کد مطلب: ۱۳۲۹۱۰

جلسه مشترک ربیعی و نمایندگان کارگران / مطالبات کارگران روی میز

جلسه مشترک ربیعی و نمایندگان کارگران / مطالبات کارگران روی میز

جلسه مشترک نمایندگان کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نشست مشترک اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و مشکلات و مطالبات جامعه کارگری مطرح شد. بر این اساس، یکی از موضوعات عنوان شده در این جلسه، بازپس گیری لایحه اصلاح قانون کار بود که بر اساس اخبار به دست آمده، ربیعی در خصوص بازپس گیری این لایحه به گروههای کارگری اطمینان داد.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد در عین حال، رئیس جمهور یازدهم اردیبهشت ماه امسال مصادف با روز کارگر وعده استرداد این لایحه را به کارگران داده بود.

عدم ثبات و امنیت شغلی از دیگر مباحث مطرح شده از سوی جامعه کارگری در این جلسه بود. بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی تشکل‌های رسمی کارگری در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از قراردادهای کار موقت هستند؛ به عبارتی فقط حدود ۵ درصد از قراردادهای کار دائمی تلقی می شوند.

همچنین در این جلسه نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در کمیته حقیقت یاب کشف علت حادثه معدن ذغال سنگ استان گلستان تعیین شد.

در این جلسه، در خصوص دستمزد و معیشت کارگران، بیکاری و بحران تولید، حفظ اشتغال موجود ومشکلاتی که تعدادی از ادارات کار استان‌ها برای کارگران و تشکلات کارگری به وجود می‌آورند بحث و گفتگو شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست اولیا علی‌بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، علی خدایی، عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار، ابوالفضل پوروفایی، نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار، علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار و حسین حبیبی، بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار حضور داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.