کد مطلب: ۶۹۴۶۸۰

صادرکنندگان هم رتبه‌بندی می‌شوند/ جزئیات رتبه اعتباری تولیدکنندگان

صادرکنندگان هم رتبه‌بندی می‌شوند/ جزئیات رتبه اعتباری تولیدکنندگان

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز اعلام کرد: برای ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی و دارای سابقه خوب تا یک ماه آینده رتبه‌ اعتباری برای این گروه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جریان سفر به آذربایجان شرقی در نشست با نخبگان، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بناب حاضر شد. او در این سفر از اختصاص رتبه‌ اعتباری به تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای ارائه تسهیلات بانکی خبر داد.

به نقل از فارس ، احسان خاندوزی اظهار کرد: برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور از اولویت‌های دولت است که دولت در این زمینه در اردیبهشت اقدامی انجام داد. این کار اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان داخلی از عرصه تولید کنار نروند.

خاندوزی گفت: با پشت سر گذاشتن موج اجرایی این سیاست در ۲ تا سه ماه آینده، بستر خوبی بدون رانت برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد می‌شود تا بتوانند از مجموعه سیاست‌های دولت استفاده کنند.

وی با بیان این که دولت در کنار سیاست کنترل تورم به دنبال حل دشواری‌های تولید است، گفت: بالا بودن نرخ تورم و پایین بودن نرخ سود بانکی در حد نصف، نرخ تورم موجب ایجاد تقاضای زیاد نسبت به تسهیلات شده است.

خاندوزیوزیر اقتصاد افزود: شبکه بانکی و اعتباری کشور باید تلاش کند تا به صورت هدفمند به تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی و دارای سابقه خوب تسهیلات ارائه دهد.

احسان خاندوزی یادآوری کرد: در این راستا تا یک ماه آینده برای تولید کنندگان رتبه اعتباری اختصاص می‌یابد و این رتبه مبنا بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آنها قرار گیرد.

خاندوزی، با تاکید بر اینکه باید عقبه تولیدکنندگان و صادرکنندگان به عنوان بهترین ضامن برای بانک‌ها باشد، افزود: تصمیم‌گیرندگان برای شبکه اعتباری و بانکی نیز باید متناسب با کشش و توان و نیاز شبکه بار بر دوش آنها بگذارند تا آنها نیز بدون مشکل جوابگوی نیاز تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.