کد مطلب: ۶۲۳۱۶۰

قطر ۵۰ فروند بویینگ خرید

قطر ۵۰ فروند بویینگ خرید

خطوط هوایی قطر روز دوشنبه قرارداد خرید هواپیماهای باربری آخرین مدل ۷۷۷X را با بوئینگ امضا کرد. این قرارداد بزرگ به شرکت بوئینگ امکان برتری در برابر رقیب اروپایی خود یعنی ایرباس را برای مدتی طولانی تضمین می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قرارداد خرید هواپیماهای باربری آخرین مدل ۷۷۷X که در جریان سفر امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، به ایالات متحده آمریکا نهایی شد، خطوط هوایی قطر سفارش ۳۴ فروند هواپیمای ۷۷۷-۸ باربری و ۱۶ هواپیمای دیگر را به بوئینگ داد. ارزش این قرارداد ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

همزمان قطر ایرویز قراردادی برای سفارش ۲۵ فروند هواپیمای ۷۳۷-مکس با بوینگ امضا کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس این سند تجاری، پیش خرید علاوه بر ۲۵ فروند مدل ۷۳۷-۱۰ (بزرگ‌ترین مدل ۷۳۷-مکس) ۲۵ هواپیمای دیگر را هم شامل می‌شود. ارزش این پیش‌قرارداد ۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

خبر خرید عمده خطوط هوایی قطر یک ضربه جدی به صنعت هواپیماسازی اروپا و پرچم‌دار آن، ایرباس به شمار می‌رود. قطر از چند سال پیش بر سر از بین رفتن سطح بدنه ایرباس‌های مدل A350 با این شرکت اروپایی وارد دعوای حقوقی شده و در انتظار دریافت خسارت است. ایرباس در پاسخ به طرح این شکایت نزد مراجع داوری، قرارداد فروش ۵۰ فروند هواپیمای A321 نئو به خطوط هوایی قطر را فسخ کرد.

دیوید کلهون، مدیرعامل بوئینگ سفارش قطر را یک فضای تنفسی جدی برای این شرکت بزرگ توصیف کرد و گفت با این قرارداد، خط تولید ما برای دو سال تمام وقت کار خواهد داشت.

شیوع ویروس کرونا و لغو بسیاری از پروازها، صنعت هواپیماسازی و هوانوردی را در سطح جهان با چالش جدی مواجه کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.