کد مطلب: ۴۲۱۳۰۰

صحرایی:

حمایت همه‌جانبه حقوقی‌ها از بورس ادامه دارد

حمایت همه‌جانبه حقوقی‌ها از بورس ادامه دارد

مدیرعامل بورس تهران با اعلام معاملات حدود ۴ هزار میلیارد تومانی دیروز گفت: حمایت همه جانبه حقوقی‌ها و صندوق‌ها از بازار سرمایه در روزهای آینده و تا زمان اطمینان از بازگشت تعادل ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران با اعلام معاملات حدود ۴ هزار میلیارد تومانی دیروز گفت: حمایت همه جانبه حقوقی‌ها و صندوق‌ها از بازار سرمایه در روزهای آینده و تا زمان اطمینان از بازگشت تعادل ادامه دارد.

صحرایی با اشاره به وضعیت دیروز بازار سهام و حمایت اساسی و همه جانبه گروههای مختلف گفت: در جریان برگزاری جلسه صبح شورای عالی بورس، همه اعضا حاضر با تروریستی دانستن اقدام آمریکا و شهادت سردار سلیمانی برحفظ تداوم نقدشوندگی مخصوصا برای سرمایه گذاران حقیقی تاکید کردند.

وی ادامه داد: این رویکرد موجب شد تا معاملات روز گذشته بازار سهام با حضور نهادهای مالی مختلف ، دو صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه ، افراد حقوقی ، کارگزاران و … با حجم قابل توجهی روبرو شود. به طوریکه 6.9 میلیارد سهم به ارزش 3.1 هزار میلیارد تومان در بورس داد و ستد شد و فرابورس هم شاهد ارزش معاملات 917 میلیارد تومانی بود.

این مقام مسئول افزود: این حمایت همه جانبه حقوقی‌ها از بازار سرمایه که در روزهای آینده هم تکرار خواهد شد در راستای منافع ملی بوده و این گروه با حضور در طرف تقاضا و با تزریق نقدینگی، اقدام به جمع آوری صف‌های فروش کرده تا زمینه آرامش و تعادل بازار فراهم شود که جای قدردانی و سپاس از مدیران و اعضا هیات مدیره‌‌‌‌‌‌ها دارد.

صحرایی با بیان اینکه در بازار سرمایه هم مانند دیگر بخش‌ها، همدلی و اتحاد برای رفع چالش‌ها وجود داشته و دارد، ادامه داد: فعالان بازار سرمایه در شرایط جنگ اقتصادی، مانند سربازان در خط مقدم بوده و نقش آفرینی می‌کنند. در این میان سرمایه گذاران حقیقی هم نباید اسیر رفتارهای هیجانی شده و با تکیه بر منطق و استدالات حرفه‌ایی، تصمیم گیری کنند.

به گفته وی همه ارکان بازار سرمایه و حقوقی‌ها و حامیان بازار تا زمان اطمینان از نقدشوندگی پایدار و تعادل و رویه عادی بازار سهام، همچنان به نظارت‌ها و حمایت‌ها ادامه می‌دهند و انتظار می‌رود در روزهای آینده روند معاملات بار دیگر مثبت شود.

منبع: بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.