کد مطلب: ۵۸۸۵۱۰

خرید ۳۷ درصدی خانوارها از لوازم برقی خارجی

خرید ۳۷ درصدی خانوارها از لوازم برقی خارجی

مرکز آمار ایران نتایج اولیه طرح آمارگیری مربوط به فرهنگ رفتاری خانوار را منتشر کرد. بر اساس این گزارش در سال گذشته ۸/ ۳۶درصد از لوازم برقی خریداری‌شده از سوی خانوارها خارجی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گزارش مرکز آمار مبنی بر آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار در سال ١٣٩٩، مهمترین یافته‌ها پیرامون حوزه خرید به شرح زیر است:

در سال ١٣٩٩، بیشترین شیوه انتخاب پوشاک افراد ١۵ ساله و بیش‌تر از طریق تماشای ویترین فروشگاه‌های پوشاک با ٨٣,۴ درصد بوده است و ۶.٣ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ۵ درصد مطابق مُد در جامعه، ٢.۶ درصد با توجه به شبکه های اجتماعی، ٠.٧ درصد بر اساس تبلیغات پیرامونی، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، ٠.١ درصد بر اساس برنامه های ماهواره‌ای و ١.٧ درصد بر اساس سایر روش‌ها، پوشاک خود را انتخاب کرده اند.

نتایج این پیمایش حاکی از آن است که اولویت ٣٨,٣ درصد از افراد ١۵ ساله و بیش‌تر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل‌ و ٧.٨درصد پوشاک خارجی بوده است و برای ۵٣.٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود نداشته است.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در یک‏سال منتهی به زمان آمارگیری در سال ١٣٩٩، ١۵,٣ درصد از افراد ١۵ ساله و بیش‌تر اظهار نموده‌‏اند حداقل یک‏بار کالایی که از نظر خود افراد لوکس بوده، خریداری کرده‏‌اند.

بنابر اظهار خانوارهایی که لوازم برقی در سال ١٣٩٩ خرید کرده‏اند، ۵١,٨ درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ٣۶.٨درصد لوازم برقی تولید خارج ، ١١.۴ درصد، هردو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.