کد مطلب: ۲۱۵۹۳۹

جعبه‌سیاه ATR۷۲ جمعه به ایران برمی‌گردد

جعبه‌سیاه ATR72 جمعه به ایران برمی‌گردد

رئیس کمیسیون عمران مجلس از زمان بازگشت جعبه‌سیاه به کشور خبر داد و گفت: گزارشی از علل سقوط ATR72 در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

محمدرضا رضایی، با اشاره به آخرین وضعیت بازخوانی جعبه‌سیاه ATR72، گفت: جعبه سیاه این هواپیما امروز به فرانسه منتقل شده و فردا پس از بازخوانی و رمزگشایی به کشور بازگردانده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در ایران بخشی از جعبه‌سیاه رمزگشایی شده است، افزود: مکالمات میان خلبان و مرکز کنترل و رادار در داخل کشور ترجمه و بازخوانی شده و قسمت مربوط به نقص فنی احتمالی و عملکرد سیستم‌های داخلی هواپیما نیز در کشور فرانسه رمز‌گشایی خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق اظهارات سازمان هواپیمایی هر چند مکالمات خلبان با مرکز کنترل در داخل کشور رمزگشایی شده اما قابل ترجمه نیست، تصریح کرد: صحت این موضوع نیز هنوز معلوم نیست.
تهیه گزارشی از علل سقوط ATR72 در کمیسیون عمران مجلس

وی با تاکید بر اینکه گزارشی از علل سقوط ATR72 در کمیسیون عمران مجلس جمع‌بندی خواهد شد، گفت: این گزارش پس از نهایی شدن به هیات رئیسه جهت قرائت در صحن ارسال خواهد شد.

رضایی گفت: در صورت محرز شدن تخلف و کم کاری فرد یا دستگاهی در سقوط این هواپیما متخلفان به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: گزارش علل سقوط هواپیمای ATR72 پس از تعطیلات مجلس در ایام نوروز در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.