کد مطلب: ۴۰۰۵۸۵

رئیس انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

حباب گرانی خودرو می‌ترکد / پیش‌بینی تداوم ارزانی در بازار خودرو

حباب گرانی خودرو می‌ترکد / پیش‌بینی تداوم ارزانی در بازار خودرو

رییس انجمن قطعه‌سازان می‌گوید: قیمت خودروهای تولید داخل قطع به یقین در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد. حباب 30 درصدی قیمت خودروها در بازار شکسته خواهد شد.

رییس انجمن قطعه‌سازان در پاسخ به این پرسش که آیا خودروهای روسی واقعا به ایران باز خواهند گشت؟ به به تجارت‌نیوز گفت: چنین اخباری هنوز به گوش ما نرسیده است. خوشبختانه کیفیفت تولید خودروهای ایرانی از خودروهای روسی بیشتر است. ممکن است نمایندگی مستقر برخی شرکت‌های خودرویی همچون رنو در روسیه قصد ورود به ایران را داشته باشند. در این بازه زمانی ترکیه، روسیه و ایران باید گامی جهت تولید خودروهای مشترک و انتقال تکنولوژی را در نظر بگیرند و بازار خودروهای یک دیگر را پوشش دهند.

محمدرضا نجفی‌منش درباره ارزان شدن قیمت خودرو در نیمه دوم سال افزود: تثبیت قیمت دلار باعث شد قیمت خودرو روند نزولی را به خود بگیرد. این روزها مداما شاهد افت قیمت دلار هستیم؛ این خبر خوبی جهت کاهش قیمت خودرو در بازار است. چنانچه کاهش قیمت دلار تداوم داشته باشد قیمت خودرو از محل خودروسازی گران نخواهد شد.

او اظهار کرد: قیمت خودروهای تولید داخل قطع به یقین در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد؛ چرا که این روزها خودروسازان به تعهداتشان عمل می‌کنند و خودروهای ثبت‌نام شده را به موقع به دست مردم می‌رسانند.

نجفی‌منش گفت: در ماه‌های گذشته حباب قیمت خودرو به 30 درصد هم رسیده بود که در آینده این حباب شکسته خواهد شد. ممکن است در آینده نزدیک قیمت خودرو در بازار آزاد به طور چشم‌گیری کاهش یابد و اختلاف قیمت‌ها از محل درب کارخانه تا بازار به پنج درصد برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس چرا سراتو 295 میفروشند؟چطور میخان خودرو ارزون بشه؟

  • گمنام

    توروخدااین قیمت هاروپاییین بیارین این چ وضعشه اخه..چراهمش دروغ میگید یبارم شده پاحرفتون باشید….تاماهم دلمون خوش بشه بتونیم ماشینی بخریم..

  • ناشناس

    چه فایده …چرا قطعات ارزون نمیشه؟؟

  • گاگول

    ازچینی هاگل گرفتیم ازروسهاگلاب میگیریم.

  • ناشناس

    شتر در خواب بیند پنبه دانه…تاریخ نشون داده قیمت هرچی رفت بالا ،محاله بیاد پایین.ماهم عادت کردیم به این اخبار.همونجور که خبر اختلاس ها واسمون عادی شده

  • ناشناس

    هر وقت قیمت محصولات ایرات خودرو و سایپا به زمان قبل از تحریمات و به ارزش واقعی خودشان برگشت انوقت می شود گقت حباب ترکیده است .

  • ایران۱۹

    آره جون خودت خودروی ما بعدازچهارده ماه انتظار برگ سبزوکارتش به دستمون رسیده ولی هنوز ازخودش خبری نیست؟!!!!

  • ناشناس

    به همین خیال باشین

  • ناشناس

    بخندم؟?

  • ناشناس

    چرا این همه چرت و پرت میگین . اگر قیمت ها به قبل از گرانی خودور برگردد میشه گفت که حباب ترکیده . چرا این همه مردم رو سر کار میذارین ؟دوباره قیمت خودور بالا رفت . منظورتون کدام ارزانی است ؟