کد مطلب: ۷۹۴۹۴۸

حمله راکتی لبنان به رژیم صهیونیستی/نگرانی رژیم صهیونسیتی از سرانجام گفتگوهای اتمی ایران

حمله راکتی لبنان به رژیم صهیونیستی/نگرانی رژیم صهیونسیتی از سرانجام گفتگوهای اتمی ایران

در پی شلیک ده‌ها راکت از لبنان به سمت اراضی اشغالی، آژیرهای هشدار در شهرک‌های واقع در نزدیکی مرزها با لبنان به صدا درآمدند. از طرفی مقامات رژیم صهیونیستی گفتند: ممکن است واشنگتن با کسب سلاح هسته ای ایران کنار بیاید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شبکه خبری روسیا الیوم خبر داد که آژیرهای هشدار در شهرک‌های واقع در نزدیکی مرزها با لبنان به صدا درآمدند، همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، به نظر می‌رسد سامانه گنبد آهنین برخی راکت‌های شلیک شده از لبنان را رهگیری کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ابتدایی که در این خصوص منتشر شد، اعلام کرد، آژیرهای هشدار در مناطق "شلومی" و "بیتست" در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمدند و جزئیات این حمله در دست بررسی است.

در ویدیویی که منتشر شده، سامانه "گنبد آهنین" دو راکت را به سمت هدفی در آسمان شلیک کرد. شبکه عبری زبان "کان" گزارش داد، به نظر می‌رسد یک راکت بر فراز شهرک شلومی در الجلیل توسط "گنبد آهنین" رهگیری شد.

از ساکنان مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی خواسته شده در پناهگاه‌ها بمانند. هم‌زمان دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حال انجام رایزنی‌هایی با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و نظامی درباره تحولات اخیر است.

شلیک 100 راکت به سمت اراضی اشغالی

برخی منابع رژیم صهیونیستیی از شلیک ۱۰۰ راکت به سمت اراضی اشغالی و منطقه الجلیل ظرف ۱۰ دقیقه خبر داده‌اند و در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی به شدت شهرک القلیله واقع در جنوب لبنان را گلوله باران کرده است. در پی این حملات فرودگاه حیفا و چندین فرودگاه دیگر هم بسته شدند.

شبکه رژیم صهیونیستیی کان هم اعلام کرد "با توجه به حجم راکت‌ها به نظر می‌رسد در آستانه جنگ قرار داریم."

منابع خبری رژیم صهیونیستی تأیید کردند که حمله راکتی به غرب الجلیل به اندازه‌ای بوده که از زمان جنگ دوم با لبنان مشاهده نشده است.
به نوشته الجزیره، دو شهرک‌نشین در اثر حملات راکتی شهرک‌های رژیم صهیونیستیی زخمی شده‌اند.

منابع رژیم صهیونیستیی اعلام کردند که تا این لحظه ۳۷ مرتبه آژیر خطر در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است و کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی امشب به درخواست نتانیاهو تشکیل جلسه خواهد داد.

این منابع تاکید کردند که کابینه امنیتی مسئول تصمیم‌گیری در مورد شیوه واکنش به حملات راکتی از سمت لبنان خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی افزودند: دولت رژیم صهیونیستی تصمیمی برای جنگ با لبنان ندارد اما در برابر این حوادث و رخدادها هم ساکت نمی‌نشیند.

منابع عبری زبان می‌گویند که بیشتر راکت‌های شلیک شده از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی از نوع "گراد" و "کاتیوشا" بوده است.(ایسنا)

آمریکا با ایران توافق می‌کند؟

وب سایت خبری امریکایی اکسیوس Axios به نقل از مقامات رژیم صهیونیستیی نوشت سخنان اخیر فرمانده ارتش امریکا درباره فاصله چند ماهه ایران با ساخت بمب اتمی واقعی باعث نگرانی تل آویو شد. او درکنگره امریکا گفته بود ایران با ساخت مواد لازم انفجاری هسته‌ای دو هفته و با ساخت بمب اتمی، چند ماه فاصله دارد.

قبلا مقامات امریکایی، فاصله زمانی طولانی تری را اعلام می کردند. این فاصله زمانی کوتاه باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.این وب اضافه کرد: مقامات رژیم صهیونیستیی نگران هستند. سخنان ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا (فرمانده ارتش امریکا) فرمانده ارتش امریکا درباره فاصله ایران با ساخت بمب اتمی این احساس را در میان مقامات رژیم صهیونیستیی ایجاد کرد که ممکن است واشنگتن با کسب سلاح هسته ای ایران کنار بیاید.

همین وب سایت روز دوشنبه گذشته هم افشا کرد دولت امریکا به ایران پیشنهادی برای توافق موقت هسته ای ارائه کرد اما تهران آن را قبول نکرد. براساس این توافق، بخشی از تحریم ها علیه ایران در مقابل، بخشی از فعالیت های هسته ای تهران فریز (تعلیق) می شود. از جمله می توان به غنی سازی 60 درصدی ایران اشاره کرد.

به نوشته این وب سایت، مقامات ایرانی در واکنش به پیشنهاد امریکایی ها گفته بودند کمتر از برجام را قبول نمی کنند.

اکسیوس افزود: این پیشنهاد نشان دهنده نگرانی امریکا از تحولات اخیر در برنامه هسته ای ایران است. امریکا در سال 2022 بازگشت به برجام را به دنبال کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین از دستور کار خود خارج کرد.(عصر ایران)

«نتانیاهو» راهی وزارت جنگ شد!

نخست وزیر رژیم رژیم صهیونیستی بعد از حملات راکتی کم سابقه به شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان به وزارت جنگ این رژیم رفته تا اوضاع را بررسی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.