کد مطلب: ۶۶۲۰۲۲

تحلیل قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱

تحلیل قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱

اگر تصمیم به ساخت‌وساز گرفته‌اید و ساختمان شما در مرحله‌ای است که نیاز به میلگرد دارد، یا اینکه دائم در بازار خریدوفروش آهن‌آلات فعال هستید، بررسی قیمت میلگرد می‌تواند در هزینه‌های مصرفی‌تان تأثیر بسزایی داشته باشد.

اگر تصمیم به ساخت‌وساز گرفته‌اید و ساختمان شما در مرحله‌ای است که نیاز به میلگرد دارد، یا اینکه دائم در بازار خریدوفروش آهن‌آلات فعال هستید، بررسی قیمت میلگرد می‌تواند در هزینه‌های مصرفی‌تان تأثیر بسزایی داشته باشد. قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱ با توجه به شرایط پیش‌آمده چه روندی را خواهد داشت؟ این سؤالی است که خیلی از افراد فعال بازار فولاد به دنبال آن هستند. داشتن اطلاعات کافی و استفاده از تکنیک‌های مختلف در تحلیل‌ قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱ تا حد بسیاری می‌تواند در هزینه‌های مصرفی کاهش ایجاد نماید. اگر می‌خواهید دراین‌باره چیزی بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پیش‌بینی قیمت میلگرد

88

یکی از مواردی که می‌تواند در پیش‌بینی قیمت میلگرد به شما کمک کند، شناخت عوامل مختلف تأثیرگذار در قیمت‌گذاری میلگرد است. با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، شما می‌توانید بهترین زمان خرید محصول را تخمین زده و با توجه به میزان بودجه خود و قیمت مناسب ارائه‌شده، یک خرید مطمئن داشته باشید.
پارامترهایی مانند نرخ ارز و دلار، قیمت جهانی آهن، میزان تورم، نوسانات بازار فولاد و آهن‌آلات، شرایط اقتصادی و سیاسی و … از دسته عواملی هستند که نقش بسزایی در قیمت میلگرد خواهند داشت.

تأثیر شرایط اقتصادی بر قیمت میلگرد (برجام مهم‌ترین اتفاق سال ۱۴۰۱)

با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، مذاکرات برجام، تحریم‌هایی که از جانب سایر کشورها به کشور ما اعمال‌شده، کاهش ارزش پول ملی، تغییرات ایجادشده در بازار ارز و دلار، همگی موجب پیدایش نوسانات در قیمت‌گذاری میلگرد در بازارهای داخلی شده است.
هرچند با روند کاهشی قیمت دلار و آهن در طی روزهای ابتدایی سال انتظار می‌رفت تا قیمت میلگرد روند نزولی به خود بگیرد. نوسانات ایجادشده در نرخ ارز و دلار باعث می‌شود تا قیمت میلگرد به‌صورت روزانه دستخوش تغییرات شود. این به معنای آن است که در یک روز ممکن است قیمت میلگرد روند افزایشی داشته و فردای آن روند کاهشی به خود بگیرد.

یکی از راه‌های پیش‌بینی و تحلیل قیمت میلگرد، توجه به نمودارهای قیمت‌گذاری این محصول در طی روزهای متمادی و پشت سر هم است. هرچند ممکن است با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه مانند سنگ‌آهن و شمش‌های فولادی، قیمت میلگرد نیز روند صعودی داشته باشد، اما تحلیل این موضوع در آینده امیدی به افزایش و روند صعودی قیمت میلگرد نخواهد داشت.

89

میزان شیوع کرونا؛ عامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد در آینده

یکی از عواملی که موجب شده تا تحلیل قیمت میلگرد در هنگام خرید ارزش داشته باشد، رکود اقتصادی دولت چین با توجه به شرایط پیش‌آمده از بیماری کرونا و کاهش میزان تقاضای جهانی برای فولاد و محصولات آن است. البته طبق تحلیل‌های کارشناسان مالی پیش‌بینی می‌شود تا نرخ دلار با توجه به رشد تورم جهانی در سال جدید بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته باشد.

اختصاص دادن بودجه دولتی به پروژه‌های فولادی ازجمله مواردی است که تحلیل قیمت میلگرد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. با توجه به اینکه در سال گذشته، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از دولت به مجلس تحویل داده‌شده است، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که تا حد بسیاری تمرکز بر کاهش میزان تورم قیمت‌ها است که این مورد شامل حال تمامی محصولات و کالاهای موجود در جامعه می‌شود.

با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر جامعه و همچنین تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بدون در نظر گرفتن نتایج مذاکرات برجام و میزان تورم موجود در جامعه، نمی‌توان انتظار داشت که تورم در سال جدید روند کاهشی به خود بگیرد و همین امر موجب تغییر در قیمت میلگرد شود.

در بدترین شرایط می‌توان در صورت عدم توافق مذاکرات بین ایران و اروپا، انتظار این را داشته باشیم که قیمت دلار تا مقدار ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند و با توجه به کاهش ارزش پول ملی ما در سطح جهانی، میلگرد روند صعودی به خود بگیرد.

جمع‌بندی

تحلیل و پیش‌بینی قیمت میلگرد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مصالح استفاده‌شده در ساخت‌وساز تا حد بسیاری می‌تواند در کاهش هزینه‌های مصرفی پروژه‌ها تأثیر چشمگیری داشته باشد. با توجه به اینکه فاکتورهای مختلفی در قیمت روز میلگرد تأثیرگذار هستند، می‌توان با بررسی نمودار قیمت میلگرد طی مدت یک ماه اخیر و توجه به آن، در بهترین زمان ممکن، نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت اصفهان آهن ( www.esfahanahan.com ) بررسی و مشاهده قیمت میلگرد کارخانه‌های تولیدکننده به‌صورت روزانه، یک خرید مطمئن و لذت‌بخش را تجربه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.