کد مطلب: ۲۶۵۳۱۴

دبیر سومین جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی خبرداد:

حضور ۱۵ گروه ایرانی و خارجی در سومین جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی

حضور ۱۵ گروه ایرانی و خارجی در سومین جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی

دبیر جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از حضور ۱۵ گروه ایرانی و خارجی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: در سه شب برگزاری جشنواره ۱۱ گروه و در افتتاحیه هم ۴ گروه برنامه اجرا می‌کنند.

جمال ارشدی شامگاه پنج‌شنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به اینکه ۱۰ آذرماه سال ۹۳ مجوز برگزاری جشنواره اقوام ایرانی درکردستان از سوی وزارت کشور صادر شد، گفت: دبیرخانه دائمی این جشنواره در کردستان راه‌اندازی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،ارشدی با اشاره به اینکه دوره نخست این جشنواره در سال ۹۳ و دومین دوره هم در سال ۹۵ برگزار شد، عنوان کرد: قرار بود دوره سوم آن سال ۹۶ برگزار شود که به دلیل رویدادهای مهمی هم چون انتخابات و تغییر وتحولاتی که در مدیریت امور اجتماعی استانداری ایجاد شد، این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای دوره اولین و دومین دوره این جشنواره از محل اعتبارات استانی و دوره سوم از اعتبارات ملی تامین شده است.

دبیر سومین جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی یکی از بخش های این جشنواره را برگزاری نمایشگاه خواند و گفت: در دوره نخست نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی، دوره دوم بافته‌های داری (گلیم و فرش) و در این دوره هم صنایع دستی اقوام مختلف کشورمان در قالب ۳۵ غرفه برپا می‌شود.

ارشدی بیان کرد: ۲۵ استان کشور برای شرکت در نمایشگاه مذکور اعلام آمادگی کردند و در این غرفه‌ها علاوه برنمایش و فروش صنایع دستی، نحوه ساخت و تولید آن هم در معرض دید قرار می‌گیرد.

وی بخش دیگر این جشنواره را اجرای موسیقی خواند و اظهارداشت: در سه شب برگزاری جشنواره ۱۱ گروه و در افتتاحیه هم ۴ گروه موسیقی به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های موسیقی حرفه‌ای برای شرکت دراین جشنواره دعوت شدند، افزود: گروه پاییز به سرپرستی انورقره داغی از اقلیم کردستان عراق و گروه رسمی موسیقی ایرانی به سرپرستی وحید تاج از گروه‌های مطرح شرکت کننده دراین دوره از جشنواره هستند.

دبیر اجرایی سومین دوره جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی هم دراین نشست گفت: تا جایی که امکان داشت تلاش کردیم نقاط ضعف دوره‌های گذشته را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم.

هوشنگ بهمنی در ارتباط با مکان برگزاری جشنواره هم بیان کرد: امسال درتلار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود که انتخاب این مکان با توجه به اینکه ظرفیت آن از سالن‌های دوره‌های گذشته کمتر است، به دلیل تقارن برگزاری این برنامه با مسابقات جام‌جهانی و پیش‌بینی حضور کمتر مردم نسبت به دوره‌های گذشته انجام شد.

وی یکی از برنامه‌های این جشنواره را تجلیل از چهره‌های شاخص موسیقی خواند و اظهارداشت: در این دوره از مهدی حجت السادات و مرحوم عباس نیرومند تجلیل به عمل می‌آید.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.