم کنه ضرر نمیکنه
    هر سال دارن سفره مردم رو کوچکتر میکنن . اگر دقت کنید همیشه میخوان این مورد رو به مردم القا کنن که مثلا کسی نباید حقوق 30 میلیون بگیره(30 میلیون همون 3میلیون 3سال پیشه) ، و این ذهنیت رو ایجاد کردن که بجای اینکه قشر ضعیف رو بکشیم بالا و حداقل یه حقوق 10 میلیونی بهشون بدیم ، باید قشر متوسط رو بکشیم پایین و همه رو بهم نزدیک کنیم . هدفشون از این کار چیه ، خدا میدونهتوی شهرستان خودمون داریم کسانی که توی یک مجتمع تجاری بزرگ کار میکنن با حقوق زیر 1 میلیون و بدون بیمهبعد از 40 سال ، با این همه ثروت خدادادی باید این وضع مردم باشه؟

    • ناشناس

      از نظر اینا فقر ادمو یه خدا نزدیک میکنه
      منتها فقط برا مردم خوبه

  • ناشناس

    حالا از این حقوق ناچیز مالیات هم می خوان بگیرن؟

  • ناشناس

    یکی نیست بگد اگر اینا رعایت حال کارگران را نمیکردند چه میکردند.لطفا منت نگزارند زحمت کارگران به هیچ وجهی برابر با درامد نیست.درسته کارگر از طبقه ی اجتماعی پایینی بهره منده ولی دلیل نمیشه اون را از زندگی منع ودلسرد کردوانهایی که دارند فکر میکنند کار گر وزحمت اون را به تاراج ببرند وبه او فرست رشد وزندگی ندهند تا فقط برده ی جوامع پر توقع سرمایه دار باشند. به لطف خداوند متعال از عرصهی روزگار حذف خواهند شد

  • ناشناس

    نمایندگان کارگری را چه کسی انتخاب کرده .ایانمایندهی کارگران نمیخواهد بگوید با تورم امسال حقوق کارگر تعیین بشود