خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۴۵۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مردم به خرید سانتی‌متری خانه از بورس

واکنش مردم به خرید سانتی‌متری خانه از بورس

روز گذشته رئیس صندوق بازنشستگی کشور خبر از فروش سانتی‌متری مسکن در بورس خبر داد اما سهامداران بورسی نسبت به این طرح معترض‌اند و واکنش شدیدی نشان دادند. علت اعتراض سهامداران چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته در مراسمی از صندوق املاک و مستغلات در بورس رونمایی شد. بر اساس اعلام رئیس صندوق بازنشستگی کشور قرار است خانه‌های متری و سانتی‌متری در بورس مورد معامله قرار بگیرند تا مردم صاحب‌خانه شوند.

دیروز محمد اسکندری، رئیس صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به طرح صندوق املاک و مستغلات گفت: در صندوق املاک و مستغلات با قیمت بازار می‌توان، نه تنها به صورت متری بلکه به صورت سانتی‌متری هم می‌شود خانه خرید.

فعالان بازار سرمایه نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند؛ یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز نوشت: «متری بخرید سانتی و میلی‌متری تحویل بگیرید»

«خرید سانتیمتری یا حتی متری مسکن آن هم در بورس چه دردی از مردم دوا می‌کند؟ اگر هدف حفظ ارزش واحد پولشان باشد که بورس با این سابقه گزینه مناسبی نیست و از طرفی خرید چند متر از مسکن منجر به خانه‌دارشدن آنان نخواهد شد.»

«املاک‌ مثل سهام بورس ارزان نمی‌شن؛ گران‌تر از دیروز! این طرح محکوم به شکسته.»

بورس چگونه ارزش‌گذاری می‌کند؟

اما گروهی دیگر نسبت به ابهامات این طرح اعتراض داشتند. چرا که مشخص نیست سهامدار چه ملکی و از کجا می‌خرد. برای نمونه فردی قصد دارد یک متر خانه از منطقه 2 تهران بخرد اما به علت مشخص نبودن وضعیت یک متر خانه از منطقه 18 می‌خرد. سازمان بورس نیز باید این موضوع را مشخص کند؛ یعنی اگر قرار است ملکی در بازار سرمایه عرضه شود، در مرحله اول باید مختصات آن مشخص و پس آن ارزش‌گذاری شود تا سهامدار بتواند سرمایه‌گذاری کند.

«طرح مبهمیه؛ چطور می‌شه چیزی که موجودیت فیزیکی نداره رو ارزش‌گذاری کرد و خرید؟»

«ابهامش زیاده اما مشخص نیست کی از کجا خونه میخره»

«دارایکم و پالایش، کم بود خونه یک‌ونیم متری هم اضافه شد.»

شوخی با آینده

در این‌بین بسیاری از افراد این طرح را به آینده خود گره زدند. سرمایه‌گذاران عقیده دارند که با یک سانت و یک‌ متر نمی‌توان خانه‌دار شد و مسئولان باید راهکار دیگری برای خانه‌دار شدن مردم در نظر بگیرند.

شوخی‌ و کنایه‌های زیادی با طرح فروش متری مسکن شد و کاربری نوشت: «آقا داماد خونه دارن؟ بله بله؛ یک‌ونیم متر خونه دارن!»

«من فردا برم خواستگاری! همه چی حل شد به همه میگم چند سانت خونه دارم.»

اما برخی از سهامداران واکنش بسیار شدیدی نشان دادند و یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز نوشت: «خجالت نکشید قبر هم متری بفروشید!»

«چقدر خوب قبر منم جور شد یک متر برام کفاف میده»

به نظر می‌رسد که سازمان بورس باید ابهامات صندوق املاک و مستغلات را مشخص کند تا سهامداران یه قطعیت در خصوص سرمایه‌گذاری برسند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.