کد مطلب: ۵۲۷۵۵۶

هیئت آمریکایی هفته آینده به وین باز می‌گردند

هیئت آمریکایی هفته آینده به وین باز می‌گردند

منابع خبری از بازگشت هیئت آمریکایی شرکت‌کننده در کمیسیون مشترک برجام به مذاکرات وین در سه‌شنبه هفته آینده خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، العربیه امروز (جمعه) اعلام کرد هیئت آمریکایی حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام هفته آینده بار دیگر به «وین» باز خواهند گشت.

این خبرگزاری ساعاتی پیش اعلام کرده بود هیئت آمریکایی حاضر در وین عازم واشنگتن شده‌اند. اکنون گفته می‌شود این هیئت سه‌شنبه هفته آینده دوباره در وین مستقر خواهند شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از برگزاری نشست کمیسیون برجام، در پیامی توئیتری اعلام کرد: «طرفین توافق هسته‌ای از نتایج جلسات کارشناسی رضایت دارند.»

سه‌شنبه هفته جاری نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند: «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

بنا به توافقی در این نشست میان طرفین صورت گرفت، دو کارگروه کارشناسی در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک شامل کارشناسان ایرانی به‌علاوه کارشناسان کشور‌های ۱+۴ تشکیل شده و در این مدت بررسی‌هایی را صورت داده و قرار شد نتایج اقدامات خود را امروز به نشست کمیسیون مشترک ارائه دهند.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه ضمن ابراز تردید درباره جدیت طرف آمریکایی در قبال برجام اعلام کرد اگر واشنگتن جدی است، باید آماده باشد تمام تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را بردارد.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش تداوم تحریم ایران را نیز مطالعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.