کد مطلب: ۶۹۸۰۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اختلال در سایت‌های فروش بلیت اربعین / فروش بلیت تهران-نجف تا سقف ۹۰ میلیون

اختلال در سایت‌های فروش بلیت اربعین / فروش بلیت تهران-نجف تا سقف ۹۰ میلیون

نرخ مصوب دولتی بلیت اربعین ۶ میلیون تومان است و فقط ایرلاین‌ها با این قیمت، بلیت تهران-نجف را می‌فروشند. اما سایت این ایرلاین‌ها یا بلیت برای فروش ندارند یا با اختلال مواجه هستند. در همین حال برخی از آژانس‌های هواپیمایی بلیت تهران-نجف را از ۱۴ تا ۹۰ میلیون تومان می‌فروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود دو هفته دیگر تا اربعین مانده است. موجی از زائران برنامه سفر به عراق دارند اما همچنان برخی از زائران تهرانی به سختی می‌توانند بلیت اربعین یعنی پرواز تهران_نجف با نرخ دولتی تهیه کنند. راه دیگر آنها خرید بلیت از آژانس‌های هواپیمایی است که تا سقف ۹۰ میلیون تومان هم خرید و فروش دارند.

زائران اربعین امسال به بیش از پنج میلیون نفر می‌رسند. اما از یک سو باید برای گذرنامه صف ببندند و از سوی دیگر برای خرید بلیت پرواز در صف باشند، اگر موفق به خرید آنلاین از ایرلاین‌های مجاز شوند، بلیت اربعین با نرخ دولتی سهم آنها می‌شود در غیر این صورت باید از شرکت‌های هواپیمایی دیگر که بلیت چارتری دارند با قیمت‌های بیش از ۱۰میلیون تومان تهیه کنند.

بر اساس اعلام وزارت راه، نرخ مصوب بلیت تهران-نجف ۶ میلیون تومان است. البته همه شرکت‌های فروش بلیت هواپیما با نرخ مصوب نمی‌فروشند. تنها چند ایرلاین با قیمت مصوب بلیت اربعین می‌فروشند. از جمله این ایرلاین‌ها می‌توان به ایران ایر، معراج، زاگرس، قشم ایر، آسمان و تابان اشاره کرد.

بلیت اربعین با نرخ دولتی تمام شد؟

دسترسی به این بلیت‌ها چندان هم آسان نیست. آنطور که اپراتور این ایرلاین‌ها می‌گویند خرید بلیت تهران-نجف با نرخ مصوب اینترنتی است. آنها می‌گویند برای اربعین هنوز بلیت برای فروش دارند اما سایت این ایرلاین‌ها بلیتی برای ارائه نشان نمی‌دهند بلکه خریدار با این دست پیام‌ها مواجه می‌شود: «تلاش دوباره»، «ناموجود»، «در این تاریخ پروازی وجود ندارد» و… .

اپراتور یکی از این ایرلاین‌ها می‌گوید: «فروش بلیت فقط از طریق سایت انجام می‌شود. سایت اختلال دارد باید چندین بار تلاش کنید تا بتوانید بلیت را تهیه کنید.» این در حالی است که چند ساعت تلاش برای خرید بلیت همچنان بی‌فایده بود و سایت با اختلال مواجه است.

1

امکان خرید بلیت اربعین در سایت برخی از ایرلاین‌ها وجود ندارد.

یکی دیگر از این ایرلاین‌ها خرید بلیت را در وقت اداری امکان‌پذیر می‌داند اما باز هم جست‌وجو در سایت در بازه زمانی مورد نظر بی‌سرانجام است. ایرلاین‌های دیگر هم تقریبا در شرایط مشابه هستند، یا بلیت ندارند یا باید خریدار وقت زیادی را بگذارند تا شاید سایت باز شود.

این وضعیت سایت‌ها و ایرلاین‌ها احتمال تمام شدن بلیت اربعین را پررنگ کرد، البته سازمان هواپیمایی کشور در روزهای اخیر این موضوع را رد کرد. آنطور که این سازمان اعلام کرد فروش بلیت به صورت پیوسته همچنان از طریق ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد.

فروش بلیت تهران-نجف تا سقف ۹۰ میلیون تومان

پیش از این شهریار افندی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: «امسال بر اساس برآوردهای ستاد اربعین بیش از پنج میلیون زائر اربعین داریم. نرخ مصوب بلیت هواپیما تهران-نجف ۶ میلیون تومان است. این مصوبه برای پانزدهم تا ۳۰ شهریور است.» ( صداوسیما )

2 1

فروش بلیت پرواز تهران-نجف از ۱۴ تا ۹۰ میلیون تومان.

راه دیگر زائران بلیت از طریق آژانس‌های هواپیمایی است که قیمت مصوب ندارند. یکی از این آژانس‌ها بلیت تهران-نجف را از ۳۰ میلیون تومان تا بیش از ۵۰ میلیون تومان می‌فروشد. اپراتور یکی دیگر از این آژانس‌ها می‌گوید: «قیمت بلیت پرواز در بازه زمانی اربعین بستگی به روز انتخابی دارد. از حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان شروع می‌شود تا بیشتر. باید از طریق سایت و خرید آنلاین اقدام کنید.»

سایت این آژانس هواپیمایی، بلیت تهران- نجف را از حدود ۱۴ میلیون تومان می‌فروشد تا حدود ۹۰ میلیون تومان. (رفت و برگشت)

قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های اخیر حواشی زیادی داشت. قیمت‌هایی که روند صعودی دارد و انتقادات برخی از مسافران را به همراه داشت. اخیرا نیز تجارت‌نیوز در گزارشی از افزایش قیمت بلیت ایران-قطر نوشت. بر اساس این گزارش بلیت پرواز ایران-قطر تا سقف ۶۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.