کد مطلب: ۱۲۱۱۳۹

حفظ امنیت، ضامن موفقیت و توسعه گردشگری است

حفظ امنیت، ضامن موفقیت و توسعه گردشگری است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: حفظ امنیت گردشگران به یاری تعاملات فراخشی و انجام وظایف مطلوب دستگاه‌ها، مهم‌ترین عنصر موفقیت صنعت گردشگری و رشد آن در کشور به شمار می‌آید. مرتضی رحمانی موحد در هفتمین جلسه کمیسیون مرکزی نظارت بر امنیت گردشگران که با حضور مدیران وزارت کشور، نمایندگان دستگاه‌ها و

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: حفظ امنیت گردشگران به یاری تعاملات فراخشی و انجام وظایف مطلوب دستگاه‌ها، مهم‌ترین عنصر موفقیت صنعت گردشگری و رشد آن در کشور به شمار می‌آید.

مرتضی رحمانی موحد در هفتمین جلسه کمیسیون مرکزی نظارت بر امنیت گردشگران که با حضور مدیران وزارت کشور، نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای عضو، مدیران کل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداران هفت استان کشور، در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ گفت: به دنبال سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید، کمیسیون ارتقا امنیت گردشگران کشور با رویکرد حفظ امنیت به یاری تعاملات فراخشی تشکیل تا این بستر مساعد، سرمایه‌ای ارزشمند برای صنعت گردشگری کشور به‌شمار آید.

وی با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های عضو کمیسیون در توفیقات حاصل سهیم بوده‌اند افزود: هم‌راستا با فعالیت کمیسیون مرکزی نظارت بر امنیت گردشگران به‌عنوان هسته مرکزی، باید در نظر داشت که میدان عمل و اجرایی اصلی، در استان‌ها، شهرستان‌ها، مرزها و مناطق مختلف کشور است؛ درنتیجه با جاری ساختن آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و تبیین سیاست‌های کلی در بخش‌های تابعه می‌توان در ارتقای دستاوردهای حاصل مؤثر عمل نمود.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه حاصل روند فعالیت در حوزه گردشگری شامل بازاریابی، تبلیغات، جذب گردشگران و درنهایت ارائه خدمات به آن‌ها تنها در بستر ارزشمند امنیت به نتیجه خواهد رسید اظهار داشت: ایجاد و حفظ امنیت صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی این حوزه به شمار می‌آید و باید همان‌طور که از سایر منابع پاسداری می‌شود؛ در این امر نیز نهایت کوشش را انجام داد.

معاون گردشگری با تشریح رویکرد جهانی صنعت گردشگری و مسیر رو به رشد این حوزه خاطرنشان کرد: ایران نیز باید با توجه به منابع بشمار، متنوع و ارزشمند موجود، سهم قابل‌توجهی در بهره‌مندی از فضای مساعد بین‌المللی داشته باشد.

رحمانی موحد همچنین یکی از موضوعات برنامه ششم توسعه را ۵ برابر شدن ایران‌گردان خارجی بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در طول برنامه ششم برشمرد و گفت: این امر تنها به یاری مدیریت یکپارچه و حضور همه نهادها و ترجمان‌های تأثیرگذار در حوزه سفر محقق خواهد شد و نیاز است به همراه آموزش و آگاهی از دستاوردهای پیش رو، تلاش و عزمی ملی آغاز شود.

وی همچنین با اشاره به الزام آگاهی گردشگران ورودی از قوانین کشور در مبدأ؛ خاطرنشان کرد: بر این اساس ۱۰ سرفصل مهم توصیه‌های سفر به گردشگران ورودی کشور تهیه‌شده است تا با انتشار در درگاه‌های اینترنتی وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها، مرزهای ورودی، شرکت‌های هواپیمایی آگاهی سازی گردشگران نسبت به مقررات کشور از مبدأ سفر محقق شود.

رحمانی موحد در ادامه سایر اقدامات مشابه برای ارتقای امنیت گردشگران را برشمرد و گفت: تشکیل گروه امنیت و توسعه پایدار کویر نیز یکی دیگر از اقدامات تکمیلی در راستای میزبانی شایسته از گردشگران در محیط‌های بیابانی و کویری است و سیاست‌های آن مبتنی بر اهمیت فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی استان‌های مربوطه به شمار می‌آید.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به برگزاری هفدهمین کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری در شش لغایت چهارده بهمن‌ماه سال جاری، بر تلاش ملی جهت میزبانی شایسته از مهمانان این رویداد مهم تأکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.