کد مطلب: ۵۸۱۲۸۹

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:

تداوم حرکت به سمت رشد اقتصادی و کاهش تورم / سیاست دولت، تقویت روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه است

تداوم حرکت به سمت رشد اقتصادی و کاهش تورم / سیاست دولت، تقویت روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه است

­رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را گسترش و ایجاد روابط همه‌جانبه با کشور‌های همسایه و منطقه دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: امروز نه تنها وزارت امور خارجه بلکه همه وزارتخانه‌ها مسئولیت و ماموریت دارند که از ظرفیت ایجاد شده، نهایت استفاده را در رونق و شکوفایی اقتصادی کشور به عمل بیاورند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز کشور‌های عضو شانگهای نیز زمینه و بستر همکاری با جمهوری اسلامی ایران را از هر زمان دیگری مهیاتر می‌دانند و احساس می‌کنند می‌توانند همکاری‌های بهتر و بیشتری را با ایران رقم بزنند و در سخنان خود نیز بر تقویت و تعمیق سطح همکاری با تهران تاکید داشتند.

سید ابراهیم رئیسی تسریع در فعال کردن بندر چابهار را مورد تاکید قرار داد و گفت: بندر چابهار دروازه ارتباط با کشور‌های آسیایی و جهان است، لذا شتاب در توسعه و بهره برداری آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس‌جمهور همچنین به رایزنی‌های انجام شده برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با تاجیکستان اشاره کرد و گفت: دو کشور ارتباط فرهنگی با ریشه و اعتقادی با یکدیگر دارند و در این سفر، دو طرف مصمم شدیم تا فصل نوینی از روابط دو جانبه بین دو کشور رقم بخورد.

رئیسی تصریح کرد: سیاست خارجی دولت، تقویت روابط با کشور‌های همسایه با اولویت دیپلماسی اقتصادی است و این سیاست را با قدرت پیگیری خواهیم کرد و هیچ مانعی برای تقویت روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه و منطقه وجود ندارد.

رئیس‌جمهور همچنین تداوم حرکت به سمت رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتر همراه بوده و برای مردم ملموس باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: در تصمیمات اقتصادی به دنبال آن هستیم که اقدامات، همراه با مطالعه و کار کارشناسی باشد تا گام‌های اجرایی که در حوزه اقتصادی برداشته می‌شود تاثیرگذار و همراه با نتیجه روشن باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرده و گفت: همه مردم ایران عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستند، اما شرایط کرونایی و صیانت از جان مردم اقتضائاتی دارد و باید در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انضباط عمل شود تا سلامت زائران دچار آسیب نشود ضمن اینکه در این زمینه همکاری با دولت عراق نیز اهمیت دارد.

رئیسی در ادامه با تبریک قهرمانی تیم والیبال کشورمان در مسابقات آسیایی اظهار داشت: در مقابل افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان وظیفه داریم که ضمن حمایت از آنان، زمینه ورزش قهرمانی را نیز در کشور تقویت کنیم.

منبع: صداوسیما

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تداومو خوب اومد

  • ناشناس

    فقط شعار آقای ریئس جمهور تورم روزانه شده تا کجا میخواد پیشرفت کنه پس کی میخواین جلوش رو بگیرید با شعار نمیشه

  • ناشناس

    تا رابطه مون با ??آمریکا خوب نشه همین آشو همین کاسه است این یارو با پنج کلاس سوادش هم کاری برای مردم نمیکنه