کد مطلب: ۶۱۰۴۸۷

حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد؟

حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به لایحه‌ی بودجه سال ۱۴۰۱درباره افزایش ۱۰درصدی حقوق برای بازنشستگان این سوال پیش می‌آید که جزئیات اجرای این طرح چگونه خواهد بود؟

ایسنا نوشته است:

سیداحسان خاندوزی در جلسه خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و مدیران عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور که شب گذشته در محل وزارت اقتصاد، برگزار شد، با بیان اینکه در این نشست، نکات بسیار خوبی در زمینه صنعت بیمه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت گفت: این محورها و به واقع، توقعات دولت برای ایجاد تحول در صنعت بیمه، متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است.

وزیر اقتصاد یکی از محورهای مورد نظر را حرکت به سمت نظارت برخط بیمه مرکزی بر شرکت‌های بیمه‌ای عنوان کرد که به گفته وی، متأسفانه، در حال حاضر خیلی با شرایط مطلوب در این خصوص فاصله داریم.

وی با بیان اینکه گزارش‌های نظارتی بیمه مرکزی در حال حاضر، گزارش هایی با فاصله زمانی و در بعضی مواقع با دقت کم است، گفت: رئیس کل بیمه مرکزی پذیرفت که به سرعت در مورد برخط شدن نظارت‌های این نهاد ناظر، تدبیری بیاندیشد.

وزیر اقتصاد محور دیگر مباحث جلسه مذکور را عدم اتصال بیمه‌های کشور به سامانه‌های نیروی انتظامی و اداره آگاهی و امثالهم ذکر و تصریح کرد: به هر حال باید بپذیریم که یکی از منافذ فساد و سؤاستفاده در بخش بیمه‌ای کشور همین عدم اتصال سامانه‌های بیمه‌ای به سامانه نیروی انتظامی و پلیس است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، تدابیر فوری اندیشیده شود و با مذاکراتی که با فرماندهی محترم ناجا خواهیم داشت به سرعت کار اتصال سامانه‌ها، که باید خیلی پیش از این رخ می داد، پیش برود.

وزیر اقتصاد با اشاره به تعاملات موجود بین دستگاه‌های دولتی، نظارتی و نیروی انتظامی، ابراز امیدواری کرد: اولین خبرخوشی که مردم خواهند شنید، در مورد حرکت به سمت دیجیتالی شدن بسیاری از کروکی‌هایی باشد که باید از طریق سامانه نیروی انتظامی به دست صنعت بیمه برسد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود مسئله فراگیری مالی در صنعت بیمه را امری دارای اهمیت بسیار توصیف کرد و گفت: ما در کشور اقشار ضعیفی داریم که دسترسی به بیمه ندارند اما در عین حال، مسئولیت اجتماعی دارند و بیمه‌ها، بویژه بیمه‌های دولتی باید در این زمینه فعال باشند.

وی افزود: بسیاری از گروه‌ها به دلیل عدم اگاهی کامل، از گذشته، بدون بهره‌مندی از پوشش بیمه‌ای، در کسب و کارهایی فعالیت کرده‌اند و الان به شرایطی رسیده‌اند که بنظر ما باید شرکت‌های بیمه‌ای، محصولات جدید را برای آنها تعریف کنند.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از همین موارد، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نوشتم که مغز وزیر اقتصاد قفل شده و کلید آن در دست بازنشتگان است تحوی بگیرد

  • حق

    انتظاری ازآدمهای بیسواد ودروغگونیست

  • ناشناس

    آقای وزیر واقعا یا بیسوادی یا نون سفره ات همیشه موجوده چون حقوق ات برات کافیه .مرد حسابی یه بازنشسته برای فرزند دانشگاهی اش نمیتونه یه لپ تاپ بخره تا فرزندش بتونه درکلاسهای مجازی دانشگاه حضور داشته باشه .آخه شما ازجنس چه نوع آدمهایی هستید چرا من نبایدحقوقم بیسترنشه ، نتونم از رفاه نسبی برخوردارباشم چرا من نتوانم خودرو سوارشوم چرا نباید فرزند من وامثال بعلت کم درآمد بودن پدرش نتونه ادامه تحصیل کنه ولی فرزندان شما در اروپا وآمریکا ازبهترین ها برخورداربوده چه کسی چنین دستوری رو داده بترسین از عذاب الهی ،کمی بفکر فقیرفقرا باشیدماچه کم داریم از ملت‌های دوروبرمان .چرا ما ۱۷ یال هست که دربدترین موقعیت اقتصادی باشیم ،چرا ما از امکانات موجود مملکت استفاده نکنیم

  • مستمری بگیر ارتش

    والا با گرانی وبیمه ماشین وگرانی شارژ ساختمان ما حقوقمان اپل برج تمام میشود وما شریک حقوق داربم وپیرشدیم ااان کجا کار کنیم وحقوقمان نمی،رسد لطفا حقوق بالا ببرید یا گرانی نظارت کنید یا پول عوض کنید دلار یا یورو بشود این پول مال زمان شاه وارزش ریالی ندارد به ریال میگیرین به دلار مرج میکنیم

  • بدبخت

    ااان دندانم درد میکنه پول ندارم درمان کنم هزینه دلاری ما به کجا بگیم درمان حقوق نمیرسد دنذان کشید شد یک میلون پول کشور عوض کنید وزیاد کنید حقوق

  • ناشناس

    ما فقط پول بیمه می دیم ولی بیمه کاری براما نمی کنه.دیشب من ۲۴۰۰۰۰۰ تومان پول پساری دادم .گفت تحت پوشش بیمه نیست .اگه این کارونکنم زج ر می کشم.

  • ناشناس

    حقوقها را اضافه کنید بیمه بکار ما نمی خورد

  • عامو

    والا بلا بخدا هرچه سعی میکنم چیزی بنویسم،خودتان نوشته آید ۱۰ تا ۱۱ میلیون خط فقر است، دیگه ماها چی چی بنویسیم، خودتون و دست اندر کاران طی وجدانتان حق این قشر زحمتکش نجیب و شریف را بدهید ما هم دعاتان میکنیم، اگر چه خودتان هم بازنشست میشوید الان اگر کار مثبتی انجام ندهید تا آخر عمر رنج عذاب وجدان کلافه تان میکند.

  • عامو

    والا بلا بخدا با توجه به اعلام ۱۰ تا ۱۱ میلیون خط فقر چی چی بگیم شماها و دست اندر کاران هم بازنشست میشوید الان اگر کار مثبتی انجام ندهید عذاب وجدان خواهند داشت.

  • ناشناس

    فقط اینا بگم که ما بازنشستها با این حقوق ناچیز داریم زجر میکشیم و شرمنده خانواده هستیم و مقصر شمایید که حق ما را پایمال میکنید حدا هست بترسید