کد مطلب: ۱۶۴۴۳۳

خروج صنایع آلاینده شهر آفتاب کلید خورد

خروج صنایع آلاینده شهر آفتاب کلید خورد

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، گفت: کمیته ویژه پیگیری اجرای مفاد مصوبه سال ۹۴ این شورا در خصوص خروج صنایع آلاینده از منطقه شهر آفتاب در جنوب شرق پایتخت، تشکیل شد.

محمدسعید ایزدی گفت: در نهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری، کمیته‌ای برای اجرای مفاد مصوبه سال ۹۴ این شورا مبنی بر لزوم خروج صنایع آلاینده از شهر آفتاب، تشکیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به حضور مدیران آستان مقدس امام خمینی (ره) در جلسه شورای عالی شهرسازی اظهار داشت: در این جلسه، آستان گزارشی از روند اجرای مفاد هشتگانه ارائه کرد و موانع در مسیر اجرای آن مثل تعیین محدوده‌ها، حریم‌ها و تداخل‌هایی که با شهرهای اطراف دارد، مطرح شد.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تصرفات و تغییر کاربری‌های این شهر، افزود: عمده کاربری‌های شهر آفتاب معطوف به مرقد مطهر، فرهنگی، فضای سبز و بخش کوچکی مسکونی است؛ اما متاسفانه کاربری‌های صنعتی از گذشته در آن وجود دارد که بخشی از آن، به خارج از محدوده انتقال داده شده است.

وی ادامه داد: ساخت‌وسازهایی در حریم هم انجام شده که در حال ساماندهی است و بحث خروج صنایع آلاینده و تثبیت فضای سبز، در اولویت شهر آفتاب است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با بیان اینکه این مجموعه دارای پهنه گسترده‌ای در جنوب شرقی تهران است و نقش کلیدی در حد فاصل شهر تهران و مجموعه فرودگاهی امام خمینی (ره) دارد، تصریح کرد: مقرر شد کارگروه ویژه‌ای ذیل شورای عالی تشکیل شود و مفاد ۸گانه را پیگیری و به دستگاه‌ها گزارش کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.