کد مطلب: ۶۱۲۹۲۷

در مجمع فوق‌العاده شستا چه گذشت؟ / سود نقدی شستا در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

در مجمع فوق‌العاده شستا چه گذشت؟ / سود نقدی شستا در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مجمع عمومی فوق‌العاده شستا به منظور تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی این شرکت برگزار شد. و این تصمیم با اکثریت آرا تصویب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجمع عمومی فوق‌العاده شستا به منظور تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی این شرکت برگزار شد. اما مهمترین اتفاقات این مجمع چه بود؟

در این مجمع که با حضور نزدیک ۹۰ درصدی سهامداران برگزار شد، پیشنهاد افزایش سرمایه شستا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تصویب شد و سرمایه این شرکت از ۱۴٫۲ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۶۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

بر اساس اعلام مدیرعامل شستا در این مجمع بیش از ۹۱ درصد از پرتفوی سرمایه‌گذاری شستا بورسی است و هدف این شرکت هم حفظ ارزش دارایی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سهامداران این شرکت است.

بر اساس گزارش‌های قرائت شده در این مجمع، شستا در حال حاضر در ۹۴ پروژه سرمایه‌گذاری کرده که ارزش این پروژه‌ها بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان است.

مدیر عامل شستا افزود: هدف از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داده‌ ها در راستای حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی است و به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت‌ ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ ها، افزایش سرمایه شستا را از بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال به ۱۶۳۰ هزار میلیارد ریال انجام گرفته است.

شستا در حالی در پایان ۳ ماهه منتهی به شهریور امسال حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود انباشته داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۹۲ درصدی را تجربه کرده است. این شرکت همچنین در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ توانسته ۲۱۹ تومان به ازای هر سهم سود محقق کند که از این میزان ۱۳۵ تومان به ازای هر سهم به سهامدارانش سود نقدی داده است. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، سود سهامداران این شرکت از تاریخ ۵ آبان از طریق سامانه سجام به سهامداران پرداخت شده است. با این حال با توجه با افزایش سرمایه سنگین این شرکت، احتمالا میزان سود نقدی امسال به مراتب کمتر از سال گذشته باشد. در ۳ ماهه نخست سود خالص شستا به ازای هر سهم تنها ۱۲ ریال بود.

شستا در انتهای آذر ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۲۰٫۵ هزار میلیارد تومانی در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۵۵۲ درصدی به مبلغ ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام امروز ی مبلغ زیادی به شستای من اضافه شده آیا این رقم واقعیه یا اشتباه کردن و دوباره کسر میشه

    • ناشناس

      صوریه . اصلاح میشه

    • ناشناس

      سلام، افزایش سرمایه داده، بعد از بازگشایی قیمتش 1070میشه، و درست میشه

    • ناشناس

      اصلاح میشه کم میشود

  • ناشناس

    سلام چرا تو عملکرد پرتفوی زده ۲۸۰درصد سود شستا هم که بسته هست این رقم ها چیه

  • ناشناس

    یعنی چیمیشه الان ؟کم میکنن

  • محسن

    امسال برای هر سهم ۲۱۹ تومان قرار بود واریز کنن اون چیزی که واریز شد ۱۲۰ بود تازه اون مقداری هم که واریز کردن از اون طرف از سهم پرتفوی کم کردن مدل جدید تقسیم سود در بورس ایران خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    نصف سود پرداخت نشده را چه کسانی بردن متاسفانه سود پرداخت نشده درانباشت هم دیده نمیشود بحتم وزیر نامحترم کار میداند ان مبلغ برای چه کاری استفاده شد دزدی در روز روشن

  • جواد

    چرا بجای ۲۱۹ تومن نصف سود را میدین؟واقعا اسم این کارتون رو چی میزارید؟ من روی ۶۲۰۰تومن خریدم.۷۰درصد ضرر هستم.اونوقت از دویستو هشتاد میلون پولم ۸۵میلون مونده.اونوقت اوموین نصف سود هم باز برا خودتون میبرید؟یعنی ببخشید پشکول هم میخریدم پولم بیست برابر شده بود.پراد فکستنی بازار میخریدم.الان ۳برابر شده بود.اونوقت با چه رویی نصف سود هم نمیدین؟خدا ازتون‌نگذره.

  • صداقتی

    امیدوارم این شرایطی که حضرات واسه سهامدارا بوجود آوردن و باعث متلاشی شدن زندگیمون شدن خودشونو درگیر کنه قطعا دنیا دار مکافاته از خداوند متعال میخام که حوار شدن این آقایان رو ببینم تا متوجه شن بازی با زندگی مردم پشت پا داره… درسته فعلا قدرت دارید ولی خداییم وجود داره انتقام مارو بگیره… ایشالا انتخابات جبران میکنم

  • صداقتی

    واگذار هر چه پول مال مردم خوره بخدا و ائمه

  • ناشناس

    شستا یک دریای بیکران است.فقط خدامیدون اینا چه کارمیکنن.به طلافروشان
    فقط خدا ازکار آنها سردرمی آره.

  • ناشناس

    بنظرتون شستا با مثبت باز میشه