کد مطلب: ۴۵۶۸۸۸

معاون وزیر صنعت در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

واردات خودروهای هیبریدی چقدر جدی است؟

واردات خودروهای هیبریدی چقدر جدی است؟

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: واردات خودرو فعلا ممنوع است و امکان ثبت سفارش خودروهای خارجی وجود ندارد. طبیعتا اگر زمانی قرار باشد تجدیدنظری در واردات خودرو صورت بگیرد خودروهای هیبریدی و الکتریکی در اولویت بیشتری قرار دارند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است واردات خودروهای هیبریدی آزاد شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: واردات خودرو فعلا ممنوع است و امکان ثبت سفارش خودروهای خارجی وجود ندارد. طبیعتا اگر زمانی قرار باشد تجدیدنظری در واردات خودرو صورت بگیرد خودروهای هیبریدی و الکتریکی در اولویت بیشتری قرار دارند.

مهدی صادقی نیارکی افزود: اولویت دولت تامین مواد اولیه کالاهای واسطه‌ای، اجزا و قطعات در تمام بخش‌های صنعتی است. طبیعتا زمانی که اولویت دولت به واردات ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه باشد دیگر اولویتی به واردات کالاهای آماده اختصاص نخواهیم داد.

او درباره قیمت خودرو در بازار آزاد نیز اظهار کرد: ما تنها درباره قیمت خودروهای رسمی اظهار نظر می‌کنیم. آخرین قیمتی که شورای رقابت اعلام کرده است متوسط قیمت خودرو در ایران خودرو ۱۰ درصد و در سایپا نیز ۲۳ درصد افزایش یافته است. خوشبختانه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد تولید خودرو مواجه هستیم. البته جز تولید خودرو بحث تحویل خودرو نیز مهم است. دو خودروساز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تحویل خودرو هم رشد داشتند.

آیا خودروها به موقع تحویل داده می‌شود؟

صادقی نیارکی بیان کرد: برنامه‌ریزی در فروش خودروها به گونه‌ای خواهد بود که ۶۰ درصد تولید خودروها به تعهدات باز می‌گردد که دیگر خودروسازان تا زمانی که تعهدات قبلی خود را عملی نکردند، تعهد جدیدی هم نمی‌پذیرند. ۴۰ درصد هم در قالب انواع روش‌های فروش ( فوق‌العاده، تحویل تا یک سال، مشارکت تولید یک ساله و دو ساله براساس ضرایب تعریف شده) اختصاص پیدا می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا به مردم تضمین می‌دهید که خودروسازان به موقع خودروها را به مردم تحویل خواهند داد؟ گفت: پیش فروش خودرو در کشور مرسوم است. کمیته خودرو روند تولید سال‎های گذشته را بررسی کرده و به تولید یک میلیون دستگاه خودرو رسیده است. البته برنامه ما این است که امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم. از این پیش‌بینی تولید خودرو درصدی را برای ضریب اطمینان خودروسازان نگه‌داشته‌ایم و مابقی را برای روش‌های فروش خودرو برنامه‌ریزی کردیم.

او در ادامه بیان کرد: اجرای تمام این برنامه‌ها به شرطی است که ارز و نقدینگی کافی در نهادهای پولی و بانکی وجود داشته باشد و به بخش صنعت اختصاص پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد نایب سالکی

    با عرض سلام و احترام صحبتهای بدون کارشناسی وضعیت تحریم کشور وضعیت را برای شرکتهای خودرو ساز کشور دشوارتر می کند لطفا مسئولان واقعیت را بگویند بازار آزاد را آشفته تر نکنید منظور قیمت خودرو درکارخانه به صورت واقعی کف بازار تنظیم شده باشد نه بصورت اجباری…

  • محمدی

    باسلام همه خسته شدند خسته خسته ورود ماشین باید ازاد شود دیگر نه ما را سر کار بگذارید نه خودتان را

  • محمدی

    باسلام وعرض ادب هرچه زودتر ورود خودرو را برای همه ازاد کنید تنها راه

  • ناشناس

    واردات خودرو به صورت شخصی باید آزاد باشد کسی که پول داره باید این حق را داشته باشد که ماشین مورد علاقه خود را بتواند بخرد.

  • ناشناس

    سلام. چرابایدواردات خودرو ممنوع باسد چون پول بیستری تو جیب شما مفت خوران میرود