کد مطلب: ۴۷۷۰۰۸

حواشی بورسی در توئیتر / بورس یعنی سهام شاخص‌ساز بزرگ!

حواشی بورسی در توئیتر / بورس یعنی سهام شاخص‌ساز بزرگ!

با وجود سیر صعودی بازار سهام امروز بسیاری از سهامداران این سیر مثبت را به دلیل حمایت از چند سهم شاخص‌ساز می‌دانند و بازار سهام را به دلیل حمایت‌های مقطعی بازاری بی‌ثبات تلقی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود مثبت شدن بازار سهام امروز اما بسیاری از مردم هنوز نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سهام بی‌اعتمادند و مثبت شدن بازار را به خاطر حمایت از سهم‌های شاخص‌ساز می‌دانند.

با وجود رشد بیش از 1.5 درصدی بازار سرمایه باز هم شاخص هم‌وزن بازار منفی است.

توئیت‌های مردم در 24 ساعت اخیر را در ادامه بخوانید:

هیچ‌کس دلش به حال ما نمی‌سوزد

« جدی جدی تو مملکت برعکس شده همه چی! قرار بود بورس به تولید کمک کنه ولی الان تولید باید به بورس کمک کنه

میگه پول هایی که از بورس تامین مالی کردن رو برگردونن از بازار حمایت کنن قیمت سهم ها یوقت پایین نیاد

کاش نه تو مثبت هاش دخالت کرده بودین و نه تو منفی ها..»
« سطلان سکه ،خودرو و … که اعدام کردن . سطلان بورس کیه؟»
« سیگنال مهم رئیس مجلس به بازار سرمایه : شرکت های دولتی موظف به برگرداندن پولی هستند که از #بورس خارج کردند. فردا دوشنبه اولین جلسه با حضور #قالیباف ، رؤسای کمیسیون های اقتصادی، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در مجلس برگزار و این تصمیم پیگیری می شود.»
« بورس یعنی سهام بزرگ شاخص ساز!!! میخواید بقیه شرکت ها رو لغو پذیرش کنید، خیال ما هم راحت بشه»
« واکنش مثبت #بازارسرمایه به دلار ۲۷۰۰۰ تومنی»
« قدرت نفوذ بازار سرمایه در مردم ایران آنقدر بالا رفته است که می تواند نقش بسزایی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ داشته باشد.»
همچنین کاربری با انتشار عکس زیر نوشت: «پوپولیسم سیاسی وقتی وارد بازار سرمایه بشه فاجعه است»
Ehx4XfEXgAAe su
« حکایت این روزهای بورس شده مثل صاحبخانه ای که مهمون دعوت کرده ولی امکانات پذیرایی از مهمان نداره آقای روحانی شما که توانایی حمایت از بورس ندارید چرا مردم برای سرمایه گذاری در بورس تشویق میکنید بعد میگی ریزش در ذات بورسه این کجاش ریزشه این سقوط آزاده !»
«منی که با ضرر آشنا هستم، برام مهم نیست چقدر تو ضرر هستم، چیزی که عذاب آوره برام، سهم قفل در صف فروش باشد ، و نقد شوندگی نداشته باشد، عدم نقد شوندگی سهم روی اعصاب هستش،»
« بورس از اول یک حواشی سازمانی بود و فیلمنامه نویس و کارگردان ( بازار ساز) آن هم شرکت های دولتی و شبه دولتی بودند اما از سریال در پناه تو نمی شود سه گانه ماتریکس را بیرون کشید،در همین راستا بازگرداندن به روال سابق هم با تدوین دوباره امکان پذیر نیست.»
« خب ظاهرا جلسات دیروز هم تا الان چیزی جز شاخص سازی به همراه نداشته ببینیم جلسات امروز چه نتیجه ای برای بازار فردا خواهد داشت.»
« بدبختی این بازار اینه که از دوستان ۲۵ نفره تا وزیر و وکیل و قاضی درباره‌اش اظهار نظر می کنند و تو صدا سیما از مجری تا واعظی موج شماری می کنند و فیبو می ندازند»
همچنین پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در توئیتی نوشت: « من باور دارم هیچ کس دلش برای ما نمیسوزه!هیچکس! شاید خیلی از ماها به حمایت فردا و این هفته و این ماه دلبسته شده باشیم، اما دیروز که خرید میکردم ذره ی برام مهم نبود که از بازار حمایت میشه یا نه! من به ارزش و چارت ها نگاه میکنم فوقش میخوام ضرر کنم اونم پای خودم»

اختلال مقطعی در سامانه کارگزاری آگاه

همچنین عده‌ای از مردم از اختلال در سیستم معاملاتی کارگزاری آگاه خبر دادند.

« هنگ شدن #کارگزاری_آگاه خودش سیگنال برگشت بازار هست»
« امروز دو تا سیگنال خیلی مثبت برای ادامه روند #بورس گرفتیم؛ اول اختلال در سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه دومی هم بازگشایی نماد شرکت بورس انرژی»
« با توجه به کما رفتن کارگزاری #آگاه امید به بازگشت بازار زیاد شد!»
همچنین برای خواندن مطالب بیشتر به ادرس توئیتر تجارت‌نیوز مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرهاد

    نمایش مضحکی راه انداختن.
    این بازار تا ماهها درست نمیشه

  • عین. الف

    بی صبرانه منتظریم خبر نحس یک عرضه اولیه جدید بیاد و باز میلیاردها تومن از بازار جمع کنه و ببره.. شاید بهتون ثابت بشه عرضه اولیه های هفتگی چیز خوبی نیست!

    • ناشناس

      شما شرکت نکن. پس چیه همه میگن عرضه اولیه بده هر بار ۵۰۰ هزار اضافه میشه

  • ناشناس

    سقوط دستوری همه سهام‌ و صعود دستوری چند سهم خاص. همه عروسک های خیمه شب بازی یک اقلیت هستیم که هر کاری بخواهند با زندگی مردم می کنند شک نکنید تمام این گرانی دلار و خودرو و… زیر سر همین اقلیت است

    • ناشناس

      به قول اقای ظریف خودمان انتخاب کردیم که اینچنین با ما رفتار بشود.

  • ناشناس

    چند سهم پالایشی و شستا و دو سهم خودرویی را بسته اند تا از سقوط بیشتر آنها جلوگیری کنند. این نه تنها حمایت نیست بلکه فریب و خیانت و دستکاری در روز روشن است.

    • ناشناس

      برای وبملت هم همینا رو گفتید باز شد بازار مثبت شد وبملت هم صف خریده. دارایکم هم مثبت ۸ درصد

  • ناشناس

    واگرایی در چارت شاخص کل دیده شده اما در هم وزن خیر پس عادی هست که سهم های کوچک بریزند در ضمن رشد شرکت های بزرگ کمتر از کوچک ها بوده
    آسیاب به نوبت

    • حسن روحانی

      قرار نیست پول نقد بشه باید همانجا در کوره سوخته شود هدف من هم مهار نقدینگی بود که موفق شدم میخاین برین طلا و دلار بخرین شیطونا!

    • ناشناس

      در بورس نه پول تولید میشه نه از بین میره بلکه معامله و دست بدست میشه. فرض کن رقابت شطرنجه بازی فکریه هرکی بموقع خرید و فروش کنه نه اینکه حتما سود میکنه ولی احتمال سودش بیشتره . سهام ارزنده رو هم اگر انتخاب کنه حتی بد موقع هم خرید و فروش کنه باز مطمنا در میان مدت ضرر نمیکنه. صبور هم باید باشه پول مازاد هم بیاره که بتونه صبوری کنه البته نه یول بادآورده که دلش برا پول خودشم نسوزه زود تو صف فروش مفت به باد بده بزنه تو سر سهم. بقیه رو هم متضرر کنه

  • ناشناس

    شیطنت نکن تجارت نیوز عزیز تیتر مثبت بزن، بورس داره درست میشه این چه تیتریه عزیزم

  • بهزاد

    به قول اون دوستمون نقدشوندگی باید درست بشه. واقعا اعصاب آدم زمانی خراب میشه که توی پرتفوی دویست میلیون تومنی با ده تا سهم نمیتونی پونصد هزار تومن نقد کنی که یک عرضه اولیه بخری. چرا حقوقی کارش این شده که سر صبح بیاد سه میلیون یا سی میلیون سهم بکوبه توی صف فروش و راهشو بکشه بره ؟ حمایت نمیخواد بکنید، افسار این غضنفرها رو بگیرید.

    • ناشناس

      بازهم عجله عمو. نقد شوندگی هم درست میشه تازه صفهای فروش جمع شده

  • ناشناس

    اینکه دیگه تیم فوتبال نیست بزرگ و کوچک و آبی و قرمز راه انداختین. اینجا بورسه داداش. اینهم شگرد سفته بازه که عده ای بیسواد رو مشغول این حرفا و حاشیه کنه سودجویی کنه چون میدونه عده ای
    بدون هیچ هزینه ای زود فریب میخورند.

  • غسالم

    لطفا پیش گشایش بازار را حذف کنید یا صف خرید وفروش را از دید سهامدار مخفی کنید مسابقه که نیست اول صبح صف فروش راه میندازن وبا اعصاب و روان سهامدار بازی می کنند.

  • ناشناس

    اون دوستی که شاکیه چرا از سهام کوچکش حمایت نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟برادر وقتی میرفتی سهام کوچک حبابی میخریدی ما خودمون رو کشتیم که حذررررر کنید از سهام کوچکالان فکر کردی یکی میاد سهام بنجول چپس و پفک سازی رو از دستت میخره؟؟؟؟زهی خیال باطلصبر کن میبینی از سهام کوچکی که بهت غالب شده چه پشیمون بشی