کد مطلب: ۴۳۴۶۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گام جدید دولت برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی / اسامی محصولاتی که دیگر ارز دولتی نمی‌گیرند

گام جدید دولت برای حذف دلار 4200 تومانی / اسامی محصولاتی که دیگر ارز دولتی نمی‌گیرند

پس از «شکر» و «تخم ماهی چشم زده» حالا تخصیص دلار 4200 تومانی برای «چای» نیز حذف شده، حذف برخی کالاها از لیست اقلام ارز ترجیحی از ابتدای بهمن ماه آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک ماه است که اخباری در خصوص حذف دلار 4200 تومانی برای برخی از کالاها منتشر می‌شود. ابتدا شکر، سپس تخم ماهی چشم‌زده و به تازگی نیز چای در لیست محصولاتی قرار گرفته‌اند که دیگر ارز دولتی نمی‌گیرند.

در ابتدای هفته جای احمدرضا بخشی، رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی و عضو هیئت‌ رئیسه اتحادیه بنکداران مواد غذایی عنوان کرده است: با وجود اینکه در یک ماه گذشته ارز واردات چای از 4200 تومانی به ارز نیمایی تبدیل شده اما قیمت این محصول در بازار افزایش نیافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه این چای‌ها با ارز 4200 تومانی وارد شده است، قیمت چای فعلا باید با قیمت قبل خود به فروش برسد و تنها در قیمت خرید و فروش عمده بارهای جدید قیمت چای افزایش یافته است.

همچنین به گفته بخشی، محموله‌های وارداتی چای در گمرک مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزود شود که احتمالا از اردیبهشت ماه یا خرداد سال آینده اجرایی می‌شود.

وی در خصوص قیمت چای گفته است: قیمت عمده فروشی برای فروش به کارخانه‌های بسته‌بندی هر کیلوگرم چای هندی به طور متوسط 50 تا 60 هزار تومان و چای سریلانکا از 60 تا 75 هزار تومان به فروش می‌رسد و برای فروش به مصرف کننده نهایی باید 23 درصد به این قیمت‌ها افزود.

با این حساب در بهار سال آینده قیمت هر کیلو گرم چای هندی 74 هزار تومان و چای سریلانکا 92 هزار تومان می‌شود

پیش از این، در روز ششم بهمن ماه محمد قبله، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در نامه‌ای به مدیر کل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی از حذف تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات شکر خبر داده بود.(تسنیم)

۱۴ بهمن ماه نیز رئیس سازمان شیلات ایران از حذف این ارز برای واردات تخم ماهی چشم زده خبر داده است.

نبی‌الله خون‌میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تخم ماهی چشم زده حذف شد و از این به بعد این نوع تخم ماهی با ارز نیمایی وارد می‌شود.(فارس)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله چراطلاقیمتش بالااست

  • ناشناس

    چرا دلار ۴۲۰۰ حذف میشود؟یعنی در هر موقعیتی به دنبال افزایش قیمت اجناس هستند… دلار ۴۲۰۰ برداشته میشه و بعد مالیات بر ارزش هم بهش تعلق میگیره؟ انصافتان کجا رفته مسلمانان