کد مطلب: ۳۲۶۱۸۲

حمایت، حلقه مفقوده صنعت لیزینگ

یک فعال صنعت لیزینگ حمایت را حلقه مفقوده صنعت لیزینگ کشور عنوان کرد.

مجید باقری درباره عدم حمایت از صنعت لیزینگ کشور، اظهار داشت: نگاه بانک مرکزی به شبکه لیزینگ و صنعت لیزینگ کشور بیشتر بعد نظارتی دارد که منطق و نگاه این بانک است و غلط نیست، اما مقداری سخت‌گیرانه عمل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که با کاهش ریسک‌های صنعت، بازده شرکت‌های لیزینگ هم تحت تاثیر قرار گرفته، لیزینگ‌ها به‌طور مشخص شرکت‌هایی هستند که خدمات آنها مستقیم به کالا می‌رسد و می‌تواند برای مردم بسیار مطلوب باشد، اما مدلی که بانک مرکزی ببا استفاده از آن لیزینگ‌ها را کنترل می‌کند، یکی مدل یکسان است.

مدیرعامل لیزینگ رایان سایپا ادامه داد: بر همین اساس خاستگاه، برند، کارنامه و تخصص لیزینگ‌ها مد نظر قرار نگرفته و ترازنامه لیزینگ‌ها در راستای کاهش ریسک ورشکستگی و اعتباری مهندسی شده در صورتی که به نظر من، لیزینگ‌ها باید بتوانند قابلیتی برای بازدهی بیشتری داشته باشند.

حمایت از لیزینگ‌ها

باقری در ادامه تاکید کرد: حمایت حلقه مفقوده در صنعت لیزینگ است و هیچ بحث حمایتی از این صنعت وجود ندارد. به نظر من بهترین متولی و حامی این صنعت بانک مرکزی و بازار سرمایه با ایجاد بسترهایی در تامین مالی صنعت لیزینگ و امکان مذاکره برای نرخ‌ها است.

چالش صنعت لیزینگ

وی در ادامه افزود: به نظر من تامین مالی ارزان قیمت و استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه بسیار سخت است. این فعال حوزه لیزینگ برای بهبود وضعیت شرکت‌های لیزینگ، گفت: پیشنهاد ما این است که بانک مرکزی به دستورالعمل‌ها درباره شرکت‌های لیزینگ که اکنون وجود دارد، توجه نکنند و دستورالعمل و مولفه‌های جدیدتری را در نظر بگیرند و اگر لیزینگی عملکرد و کارنامه خوبی دارد تا حدودی از این دستورالعمل بانک مرکزی عدول کرده که به طور حتم جهش صنعت لیزینگ را به دنبال خواهد داشت.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.