کد مطلب: ۴۶۵۵۱۹

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۷

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/7

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به یازده میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و انتظارات برای تداوم سیاست پولی تسهیلی بانک مرکزی آمریکا بیش از ۱.۵ درصد صعود کرد و به مرز ۲۰۰۰ دلار نزدیک شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۹۶۹ دلار و ۷۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ابتدا حدود ۴۰ دلار افزایش یافته و تا رکورد ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت صعود کرده بود اما موج سودگیری باعث عقب‌نشینی قیمت شد.

طلا در بیش از یک هفته گذشته بیش از ۱۳۰ دلار رشد قیمت داشته زیرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا سیاست فوق تسهیلی خود را در نشست هفته جاری تایید کند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۷ درصد افزایش، به ۱۹۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

نقره هم روند صعودی داشت و بهای هر اونس این فلز ۶.۴ درصد صعود کرد و به ۲۶ دلار و ۱۹ سنت رسید که بالاترین قیمت از آوریل سال ۲۰۱۳ بود.

به گفته مایکل مک کارتی، رییس استراتژیست شرکت سی‌ام‌سی مارکتس، یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت طلا، ضعیف شدن ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا بود که انتظار می‌رود موضع سیاست پولی فعلی خود را مورد تایید قرار دهد. همچنین نگرانی‌های جهانی فزاینده‌ای به خصوص در روابط آمریکا و چین وجود دارد. به‌علاوه تشدید شیوع ویروس کرونا به احیای اقتصادی ضربه می‌زند و فضای نقدینگی بالا هم باعث شده است خرید فلزات ارزشمند به گزینه منطقی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

شاخص دلار در پایین ترین حد دو سال اخیر ایستاد، زیرا سرمایه‌گذاران نگران صدمات ویروس کرونا به اقتصاد آمریکا بوده و منتظر تصویب بسته نجات مالی جدید دیگری هستند.

بر اساس گزارش رویترز، رشد قیمت طلا با وجود صعود بازارهای سهام حاصل شد.

جذابیت طلا به عنوان دارایی امن همچنین با وخامت روابط میان آمریکا و چین و ضعیف شدن امیدها به احیای اقتصادی سریع در شرایطی که شیوع ویروس کرونا هیچ نشانه‌ای از آهسته شدن ندارد، روی داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، در ۹۵۰ دلار و ۱۳ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، ۲۳۳۱ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 7 مرداد ساعت 18 با ۱۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 20،502 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۰ هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 7 مرداد ساعت 18 با ۸ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۲۳،۴۹۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۳ هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۲ هزار و 500 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۴۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و یک میلیون و 700 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت طلای آبشده به زور نگهداشته شده فرش دربره تا 5م پرواز خواهد کرد.

  • ناشناس

    طلا گرمی 1200 را خواهد زد.

  • ناشناس

    طلا رکب بزنه کسی جلودارش نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز عزیز
    این یادداشت برای انعکاس به مسوولین هست و لطفا در نظرات منعکس نشود .ممنون.بهترین و قویترین راه کنترل قیمت ارز در ایران نگهداری اون در کشور هست (جلوگیری از خروج قانونی برای خریدها و سفارشات )و غیر قانونی برای نگهداری ارزش پول ،مهاجرت،واردات قاچاق و… .
    متاسفانه دولت فقط به نوک بینی خود نگاه کرده .البته کار اشتباهی نیست که قیمت ارز در کشور کنترل شود ولی کافی نیست .این کنترل همزمان باید در کشورهای صاحب ارز هم انجام شود .چون بسیاری از صرافیهای خارج از کشور در کنترل قیمت ارز و بالا و پایین بردن اون دخیل و فوق العاده موثرند .و جالبتر اینه که این گروه بعضی تعامدی در جهت اخلال و بعضی غیر عمدی در خارج از کشور و فقط برای درآمدی روزانه این قافله را دنبال و اقدام به خرید ارز و تحویل ریال در کشور میکنند ..بارها و بارها این موضوع را متذکر شده ام ولی متاسفانه گوش شنوایی نبوده .دولت برای کنترل نرخ ارز باید نمایندگیهایی در تمام شهرهای کشورهای مقصد داشته باشه و ارز جمع کنه و ریال مشتری را تحویل بده .حتی مالیات کار خود را هم بده .چون ضرر اون کمتر از ضرر به اقتصاد کشوره .
    حال اینجا یک نکته مهم هست که دولت ممکنه بعضی جاها کار کنه ولی یک نکته و یک زرنگی را فراموش کرده .اون این که اکثر صرافان و صراف نماهای خارج از کشور در حال خرید ارزند ولی بسیار پایینتر از قیمت روز ایران و تهران .که این دقیقا همون جایی هست که بانک مرکزی در حال ضربه خوردنه .نمایندگان بانک مرکزی در خارج از کشور باید ارزها را دقیقا با قیمت روز تهران بخرند .اون هم نه قیمت خرید صراف تهران بلکه قیمت فروش صراف تهران .(حتی اگر پول چاپی بدون پشتوانه هم بریزه به حساب مشتری ضرر نکرده .در حالیکه بانک مرکزی نقدینگی زیاد داره و احتیاجی به این کار نداره)
    حال دلیل و حسن های این کار:
    ارز از کشور برای واردات خارج نمیشه .
    قاچاق ارز نمیشه .(چون دیگه به کسی ارز کلانی تعلق نمیگیره و ارز واردات در همان کشور مقصد و مبدا واردت تامین میشه )
    احتیاج و سوییفت و غیر و ذالک نیست
    رانت خوری ارزی از بین میره .
    بازار بسیاری از مخالفان که از طریق این معاملات تامین سرمایه میکنند جمع میشه .
    ایرانیان زحمتکش که در خارج کار میکنند ارز خود را با قیمت مناسب میفروشند و راضیند .
    بازار گرمیها و چند قیمتیها از بین میره
    قدرت مانور و احتیاج روزانه صرافان ایران به ارز کاهش شدید پیدا میکنه و محدود به تهیه ارز برای سفرهای توریستی و زیارتی میشه . و قدرت اونها را تابع قدرت بانک مرکزی میکنه .نه اینکه مثل حال حاضر که مافیای صرافان داخلی در حال قیمت گذاریند .
    دست بزرگان و مافیا کوتاه میشه
    به احتمال فراوان توازن قیمت بر عکس میشه و بجای اینکه ارز در ایران گرانتر از خارج باشه بر عکس اون میشه .
    بازار قیمت گذاریهای اجناس داخل کشور از روی دلار و یورو جمع میشه چون این ارزها دیگه از مرکز توجه خارج میشه و سرمایه ها به طرف بازار سرمایه و مسکن و طلا و با هدایت درست به سمت تولید میرود .
    حتی بعد از مدتی که نمایندگیها شناسا و قدرت مند شدند میتونند اقدام به کاهش قیمت کنند و ……………..

  • ناشناس

    ان شالله گرونی تموم بشه زندگی خیلیا داره از هم میپاشه