کد مطلب: ۴۶۱۸۵۰

معاون وزارت راه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

جزئیاتی درباره طرح جدید مسکن دولتی / تحویل مسکن ملی در روزهای آینده

جزئیاتی درباره طرح جدید مسکن دولتی / تحویل مسکن ملی در روزهای آینده

معاون وزارت راه در خصوص طرح جدید مسکن ملی که قرار است یک میلیون واحد ساخته شود گفت: منتظر طرح نهایی هستیم تا ببینیم که چه منابع مالی برای آن در نظر گرفته شده است، همچنین اولین واحدهای مسکن ملی طی روزهای آینده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح مسکن ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد در قالب طرح مسکن ملی از شهریور سال گذشته به صورت پایلوت و از آبان ماه در سطح کشوری آغاز شد.

به تازگی نیز نمایندگان مجلس طرح ساخت یک میلیون واحد خانه را در ادامه مسکن ملی مطرح کرده‌اند، از این طرح جزئیات زیادی منتشر نشده اما گفته شده که این طرح برای دهک‌های پایین جامعه در نظر گرفته شده است.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون مجلس با اشاره به تهیه طرح اقدام ملی مسکن در مجلس و راه‌های گوناگون برای تامین مالی این طرح گفته است: مجلس به منظور ساماندهی بازار مسکن طرح جامع و پکیج خوبی را آماده کرده است. ان‌شاالله تا یکشنبه هفته آینده این طرح نهایی شده و ارائه می‌شود. ما به دنبال ترکیب هر دو راه یعنی هم تعیین ردیف اعتباری و هم بهره‌گیری از بازار سرمایه برای تامین مالی این طرح هستیم.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ما در جلسات کمیسیون عمران حضور داشتیم و نظرات مختلف گفته شد مخاطرات و نیازها را نیز گفته‌ایم، ولی طرح نهایی را من هنوز ندیده‌ام.

وی در خصوص منابع در نظر گرفته شده برای این طرح اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: از نظر ظرفیت اجرایی برای این طرح، در کشور ظرفیت آن وجود دارد، اما از نظر ظرفیت مالی باید دید که منابع آن از کجا تامین می‌شود و منابع درنظر گرفته شده در طرح نهایی چقدر قابلیت تعمیم دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: منابع مالی اگر ارزان ‌قیمت باشد باید محل تامین مابه‌التفاوت آن هم مشخص شود که راه‌های متعددی دارد تا باعث افزایش پایه‌ پولی نشود یا برعکس ممکن است ملاحظات در آن در نظر گرفته نشود که موجب افزایش پایه پولی می‌شود.

وی همچنین در فروردین ماه از افتتاح و تحویل اولین طرح‌های مسکن ملی در ماه‌های خرداد و تیر امسال خبر داد، اما تاکنون خبری مبنی از تحویل دادن این واحد‌ها منتشر نشده است.

محمودزاده در این خصوص گفت: این واحد‌ها تقریبا آماده هستند، اما از آنجایی که برخی از استان‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند منتظر بهبود شرایط بودیم که ظرف چند روز آینده از اولین واحد‌های مسکن ملی بهره‌برداری خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناصر

    هنوز تو مرحله پول جمع کردن هستند و به متقاضی های پذیرش شده گفتند که تا یک ماه آینده ۶۰میلیون بریزید به حساب به عنوان پیش پرداخت. و تا دو سال آینده واریزی تون به دویست تا دویست و پنجاه میلیون برسه . صد میلیون هم که وام ۱۲ساله هر ماه ۱/۸میلیون بازپرداخت تا دوازده سال که سرجمع بابت صد میلیون وام مبلغ ۲۴۵میلیون باید به بانک مسکن پس بدید .صد رحمت به مسکن مهر آقای احمدی نژاد.

    • ناشناس

      یعنی دوسال بعد تحویل میدن؟

  • ناشناس

    حق بچه من که ضایع شد …تمام شرایطو داشت وپرندو انتخاب کرده بود نفهمیدیم چطوری از رباط کریم تو سیستم سر دراورد …خدای جای حق نسشته…اخرشم ردش کردن واگذار به خدا…….

  • محمد احمدزاده

    سلام من 37سال سرپرست خانواده هستم مستاجر هستم دوتا بچه دارم که بزرگ شدن پسرم الان باید سربازی بره و دخترم کلاس ششم هستم هنوز نتونستم یه خانه دار بشم تو سایت هم هرچی سعی کردم نمیشه ثبت نام کنم کد ملی می‌فرستم اما جوابی ندادن سایت هم بسته البته پول اولیه هم ندارم اگه ثبت نام بشم مجبورم نزول کنم چهل میلیون رو تا خانه دار بشیم از مستاجر خلاص بشم از شما تجارت نیوز خواهش میکنم التماس میکنم پیگیری کنید و جوابم بدین ممنون

  • ناشناس

    آیابااین تورم بازارکسی ۶۰ میلیون داره به پردازه روزاول ۳۰میلیون قرداداد بستن اگر۶۰میلون داشتم مزاحم دولت نمیشدیم به خدا مردم ندارند اگر۶۰میلون داشتیم مستاجرنبودیم فکری به حال مردم بکنیدبه خداتوزندگی قشرکارگرمستاجرماندن

  • ناشناس

    چی شدسی تومن شده شصت میلیون فردامیشودصدمیلیون کاری میکنندپای دلال پولدارهاتعلق بگیردنه به من توکارگربااین وضعیت برگشتیم سرخانه اول مستاجرباش تاعمرداری چی شد آقایان دولت این مسکن ملی نیست مسکن پولی هست داری بده نداری خداحافظ به خداتا۳۰ میلیون گفتن ماندیم ۶۰ میلیون ازکجا?????خداحافظ مسکن دوباره سلام راندخاران صاحب خانه ماکارگران تاعمرداریم مستأجری نشین توسری خوربایدباشیم

  • ناشناس

    چه جزییاتی داخل این خبر بود؟؟؟؟

  • ناشناس

    این دولت به دولت بعدی واگذار میکنه و این دور باطل(البته برا مردم ) ادامه داره

  • ناشناس

    بایدکجابریم تازه ازدواج کردیم پولی نداریم خونه بگیرم توروخدا کمکم کنید

    • کریمی

      خب تو که هیچ چی نداری غلط کردی رفتی ازدواج کردی. حالا دو قورت و نیمتم باقیه؟

  • بیتا

    سلام چرا برای معلولین بهزیستی هیچ مسکن و تسهیلاتی در نظر گرفته نمی شود؟ بنده در سنندج ده سال توی صف مسکن هستم هربار میرم ی وعده سر خرمن به من میدن ، معلولیت شدید روانی دارم

  • ناشناس

    توراخدا برای بازنشستگان ووظیفه بگیران اموزش وپرورش پیگیری کنیدمن ثبت نام کردم هیچ پیامکی دریافت نکردم هیچی به نامم نیست مستاجرم کدرهگیری دارم نه مسکن وشهرسازی جوابگوهست نه اداره اموزش وپرورش خانم خودسرپرست هستم دوتا دختردارم موندم چیکارکنم حقوقم کفاف خرج زندگیم نمیده چه برسه به اجاره مسکن سرسام اورلطفا به دادمون برسید