کد مطلب: ۶۵۲۴۱۲

جزئیات نشست غیرعلنی مجلس/ آرد یارانه‌ای لب مرز ۹۰۰ هزار تومان است

جزئیات نشست غیرعلنی مجلس/ آرد یارانه‌ای لب مرز ۹۰۰ هزار تومان است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس تأکید کردند که دولت باید پیش از اجرای تصمیمات اقتصادی با مردم صحبت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره مباحثی که در نشست غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) مجلس مطرح شد، گفت: موضوع این نشست با توجه به آزادسازی قیمت آرد صنعتی از سوی دولت، به این مسئله اختصاص پیدا کرد و نمایندگان سؤالاتی را از وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد که در جلسه حضور داشتند، مطرح کردند.

به نقل از تسنیم ، وی افزود: با توجه به اینکه سؤالات نمایندگان از خاندوزی و ساداتی‌نژاد به‌طول انجامید، مقرر شد که جلسه به‌شکل علنی ادامه پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: دلایلی که دولت برای آزادسازی نرخ آرد صنعتی عنوان می‌کند شامل افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی، خشکسالی‌، جنگ روسیه و اوکراین و به‌تبع آن مشکلات در تأمین و واردات کالاهای اساسی است، به‌طوری که در شرایطی که نیاز کشور ۱۲ میلیون تن گندم است در زمان حاضر ۴ میلیون تن گندم بیشتر خریداری نشده است.

سلیمی گفت:‌ بحث قاچاق نیز مسئله دیگری بود که از سوی وزرای دولت مورد تأکید قرار گرفت و عنوان شد که یک کیسه آردی که با قیمت یارانه‌ای حدود ۳۸ هزار تومان است، لب مرزها با قیمت ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی با تصریح به اینکه مجلس با شدت و جدیت نگران معیشت مردم است، عنوان کرد: نمایندگان مجلس تأکید کردند که دولت باید پیش از اجرای تصمیمات اقتصادی با مردم صحبت کند.

همچنین نمایندگان معتقد هستند که قانون مصوب مجلس مبنی بر این‌که یا ارز ۴۲۰۰تومانی حفظ شود یا اینکه برای جبران حذف این ارز قیمت کالاهای اساسی نباید از قیمت شهریور ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند، کاملاً روشن و شفاف به دولت بیان شده است.

سلیمی گفت:‌ همچنین مسئله دیگری که مورد تأکید نمایندگان قرار گرفت این بود که دولت باید به‌شکل واضح اعلام کند که؛ فرمانده میدان از میان رئیس‌جمهور، معاون اول و وزرای اقتصاد یا جهاد کشاورزی چه‌کسی است؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.