کد مطلب: ۴۰۸۵۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حذف آپشن از خودروهای تحویل فوری / خودروسازان قطعات ایمنی را کم نکنند!

حذف آپشن از خودروهای تحویل فوری / خودروسازان قطعات ایمنی را کم نکنند!

دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید: قطعا خودروسازان خودروی بدون ترمز را به مردم تحویل نمی‌دهند. یعنی خودروسازان حق ندارند که قطعات ایمنی را از خودرو کم کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایط تحریم خودروسازان ایرانی با طراحی و ایده‌های جدید قصد رقابت دارند! شاید «حذف قطعات خودرو و آپشن‌ها» خبر جدیدی نباشد اما اینکه برخی قطعات خودروهای دپو شده در کف انبارها حذف می‌شوند شاید خبر جنجالی باشد.

در این باره برخی کاربران توییتری نیز از «حذف قطعات و آپشن‌ها به خودروهای بیشتری رسید» خبر می‌دهند.

فعالان توییتری در واکنش به این اقدام خودروسازان نوشتند: « کاربرها خبر از تحویل 206 های فول اما بدون رادیو پخش، عدم نصب سنسور عقب، حذف ترمزهای دیسکی و … داده‌اند. آنها در واکنش به این اقدام خودروسازان می‌گویند با سرمایه‌های مردم تجارت می‌کنند. این اقدام حکایت آش خاله است که همه جوره پای مردم است.»
بالاخره خودروسازان هر کار می‌کنند تا بتوانند خاص‌ترین خودروسازان دنیا باشند.

در همین زمینه دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن در پاسخ به این پرسش که با حذف آپشن‌ها چه خدمات جدیدی به خودروهای تحویل فوری اضافه می‌شود؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: اینکه می‌گویند حذف قطعات به تعداد خودروهای بیشتری رسیده ما نسبت به این خبر بی‌اطلاعیم اما خبر حذف آپشن‌ها را از سوی خودروسازان شنیده‌ایم.
آرش محبی‌نژاد در ادامه می‌افزاید: اینکه این آپشن‌ها حق مشتری یا استاندارد بوده یا خیر موضوعی است که خودروسازان باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

جایگزینی قطعات بی‌کیفیت در تولید خودروها

از سوی دیگر دبیر انجمن خودروسازان چرا حذف قطعات و آپشن‌ها به خودروهای بیشتری رسیده است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: دلیل اینکه حذف قطعات و آپشن‌ها به خودروهای بیشتری رسیده این است که قطعه‌سازان نمی‌توانند قطعات مورد نظر را به موقع به خودروسازان تحویل دهند. این به معنای آن نیست که خودروسازان کم فروشی می‌کنند!

احمد نعمت‌بخش می‌افزاید: به هر حال صنعت کشور تحریم است و خودروسازان نیز برخی قطعات غیرایمنی را از خودرو حذف می‌کنند و به جای آن هم پولی از مردم نمی‌گیرند. به عنوان مثال بخشی از خودروهای معطل مانده در کف انبار خودروسازان به کمبود قطعات فولادی باز می‌گردد. یعنی قطعات آلومینیومی را جایگزین برخی قطعات فولادی کردند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا از بخشی از قطعات ایمنی را از خودرو کم کرده‌اند؟ اظهار می‌کند: قطعا خودروسازان خودروی بدون ترمز را به مردم تحویل نمی‌دهند. یعنی خودروسازان حق ندارند که قطعات ایمنی را از خودرو کم کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    دل خجستی داری دنیا کامیون برقی داره جایگزین میکنه اینها هنوز دارن بنز۱۸۲۴میسازن۶۰سال قدمت دره

  • ناشناس

    قیمت خود را ۳ برابر میگیرند قطعات ایمنی را هم کم میکنند . هیچکس هم به آنها هیچ ن میگوید. این تولید ملی؟؟!!

  • ناشناس

    به زبان ساده اینکه خودرو سازان یک ترمز و فرمون روی یک اتاق خودرو نصب کنند بقیه‌اش از نظر آقایون ارادی نداره
    یعنی خودشون دارن راه حل نشون میدن ان‌شالله جوابتونو خدا بده