کد مطلب: ۵۷۰۸۶۱

آمریکا جزئیات حمله به نفتکش اسرائیلی را فاش کرد

آمریکا جزئیات حمله به نفتکش اسرائیلی را فاش کرد

یک مقام پنتاگون در جلسه استماع در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، مدعی شده که حمله ۲۹ ژوئیه به کشتی اسرائیلی در دریای عمان، از مبدأ یمن انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که معاون دبیرکل پنتاگون در امور خاورمیانه در جلسه‌ای در مجلس سنای آمریکا جزئیات حمله به کشتی اسرائیلی موسوم به «مرسر استریت» را تشریح کرد.

این مقامات همچنین مدعی شدند که وزارت خارجه آمریکا مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد این حمله توسط شبه نظامیان وابسته به جنبش انصارالله یمن انجام شده است و این فرض را مطرح کردند که ایران تمام سلاح‌های پیچیده از نظر فنی را در اختیار این نیروها قرار داده است.

بر اساس ادعاهای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز برخی از قسمت‌های هواپیمای بدون سرنشین که در محل حادثه پیدا شده، مشابه قطعات تولید شده در ایران است. ادعایی که کارشناسان بریتانیایی نیز آنها را تأیید کردند.

ادعاهای ضدایرانی

این در حالی است که روز دوشنبه نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشست مجازی شورای امنیت پیرامون امنیت دریانوردی بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارکی ادعاهای ضدایرانی در خصوص حمله به کِشتی اسرائیلی «مرسر استریت» را تکرار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست با طرح ادعایی واهی مدعی شد :«۲۹ ژوئیه کِشتی تجاری مرسر استریت که در آب‌های بین‌المللی قرار داشت، توسط پهپادهایی که مجهز به مواد منفجره بودند، مورد حمله قرار گرفت که به کُشته شدن دو نفر انجامید. طبق بررسی اطلاعات رسیده، ما مطمئنیم که ایران این حمله غیرقانونی را برنامه‌ریزی کرده است!»

«آنتونی بلینکن» در ادامه ادعا کرد: «ایالات متحده معتقد است که عمل ایران در خلیج فارس جنبه تحریک‌آمیز داشته و دریانوردی صلح‌آمیز و زندگی مردم را به خطر می‌اندازد!»

وی در ادامه بر موضع کشورش مبنی بر مقصر دانستن ایران در حادثه حمله به کِشتی «مرسر استریت» تأکید کرد.

حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه دو هفته گذشته در دریای عمان اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه گرفتند.

منبع: مهر

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.