کد مطلب: ۴۶۶۵۶۹

متقاضیان بدحساب مسکن ملی تهران حذف می‌شوند

متقاضیان بدحساب مسکن ملی تهران حذف می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران طرح اقدام ملی را طرحی (مردمی-دولتی-خصوصی) عنوان کرد و گفت: همان‌گونه که دولت با برنامه‌ریزی در این طرح کاملا استراتژیک عمل کرده و سازندگان سرمایه‌هایشان را پای کار آورده‌اند، مردم نیز می‌بایست در این طرح همکار و همیار دولت باشند تا صاحب‌خانه شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خلیل محبت‌خواه درباره دلیل عدم واریز آورده اولیه برخی از متقاضیان مسکن ملی اظهار داشت: بی‌اطلاعی و غفلت پیش خریداران (واجدین شرایط اقدام ملی ) و عدم واریز وجه سبب آسیب به طرح خواهد شد، ساخت‌وساز را فرسایشی کرده و مانع خانه‌دار شدن متقاضیان می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در صورتی طی 18 ماه الی دو سال به پایان خواهد رسید که با تاخیر در پرداخت مواجه نشویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: واجدینی که نسبت به واریز آورده نقدی اولیه (40 میلیون تومان) اقدام نکنند برای جلوگیری از تبعات احتمالی طولانی شدن پروژه ساخت‌وساز و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق سایر متقاضیان از پروژه اقدام ملی حذف می‌شوند و افرد جدیدی جایگزین خواهند شد.

وی سایر اقساط پرداختی را بر اساس ارقام تایید شده وزارت راه و شهرسازی و بر اساس جدول زمان‌بندی انعقاد قرارداد و منطبق با پیشرفت پروژه عنوان کرد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های 4 الی 7 و خانه‌دار شدن این اقشار طراحی شده است و پرداخت آورده اولیه نیز بر اساس توان مالی این دهک‌ها پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

محبت‌خواه همچنین خواستار تسهیلات 50 درصدی برای دهک‌های مذکور و همکاری شهرداری‌ها در این خصوص و پیشبرد طرح اقدام ملی شد و گفت: اقدام سریع شهرداری‌ها بسیار ضروری است و اگر باور داشته باشیم که این اقدام یک اقدام ملی است تمام نهادها و ارگان‌ها می‌بایست پای کار بیایند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کلاه قرمزی

    من روی مبلغ سهام عدالت حساب باز کرده بودم خود دولت بدحسابی کرده الان سه ماهه تقریبا درخواست فروش سهام عدالت رو دادم و مبلغی واریز نشده. بعلاوه اینکه دولت ساروکار دقیقی براش مشخص نکرده مثلا حرف از وام مسکن اولی ها بود ولی هیچ بخشنامه ای براش صادر نشده. خب اگه دولت درست برنامه ریزی میکرد میتونست مبلغی که من خوابوندم بانک و الان وامم آماده شده رو برداشت کنه که هم پول من الکی نخوابه هم اینکه زودتر پول جور میشد
    27 خواب ‍‍پول در بانک مسکن(9 ماهه آزاد شده)+8 تومن سهام عدالت + 5 تومن رو من جور میکردم.

  • حمید

    در تایید فرمایشات آقای کلاه قرمزی : دولت باید برای اونایی که وام مسکن یکم آماده داشتند به جای افتتاح حساب در بانک مسکن دیگر باید از همون حساب مسکن یکم استفاده می کرد. در این جا می توان اوج تدبیر دولت را دید.