کد مطلب: ۴۶۳۵۴۲

خبر جدید از تعطیلی اصناف در دوران کرونا

خبر جدید از تعطیلی اصناف در دوران کرونا

رییس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: در مجموع ۸۰ درصد اصناف کشور از بیماری کرونا متضرر شده‌اند اما دولت کمک قابل توجهی برای اصناف آسیب دیده ارائه نکرد، بطوریکه در کل کشور تنها ۱۲ درصد از آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قاسم نوده فراهانی در مورد آخرین تصمیمات در مورد اصناف کشور گفت: دیروز در ستاد کرونا جلسه‌ای برگزار و تصمیم گرفته شد که تمامی اصناف از امروز بازرسی واحدهای صنفی خود را آغاز کنند، بویژه واحدهایی که در مکان‌های پرتردد مانند پاساژها حضور دارند.

وی افزود: به طوری که این واحدها نباید اجازه حضور افراد بودن ماسک و تجمع در پاساژها را بدهند چون این ویروس از طریق تجمعات روز به روز در حال گذشته است و اگر نسبت به این موضوع بی‌توجه باشند در وهله نخست به واحدهای صنفی تذکر و در صورت تکرار با آنها برخورد قانونی می‌شود.

نوده فراهانی متذکر شد: ما در واقع به دنبال دفاع از حقوق دیگران هستند و احتمال پلمپ واحدهای متخلف وجود دارد. چون زمان دقیق پایان این بیماری مشخص نیست پس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با آن زندگی کرده و آن نیز رعایت بهداشت و فاصله ایمنی است.

رییس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تعطیلی اصناف بیشتر هم وجود دارد، گفت: فعلا برخی از اصناف برای یک هفته بسته شده‌اند اگر شرایط مناسب بود فعالیت خود را از سر می‌گیرند، وگرنه امکان تعطیلی اصناف بیشتر هم وجود دارد.

وی افزود: در مجموع ۸۰ درصد اصناف کشور از بیماری کرونا متضرر شده‌اند اما دولت کمک قابل توجهی برای اصناف آسیب دیده ارائه نکرد، بطوریکه در کل کشور تنها ۱۲ درصد از آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    ایا با این وضعیت تعطیلی ها واقعا اصناف باید مالیات واحد صنفی خود را پرداخت کنند پس چرا دولت در این زمینه حداقل کمکی به اصناف و صنوف های مختلف نمیکند