کد مطلب: ۸۱۵۱۰۸

جزئیات جدید از علت آغاز درگیری در مرز با افغانستان

جزئیات جدید از علت آغاز درگیری در مرز با افغانستان

جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان در مرز ایران و افغانستان منتشر شد. به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش وضعیت مرزها به حالت عادی برگشته و امنیت به طور کامل در مرز ایران و افغانستان حاکم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری در مرز با افغانستان منتشر شد و ممانعت از ورود کاروان قاچاقچیان به درگیری با طالبان انجامید.
یک منبع آگاه امنیتی درباره علت آغاز درگیری مرزی اخیر با نیروهای طالبان در مرز ایران و افغانستان، اظهار داشت: روز گذشته یک کاروان از قاچاقچیان مواد مخدر از سمت شرق قصد ورود به داخل خاک کشورمان را داشتند که نیروهای مرزبانی ایرانی متوجه شده و با آنها درگیر می‌شوند.

بازگشایی پل ابریشم در مرز افغانستان

پل «ابریشم» در مرز مشترک ایران و افغانستان که روز گذشته پس از درگیری مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با نیروهای طالبان مسدود شده بود، از ساعاتی پیش بازگشایی شد.
ایوب کرد اظهار داشت: مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند موسوم به "پل ابریشم" هم‌مرز با کشور افغانستان پس از یک روز تعطیلی از سر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در پایانه مرزی میلک که روز گذشته در پی وقوع درگیری‌هایی بین مرزبانان ایران و نیروهای طالبان تعطیل شده بود با توجه به آرام شدن وضعیت در مرز ساعتی قبل مبادلات اقتصادی از سر گرفته شده است.

وی افزود: در پی این درگیری، نیروهای طالبان مستقر در مرز که از موضوع بی‌اطلاع بودند، اقدام به تیراندازی به طرف نیروهای ایرانی می‌کنند که این تیراندازی به درگیری میان دو طرف منجر می‌شود.

در پی درگیری روزگذشته در محدوده پاسگاه ساسولی واقع در هنگ مرزی زابل، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) وارد منطقه سیستان شدند و در نشستی مشترک ‌در شهرستان زابل درگیری اخیر با طالبان را بررسی کردند.

سردار رضایی در این بازدید گفت: برنامه‌های ما به عنوان یک ارگان نظامی و امنیتی این است که از مرزها دفاع و حراست کنیم تا مردم ما بتوانند در امنیت کامل در حاشیه مرزها و مرکز زندگی کنند و در این مسیر به هیچ احدی اجازه تعرض نمی‌دهیم.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز اظهار داشت: مرزهای مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت به طور کامل برقرار است.

وضعیت مرز ایران و افغانستان اعلام شد

وزیر کشور نیز درباره درگیری امروز در مرزهای ایران و افغانستان اعلام کرد: در درگیری در مرز پاسخ مقتضی به مرزبانان افغانستانی داده شد.

️احمد وحیدی افزود: امروز در مرز ️درگیری مختصری بود و برطرف شد. مذاکراتی هم با طرف طالبانی صورت گرفت و درحال‌حاضر مشکلی وجود ندارد و مرز آرام و باز است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.