کد مطلب: ۲۵۶۹۴۳

خرید طلا در آسیا هفته گذشته کاهش یافت

خرید طلا در آسیا هفته گذشته کاهش یافت

تقاضای طلا در اغلب بازارهای آسیایی هفته گذشته به‌دلیل ثبات نسبی قیمت‌ها کاهش یافت؛ تقاضای طلا در هند که پس از چین بزرگترین خریدار طلا در جهان محسوب می‌شود، به دلیل ماه نحس هندوها افت کرد.

«هارشاد آجمرا» مالک یک عمده فروشی طلا در کلکته به نام «جی جی گلد هووس» گفت: خریداران خُرد در هند به دلیل ایام «آدهیک ماس» طلا نمی‌خرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آدهیک ماس یک ماه اضافه در تقوم هندوهاست که از 16 مه (25 اردیبهشت) شروع و 13 ژوئن (23 خرداد) تمام می‌شود. این ماه یک ماه نحس است و مردم در این ماه از خرید طلا و ازدواج خودداری می‌کنند، بنابراین در دو هفته آینده نیز وضع بازار طلا در هند به همین منوال خواهد بود.

طلافروشان هندی هفته گذشته یک تخفیف چهار دلار در هر اونس را به مشتریان پیشنهاد دادند. تخفیف دو هفته پیش آنها 6 دلار در هر اونس بود که از 24 مارس (چهارم فروردین) بی‌سابقه بود.

کاهش تخفیف ها به دلیل تعدیل قیمت طلا در این کشور اتفاق افتاده است. قیمت طلا در هند پس از آنکه ماه گذشته به 31 هزار و 620 روپیه در هر اونس رسید و بالاترین رکورد خود از اوت 2016 (مرداد - شهریور 1395) را ثبت کرد، به حدود 30 هزار و 726 روپیه در هر اونس کاهش پیدا کرد.

یک معامله گر گفت: نرخ برابری روپیه در مقابل دلار و قیمت های طلا در چند هفته گذشته بسیار نوسان داشته است و طلا فروشان می‌کوشند تا روندها را پیدا کنند.

نرخ برابری روپیه در مقابل دلار از ابتدای سال 2018 تاکنون بیش از پنج درصد کاهش داشته و ماه گذشته به کمترین سطح خود در 1.5 سال گذشته رسیده است.

دامنه تغییر قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در طول هفته گذشته محدود بود، اما سطح قیمت بیش از یک هزار و 281 دلار و 76 سنت یا کف قیمت طلا در سال 2018 که 2 هفته پیش ثبت شد، بود.

«برایان لان» مدیرعامل کارگزاری «گلدسیلور» سنگاپور گفت: قیمت های طلا هفته گذشته در آسیا اندکی افزایش پیدا کرد و آنها که می‌خواستند طلا بخرند 2 هفته پیش خریدند.

قیمت طلا عصر دیروز (جمعه) در پایان معاملات تحویل فوری بازار لندن با 0.8 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 294 دلار و 60سنت در هر اونس رسید.

در پایان معاملات آتی بازار کامکس آمریکا نیز هر اونس طلا به بهای یک هزار و 293 دلار معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 0.55 درصد کاهش داشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.