کد مطلب: ۷۵۰۸۹۴

نحوه استعلام قیمت و خرید میلگرد ۱۰ به صورت آنلاین

نحوه استعلام قیمت و خرید میلگرد 10 به صورت آنلاین

امروزه یکی از ویژگی‌های مهم سازه‌ها مقاومت آنها در برابر فشارهای مختلف است. افزایش مقاومت سازه‌ها به مصالحی بستگی دارد که برای ساخت سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت سازه‌های جدید و افزایش مقاومت آنها از بتن استفاده می‌کنند.

امروزه یکی از ویژگی‌های مهم سازه ها مقاومت آنها در برابر فشارهای مختلف است. افزایش مقاومت سازه‌ها به مصالحی بستگی دارد که برای ساخت سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت سازه‌های جدید و افزایش مقاومت آنها از بتن استفاده می‌کنند.

بتن مقاومت بالایی در برابر نیروهای فشاری دارد اما مقاومت آن در برابر نیروهای کششی و پیچشی پایین است؛ از این‌رو برای جبران این نقص بتن، از میلگردها به همراه بتن استفاده می‌کنند.

میلگردها به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که دارند میتوانند مقاومت بتن را در برابر نیروهای کششی و پیچشی افزایش دهند؛ بنابراین میزان مصرف میلگردها در صنعت ساختوساز بسیار بالا است و به عنوان یکی از مصالح پرمصرف شناخته می‌شود.

یکی از انواع مهم میلگردها در ساخت‌وساز میلگرد 10 است. پرمصرف بودن این محصول سبب میشود که سازندگان سازهها در جستجوی استعلام قیمت این محصول برای یافتن بهترین قیمت جهت خرید باشند.

سایت آهن اسپات یکی از مراجع مهم برای استعلام قیمت انواع میلگردها از جمله میلگرد 10 است. این سایت قیمت میلگرد تولیدی توسط تولیدکنندگان مختلف را به صورت بهروز و جدید به کاربران خود ارائه می‌دهد.

انواع میلگرد 10، ویژگیها و کاربرد آنها

میلگرد 10 در دو مدل ساده و آجدار توسط کارخانه‌ها تولید و روانه بازار مصرف میگردد. میلگرد ساده به دو نوع متفاوت تقسیم می‌شود.
1. میلگرد ساده مدل شاخهای
2. میلگرد ساده مدل کلافی

تفاوت در سطح مقطع میلگردهای ساده باعث تفاوت در قیمت این میلگردها می‌شود. میلگردهای ساده با سطح مقطع متفاوت کارایی متفاوتی نیز دارند.

میلگردهای آجدار در گریدهای مختلفی تولید میشوند. تفاوت در گرید میلگردها باعث می‌شود که ویژگیهای مختلفی پیدا کنند و کارایی آنها نیز متفاوت باشد. گرید میلگردهای 10 از A1 شروع میشود و تا A4 ادامه دارد.

میلگرد 10 ساده گرید A1

برای تولید میلگرد آجدار گرید A1 از فولاد نرم و بدون آج که دارای %24 کربن است استفاده میکنند. این نوع میلگرد از مقاومت کششی پایینی برخوردار است و پیوند خوبی با بتن برقرار نمی‌کند؛ از اینرو کاربرد چندانی در ساخت‌و ساز ندارد و جزو میلگردهای پرمصرف در ساخت‌وساز نیست.

از این میلگرد به دلیل مقاومت پایین بیشتر در خمکاری و جوشکاری استفاده می‌کنند. این نوع میلگرد در صنعت میخ‌سازی پرکاربرد است.

میلگرد 10 آجدار گرید A2

میلگرد آجدار گرید A2 یکی از میلگردهایی است که به میلگرد ساختمانی معروف است این گرید به همراه گرید A3 جزو میلگردهای پرمصرف در صنعت ساختمان‌سازی هستند.

از این مدل میلگرد در ساخت خاموت‌ها، ستون‌ها، تیرچه‌ها، تیرها و … استفاده می‌کنند. این مدل میلگرد به صورت نیمه خشک و نیمه نرم در بازار موجود است.

میلگرد 10 آجدار گرید A3

یکی از انواع میلگرد آجدار که بیشتر برای افزایش مقاومت بتن و آرماتوربندی مورد استفاده قرار می‌گیرد میلگرد آجدار A3 است. این میلگرد به‌عنوان پرکاربردترین نوع از میلگرد آجدار در صنعت ساخت‌وساز شناخته می‌شود. این میلگرد برای جوشکاری و زاویه‌بندی‌های تند مناسب نیست؛ زیرا درصد بالای کربن به‌کاررفته در این نوع میلگرد آن را ترد و شکننده کرده است.

میلگرد 10 آجدار گرید A4

در ساختار این میلگرد درصد بسیار کمی کربن وجود دارد همین امر باعث افزایش مقاومت این نوع میلگرد شده است. در بین میلگردهای آجدار این مدل میلگرد بیشترین دوام و استحکام کششی را دارا است. این میلگرد به دلیل شکل‌آج‌هایی که دارد پیوند بسیار خوبی با بتن برقرار میکند. این امر موجب می‌شود که این میلگرد بهترین انتخاب برای آرماتوربندی و افزایش توان و مقاومت بتن باشد.

استفاده از این میلگرد به دلیل ضریب پایین مقاومت حرارتی آن بیشتر برای مناطق کویری که اختلاف دمایی زیادی را در طول شبانه روز تجربه می‌کنند توصیه می‌شود. اگرچه مقاومت این میلگرد نسبت به میلگردهای آجدار دیگر بیشتر است اما در ایران میلگرد آجدار A2 و A3 از پرمصرف‌ترین میلگردهای 10 آجدار به‌حساب می‌آیند.

12ش

تفاوت انواع میلگرد 10 از لحاظ ترکیب شیمیایی

به جز تفاوت در ظاهر میلگردهای 10 یکی از دلایلی که باعث ایجاد کاربردها و ویژگیهای متفاوت در میلگردهای 10 میشود تفاوت در ترکیبات شیمیایی این میلگردها است. یکی از مهمترین عناصر در ترکیبات شیمیایی میلگردها که باعث ایجاد ویژگی‌های متفاوت آنها میشود عنصر کربن است.

هرچه در ترکیب شیمیایی میلگردها بر میزان کربن افزوده شود استحکام میلگرد افزایش میابد. میلگرد نوع A1 در بین میلگرد های 10 کمترین میزان کربن را دارد و میلگرد A4 دارای بیشترین میزان کربن است. میزان کم کربن در میلگرد A1 باعث میشود که این میلگرد بسیار منعطف‌تر باشد و قابلیت شکل‌پذیری بالایی داشته باشد. همچنین باعث میشود که این میلگرد خاصیت جوش‌پذیری بالایی داشته باشد.

اگرچه بیشترین میزان کربن در میلگرد A4 است اما این میلگرد مانند میلگرد A3 نیست که ترد و شکننده باشد و خاصیت جوش‌پذیری پایینی داشته باشد. پیشرفت در ساخت میلگرد A4 سبب شده که این میلگرد علاوه براینکه به دلیل داشتن میزان کربن زیاد بسیار مستحکم باشد خاصیت جوش‌پذیری بالایی نیز داشته باشد.

10 مورد از بهترین تولیدکنندگان میلگرد 10 در ایران

در حال حاضر کارخانه‌های بسیاری در ایران وجود دارند که به تولید میلگرد 10 مشغول هستند. لیست بهترین تولیدکنندگان میلگرد ایران در واقع لیست کارخانه‌هایی است که هم کیفیت میلگردهایشان تایید شده و قابل قبول است و هم مشتریان به دلایل مختلفی از جمله قیمت محصولات از آنها راضی بوده‌اند. لیست بهترین تولیدکنندگان میلگرد 10 از قرار زیر است.
1. شرکت ذوب آهن اصفهان
2. مجتمع فولاد خراسان
3. کارخانه فولاد کویر کاشان
4. کارخانه فولاد آناهیتا گیلان
5. کارخانه فولاد کوثر اهواز
6. کارخانه میلگرد ابرکوه یزد ( https://ahanspot.com/cat/round-bar/abarkooh/ )
7. کارخانه فولاد بافق یزد
8. کارخانه فولاد کویر کاشان
9. کارخانه فولاد شاهین بناب
10. کارخانه فولاد روهینا
11. کارخانه میلگرد نیشابور ( https://ahanspot.com/cat/round-bar/neyshaboor/ )

استعلام قیمت و خرید میلگرد 10 به صورت آنلاین با آهن اسپات

متقاضیان خرید میلگرد 10 می‌توانند با استفاده از سایت آهن اسپات استعلام قیمت لحظه‌ای این میلگرد را بگیرند و از آهن اسپات به عنوان منبع معتبری برای استعلام قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد 10 استفاده کنند. از دیگر مزایای استفاده از این سایت میتوان به خرید آنلاین از آهن اسپات با قیمت کارخانه اشاره کرد.

خرید آنلاین از آهن اسپات با قیمت کارخانه

متقاضیان خرید محصولات فولادی به دلیل قیمت بسیار ارزانی که خرید مستقیم از کارخانه دارد تمایل به خرید مستقیم از کارخانه دارند. اما افرادی که در حوزه آهن آلات فعالیت می‌کنند به‌خوبی میدانند که امکان خرید مستقیم از کارخانه تولیدی محصولات فولادی همراه با چالش‌های بزرگی است که خرید کردن را برای افراد معمولی غیرممکن می‌کند.

متقاضیان خرید محصولات فولادی که امکان خرید مستقیم از کارخانه را ندارند میتوانند با مراجعه به وبسایت آهن اسپات ( https://ahanspot.com ) خریدی آسان و آنلاین با قیمت کارخانه را تجربه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.