کد مطلب: ۳۴۸۹۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد :

بازار داغ خرید و فروش وام / خرید وام خودرو در صدر آگهی‌ها

بازار داغ خرید و فروش وام / خرید وام خودرو در صدر آگهی‌ها

بازار غیررسمی خرید و فروش وام‌ رونق یافته و برخی سرمایه مورد نیاز برای خرید کالاهای مصرفی خود را از این بازار تامین می‌کنند. وام‌های خودرویی در صدر آگهی‌های خرید و فروش این وام‌های آگهی شده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز،در دوره‌های مختلف اقتصادی علاوه بر وام بانکی ، بازار غیررسمی وام هم وجود داشته و در دوره‌ پرنوسان‌ اخیر نیز این بازار رونق بیشتری گرفته است.

در بین آگهی‌های خرید و فروش وام، وام‌های خرید خودرو بیشترین آگهی را به خود اختصاص داده‌اند.

در آگهی‌ای به خودروهای با ارزش بالای 60 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود. در این شرایط پرداخت این وام خریدار باید 60 درصد قیمت خودرو را پرداخت کند. در واقع این وام تا سقف 40 درصد از قیمت خودرو را شامل می‌شود. در این آگهی ذکر شده است که اگر درخواست‌کنندگان از خودروهای پیشنهادی پرداخت‌کنندگان استفاده نکنند، می‌توانند از این وام برای خودرویی که خودشان پسند کرده‌اند بهره ببرند.

در یکی از آگهی‌های وام خودرو، وام بدون انتقال سند روی خودرو تا سقف ٦٠ درصد‏ حتی بدون چک و ضامن پرداخت می‌شود. این وام همچنین روی سیم کارت و طلا نیز تا سقف ٩٠ درصد پرداخت می‌شود.

‏در آگهی دیگری از وام پرداخت خودرو، آمده است وام خودرو ایرانی و خارجی تا 50 الی 55 درصد ارزش خودرو، فقط به ساکنان و خودروهای پلاک تهران پرداخت می‌شود. این وام بدون انتقال سند است. برای دریافت این وام باید سال ساخت خودرو از 1387 بالاتر باشد. سود این وام سه درصد با چک و ۳.۵ درصد با سفته و حداکثر زمان بازپرداخت 20 ماهه با کارمزد 20 درصد است.

در آگهی دیگری آمده است که علاوه بر این که سند اجاره می‌دهند، به افرادی که متقاضی باشند روی سند ملکی تهران و حومه و سند اتومبیل وام پرداخت می‌کنند.

در آگهی دیگری وامی با سود 18 درصد تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت می‌شود. در شرح بازپرداخت این آگهی اقساط سه ساله به ازای هر 100 میلیون تومان سه میلیون و 600 هزار تومان قسط ماهانه و بازپرداخت اقساط پنج ساله به ازای هر 100 میلیون تومان دو میلیون و 500 هزار تومان قسط ماهانه آمده است. از شرایط پرداخت این وام این است که سند در رهن بانک باشد. مراحل انجام و پرداخت این وام در تهران 14 روز و در مراکز استان‌ها تا 30 روز کاری زمان می‌برد.

شرایط کارمندی نیز از موارد مورد توجه پرداخت‌کنندگان وام است. در یک آگهی آمده است: به کارمندان دولت تا سقف ۱۵ میلیون با چک و فیش حقوقی وام و تسهیلات پرداخت می‌شود. همچنین وام با سند خودرو تا ۵۰ درصد چک و سفته پرداخت می‌شود.

برخی پرداخت‌کنندگان وام یکی از شرایط پرداخت وام را داشتن سند ملکی به عنوان شرط لازم عنوان کرده‌اند. در یکی از این آگهی‌ها آمده است وام از ۱۰۰ میلیون به بالا با سند ملک مسکونی پرداخت می‌شود. در شرایط پرداخت وام این آگهی آمده است که هیچ گونه نیازی به پیش پرداخت، ضامن، چک و سفته و استعلام چک برگشتی و معوق ندارد و فقط سند در رهن بانک قرار می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.