کد مطلب: ۳۴۱۷۵۱

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

در کدام استان‌ها وام بانکی بیشتری داده می‌شود؟

در کدام استان‌ها وام بانکی بیشتری داده می‌شود؟

بالاترین میزان نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی در بین استان‌های کشور، به استان کهگیلویه وبویر احمد تعلق دارد. در این استان بیش از 93 درصد سپرده‌های بانکی به شکل وام بانکی در اختیار افراد قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آخرین اعلام بانک مرکزی تا پایان مهر ماه سال 1397 استان تهران با سپرده‌ای معادل 1021 هزار میلیارد تومان بیشترین میزان سپرده‌گذاری بانکی را در میان استان‌های ایران دارد.

میزان سپرده‌های بانکی شامل سپرده‌های ارزی و ریالی است. مانده کل سپرده‌ها در پایان مهر ماه سال جاری بالغ بر 1836 هزار میلیارد تومان شده که نسبت به مهر ماه سال 1396 معادل 28.2 درصد افزایش داشته است.

استان تهران با با 1021 هزار میلیارد تومان 55.6 درصد از سپرده‌های بانکی کل کشور را به خود اختصاص داده است.

شهرهای اصفهان و خراسان رضوی هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب با 5.3 درصد و 4.6 درصد از کل سپرده‌های بانکی را در اختیار دارند.

بررسی آمارها نشان می‌دهد تا پایان آبان ماه سال جاری سه استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان شمالی کمترین میزان سپرده‌گذاری بانکی در بین استان‌های کشور را دارند.

استان کهگیلویه وبویراحمد با پنج هزار میلیارد تومان کمترین مانده سپرده بانکی را در بین استان‌های کشور دارد.

همچنین بررسی آمارها نشان می‌دهد تا پایان مهر ماه سال جاری معادل 75 درصد سپرده‌های بانکی به صورت وام و تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی نشان می‌دهد در بین استان‌های کشور بالاترین میزان به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق دارد.

طبق آمار تا پایان مهر ماه سال جاری بیش از 93 درصد سپرده‌های بانکی استان کهگیلویه و بویراحمد به شکل وام بانکی در اختیار افراد قرار داده شده است.

آمار وام بانکی تا مهر ۹۷

بر اساس اعلام بانک مرکزی يکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهيلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسياری از شرکت‌ها و موسسات توليدی ساير استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعاليت‌های بانکی آنها ازطريق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان مذکور انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.