کد مطلب: ۳۳۹۳۵۰

طرح «نظام مدیریتی کشور»با مدیران متخلف برخورد می‌کند

طرح «نظام مدیریتی کشور»با مدیران متخلف برخورد می‌کند

نماینده مردم قزوین با اشاره به تهیه طرح نظام مدیریتی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیاز نظام مدیریت به شاخص، تهیه چنین طرحی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام مدیریتی ما باید شاخص داشته باشد لذا این طرح در همین رابطه در حال تهیه است.

وی افزود: در حال حاضر با مرکز پژوهش‌ها در حال بحث‌و بررسی در خصوص این طرح هستیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از آنجایی که نظام مدیریت باید شاخص داشته باشد بنابراین تهیه چنین طرحی ضروری به نظر می‌رسد.

زرآبادی ادامه داد: در حال حاضر به گونه‌ای ست که برای مسئولیت‌های مختلف رزومه افراد در نظر گرفته می‌شود به عنوان مثال اگر در رزومه نوشته شده باشد که فرد مدیر بوده است،‌ همان ملاک عمل قرار می‌گیرد. اما در پست‌هایی که فرد داشته است اصلا مشخص نشده که فرد به چه میزان بهره‌وری یا تخلف داشته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در رویه کنونی برای بکارگیری یک مدیر تخلف و بهره‌وری وی اصلا در نظر گرفته نمی‌شود و فقط برگه سابقه افراد دیده می‌شود،‌ گفت: برای انتخاب یک مدیر هیچ شاخصی در حال حاضر وجود ندارد؛ نهایتا ممکن است یک استعلام گرفت شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: استعلام یعنی اینکه مراجع چهارگانه اعلام کنند که این فرد در کجا و چگونه فعالیت داشتند نه اینکه بگویند آری این فرد بکار گرفته شود یا خیر.

زرآبادی ادامه داد: متاسفانه مراجع صریحا اعلام می‌کنند که صلاحیت فردی رد است یا خیر و علت آن را محرمانه عنوان می‌کنند.

وی در توضیح طرح نظام مدیریتی بیان کرد: بر اساس این طرح سابقه افراد به صورت صریح شفاف شده و همچنین بر اساس استعلامات چهارگانه مراجع برای بکارگیری مدیری، زمانی‌ که مشخص شد فردی ذی ‌صلاح نیست مجازاتی برای او در نظر گرفته شود. مثلا انفصال از خدمت.

نماینده مردم قزوین در مجلس در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر مدیری که تخلف می‌کند به جای برخورد با وی از جایی برداشته و در جایی دیگر مشغول به کار می‌شود. لذا طرح مزبور تهیه شده تا سیستم مدیریتی هم شفاف‌سازی شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.