کد مطلب: ۵۳۶۵۴۰

صفر تا صد خرید کلیه در ایران/ قیمت یک کلیه چند؟

صفر تا صد خرید کلیه در ایران/ قیمت یک کلیه چند؟

برخی از فروشندگان کلیه اذعان دارند به دلیل مشکلات مالی حاضرند با ۵۰۰میلیون تومان کلیه خود را به فروش برسانند؛ البته هستند بسیاری از افراد که آنچنان غرق در مشکلات شده‌اند که حاضرند با هر قیمتی که خریدار بتواند پرداخت کند، کلیه خود را بفروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر ساله بیماران کلیوی زیادی در سرتاسر جهان جان خود را از دست می‌دهند؛ پیوند کلیه تنها راه زندگی بخشیدن به برخی از این بیماران است؛ در سایر کشورهای دنیا، اگر بیماری بخواهد با پیوند کلیه به زندگی بازگردد، چاره‌ای ندارد جز اینکه در صف اهدای کلیه منتظر بماند؛ اما در ایران موضوع کمی متفاوت بوده و چند سالی است که خرید و فروش کلیه در کشور رونق فراوانی گرفته و این تجارت دردناک روز به روز پررونق‌تر از قبل می‌شود.

چوب حراج بر اعضای بدن

قطعا چند سال قبل و با راه رفتن در خیابان، آگهی‌هایی تحت عنوان خرید و فروش کلیه را دیده‌اید. هرچند هنوز هم در برخی از خیابان‌ها آگهی‌های کاغذی وجود دارد، اما رفته رفته و با گسترش استفاده از فضای مجازی، این آگهی‌ها هم به‌روز شده و پا به فضای مجازی گذاشته‌اند.

جالب است بدانید ایران تقریبا تنها کشوری است که خرید و فروش اعضای بدن در آن منع قانونی ندارد و در سایر کشورها نمی‌توان با نصب و منتشر کردن یک آگهی به راحتی چوب حراج بر اعضای بدن زد.

تجارتی که در کمتر از نیم قرن رونقی صد ساله گرفت!

شاید به درستی نتوان زمان آغاز خرید و فروش کلیه را مشخص کرد؛ اما اولین عمل پیوند کلیه در جهان سال۱۹۵۴، یعنی حدود ۶۷سال قبل انجام شد؛ اولین عمل پیوند کلیه در ایران هم در سال ۱۳۴۷و یا ۵۳سال پیش ثبت شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰هزار عمل پیوند کلیه در ایران انجام شده است.

همچنین گفته می‌شود که نقطه آغاز خرید و فروش کلیه در کشور ما، به سال‌های بعد از انقلاب برمی‌گردد؛ در نتیجه می‌توان گفت: عمر این تجارت در کشور به نیم قرن هم نمی‌رسد؛ اما این تجارت جوان، در کشور و خصوصا در سال‌های اخیر، چنان رونقی گرفته که دیگر هیچ چیز نمی‌تواند جلودار آن باشد و حتی سال‌های گذشته در مصاحبه برخی از مسئولان گفته شده که ما دیگر حریف برخی از موسسات برای جلوگیری از خرید و فروش کلیه نیستیم.

خرید و فروش کلیه در ایران از کجا شروع شد؟

اگر بخواهیم به طور دقیق به این پرسش که خرید و فروش کلیه در کشور از کجا آغاز شد، پاسخ دهیم، باید به اواخر دهه۶۰ بازگردیم؛ ایران تا پیش از انقلاب در شبکه تبادل اعضا حضور داشت؛ اما پس از انقلاب این امکان از کشور سلب شد و در نتیجه اعضای بدن باید در خود کشور تامین می‌شد.

در اواخر دهه۶۰، تقاضا برای کلیه بسیار بالاتر از عرضه آن بود و به همین دلیل نیز دولت برای تشویق افراد به اهدای کلیه، مبلغی به عنوان حق ایثار به افراد اهدا می‌کرد.

مبلغ حق ایثار در آن زمان چیزی حدود یک میلیون تومان بود؛ اما به مرور زمان، این رقم نمی‌توانست مشوقی برای ترغیب افراد به اهدای کلیه باشد و به همین دلیل اهداکننده و دریافت‌کننده کلیه، بین خود نیز مبلغی رد و بدل می‌کردند و این آغازی بر شکل‌گیری بازار خرید و فروش کلیه به شکل کنونی بود.

راه‌های خرید و فروش کلیه در ایران چیست؟

همانطور که گفته شد خرید و فروش کلیه در ایران منع قانونی ندارد؛ به همین دلیل افراد از طرق مختلف اقدام به این کار می‌کنند؛ یکی از راه‌های خرید و فروش کلیه نصب آگهی در فضای مجازی و یا خیابان‌ها است؛ در این صورت خریدار و فروشنده به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط گرفته و خرید و فروش کلیه انجام می‌شود.

همچنین برخی از موسسه‌های غیرقانونی نیز برای خرید و فروش کلیه در کشور فعالیت دارند؛ یکی از دلالان که در حوزه خرید و فروش اعضای بدن فعالیت دارد گفت: برای فروش کلیه شما دو راه بیشتر ندارید؛ یا از طریق انجمن اقدام می‌کنید و مبلغ پایینی دریافت خواهید کرد و یا ما با قیمت بالا کلیه‌ را از شما خواهیم خرید؛ هر چند این موسسات کلیه را با قیمتی بالاتر از انجمن خریداری می‌کنند، اما ریسک اعتماد به آن‌ها بسیار بالاست.

مراجعه به انجمن خیریه کلیه ایران روش دیگری است که افراد می‌توانند برای اهدای کلیه از آن استفاده کنند؛ این انجمن در ازای اهدای کلیه، مبلغی را هم به فرد اهداکننده پرداخت می‌کند و حتی در این بین ممکن است دریافت‌کننده مبلغی به جز مبلغ انجمن به اهداکننده اعطا کند؛ در میان روش‌های خرید و فروش کلیه در ایران، این روش ریسک بسیار پایین‌تری را برای اهداکننده و دریافت‌کننده به همراه خواهد داشت.

یک کلیه در ایران چند؟

قیمت یک کلیه بین ۱۸ تا ۵۰۰میلیون تومان متغیر است و بسته به اینکه فرد چه طور کلیه خود را بفروشد، مبالغ متفاوتی به او پرداخت خواهد شد؛ هنگامی که کلیه به صورت توافقی بین دو فرد خرید و فروش شود، مبلغ پرداخت‌شده، همانی است که بین دو طرف توافق می‌شود و به صورت معمول این رقم از ۱۰۰میلیون تومان شروع شده و می‌تواند تا ۴۰۰میلیون تومان و حتی بیشتر هم برسد و همه چیز کاملا بستگی به خود فروشنده و خریدار دارد.

برای مثال در یکی از آگهی‌های فضای مجازی یک فروشنده نوشته بود به علت مشکلات مالی حاضر است کلیه خود را با ۱۰۰میلیون تومان به فروش برساند و اگر خریدار نتواند این مبلغ را بدهد، کمتر هم می‌فروشد؛ در مقابل فرد دیگری نیز نوشته بود: کلیه خود را با قیمت ۵۰۰میلیون تومان می‌فروشم؛ بنابراین قیمت کلیه وقتی خریدار و فروشنده مستقیم با هم ارتباط گرفته‌اند، کاملا بستگی به توافقی دارد که میان آنها صورت گرفته است.

در موسسات غیر قانونی هم ارقام متفاوتی عنوان می‌شود و این رقم از ۱۵۰میلیون تومان شروع شده و باتوجه به گروه خونی بالا می‌رود. همچنین در موسسات قانونی خیریه کلیه هم این رقم بین ۱۸ تا ۳۵میلیون تومان متغیر خواهد بود.

فروش کلیه ایرانی در خارج از کشور

در میان آگهی‌های خرید و فروش کلیه، چند آگهی کمی عجیب‌ و متفاوت‌تر به نظر می‌رسد؛ متفاوت بودن این آگهی‌ها از آن جهت است که آگهی‌کننده در آن گفته بود حتی حاضر است برای فروش کلیه به خارج از کشور بیاید؛ اما همانطور که گفتیم، در خارج از کشور امکان خرید و فروش کلیه نیست؛ پس دلیل این آگهی‌ها چیست؟

در پاسخ باید گفت: در خارج از کشور امکان خرید و فروش کلیه وجود ندارد و کسی نمی‌تواند نه کلیه و نه هیچ یک از اعضای بدن خود را به فروش برساند؛ اما آشنایان بیمار می‌توانند به او کلیه اهدا کنند؛ از این رو این افراد به جای آشنای فرد به بیمارستان رفته و ادعا می‌کنند که قصد اهدای کلیه دارند؛ اگر فرد خوش‌شانس باشد و بیمارستان متوجه نشود که ادعای فرد صحت نداشته، فروشنده کلیه می‌تواند کلیه خود را اهدا کند و از دریافت‌کننده هزینه بگیرد.

اما همیشه اینگونه خاتمه نمی‌یابد و در صورتی که بیمارستان متوجه عدم صحت ادعای فرد شود، دیگر امکان اهدای کلیه وجود ندارد و فروشنده چاره‌ای جز بازگشت به کشور نخواهد داشت؛ به بیان دیگر، فروش کلیه در خارج از کشور، یک ریسک است و گاه برخی از فروشندگان و خریداران به نقطه‌ای می‌رسند که چاره‌ای جز پذیرش این ریسک ندارند.

چرا کلیه خرید و فروش می‌شود؟

در خصوص خریداران که تکلیف مشخص است و افراد به علت نیاز به پیوند کلیه اقدام به خرید می‌کنند؛ اما درباره فروشندگان علل بسیار زیادی برای فروش کلیه عنوان می‌شود که منشأ تمام این دلایل، به نیازهای مالی بازمی‌گردد و گاه حتی دیده می‌شود که افراد بسیار جوانی که سنشان کمتر از ۲۵ است اقدام به درج آگهی برای فروش کلیه می‌کنند و همه آنها نیز نیاز مالی و بدهی را دلیل فروش کلیه عنوان می‌کنند.

موافقان و مخالفان خرید و فروش کلیه

باتوجه به دو روی سکه خرید و فروش کلیه، این عمل موافقان و مخالفانی در ایران دارد؛ از نظر موافقان خرید و فروش کلیه شاید نشان از مشکلات اقتصادی برای افراد زیادی در داخل کشور باشد؛ اما هم به بیماران کلیوی زندگی دوباره می‌بخشد و هم مانع از به خلاف کشیده شدن نیازمندان خواهد شد؛ در واقع افرادی که قصد دارند کلیه خود را بفروشند، اگر امکان این کار را نداشته باشند، شاید به خلاف کشیده شوند و یا شاید به علت بدهی و… راهی زندان شوند.

از سویی دیگر مخالفان فروش کلیه را مغایر با اخلاق و شان انسان می‌دانند و معتقدند دولت باید جلوی این امر را بگیرد؛ باتوجه به پیچیده بودن بحث، اظهار نظر در خصوص آن سخت می‌شود؛ موافقان بر نظر خود مصرند و مخالفان هم بر مذموم بودن این عمل اصرار می‌ورزند.

خرید و فروش کلیه؛ خوب یا بد؟

سکه خرید و فروش کلیه دو رو دارد؛ از سویی عده زیادی از بیماران کلیوی مدت طولانی در صف اهدا نمی‌مانند و به سرعت به زندگی باز خواهند گشت؛ اما از سویی دیگر شاهد افرادی هستیم که با وجود سن کم، به جایی رسیده‌اند که فروش اعضای بدن تنها راه نجات برای آن‌هاست؛ تعداد این افراد هم کم نیست و این موضوع کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد؛ بنابراین باتوجه به دو روی متفاوت این سکه، خوب یا بد بودن این عمل در نظر هر فرد متفاوت خواهد بود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فروش کلیه

    • ناشناس

      سلام میگم تاحالا کسی تونسته اینجوری کلیه شو بفروشه

  • نینا

    سلام خانم ۴۴ساله با گروه خونی A+ بدلیل نیاز مالی شدید وبدهی بالا کلیه بفروش میرسد

    • ناشناس

      سلام قیمت چند؟؟؟

    • شهریار

      چرا

  • A

    محمدی A

  • ناشناس

    فروشنده کلیه هستم

  • مهدی

    کلیه o+قیمت 500میلیون 26سالمه تمام هزینه ها با خریداره

  • محکوم به عشق

    سلام پسری ۲۷ ساله هستم
    گروه خونی o_
    سالم و سرحال ورزش میکنم
    ازمایش هم خواستید سه سوته میدم
    ب دلبل نیاز مالی میخام بفروشم
    اگه وضعت خوبه ۵۰۰ حلالت
    اگرم ن زیاد ۴۰۰ هم حله حاجی🙏♥️

  • S1368

    سلام کلیه گروه خونی AB+برای فروش دارم به خاطر وضعیت مالی شدید قیمت چهارصد میلیون هزینه ها با خریدار

  • ناشناس

    پسری ۱۸ ساله هستم به علت خرید موتور میخوام بفروشم
    کلیه ها سالمه سالمه ورزشکارم
    گروه خونی o منفی

    • ...

      سلام من ۱۵ سالمه کلیه ام رو میخوام بفروشم‌ احتیاج دارم . گروه خونی ام +o هستش . قیمت توافقی هنوز تصمیم قطعی نگرفتم ولی ۵۰۰ میلیون میخوام خودم بفروشم .

  • مبین

    سلام ۱۵ سالمه بدلیل نیاز مالی کلیه میفروشم

  • ناشناس

    سلام کلیه فروشی ۵۰۰ میلیون هزینه با خریدار گروه خونی oمثبت

  • ناشناس

    سلام آزمایش hla چند مورده برای اهدای کلیه کدومشو باید بگیریم اگه امکان داره راهنماییم کنید تشکر🙏🙏

  • ناشناس

    سلام کلیه o- پسر جوون ۲۴ساله هستم ب دلیل نیاز مالی

  • رضا

    سلام فروش یک عدد کلیه فابریک ۳۵ساله به قیمت ۵۰۰میلیون
    هرکی خواست در خدمتم

  • Sahar

    سلام کلیه فروشی خانم هستم با گروه خونی o+ به علت نیاز مالی

  • Sahar

    کلیه فروشی خانم هستم با گروه خونی o+ به علت نیاز مالی ۵۰۰ میلیون

  • ناشناس

    فروش کلیه ۱۸ ساله A+
    کاملا سالم

    • توحید. ب یک کلیه a+ نیاز دارم قیمت توافقی

      سریعتر

  • احمد حیدری

    سلام من اتباع افغان هستم 19 سالمه به دلیل خرج خانواده میخوام کلیه ام بفروشم قیمت توافقی است دوستان
    o+ گروه خونی

  • ندا

    سلام دختری ۲۹ ساله
    ورزشکار هستم گروه خونی o+
    هر گونه ازمایشیم خواستین میدم
    به علت نیاز شدید مالی کلیمو به قیمت۵۰۰ ملیون میفروشم

    • ناشناس

      سلام تماس بگیرین

    • MOJTABA

      خریدارم

  • ساره

    سلام دو کلیه صحیح و سالم
    باسن 22
    گروه خونی+AB
    ورزشکارم ، غذای چرب نمیخورم ، قند خونم عالیه ، روزی دو بشقاب سالاد سبزیجات میخورم

  • سورنا

    کلیه o+
    بدون هیچ مشکلی فقط۴۵۰ ب دلایل برشیمی درمانی مادرم

    • رضا

      کلیه وقرنیه وکبد و...هر چه بشه رو میفروشم ...۴۶ سالمه وکاملا سالم وورزشکار نظامی...خارج کشور هم منعی ندارم...گروه خونی A+

  • ناشناس

    سلام دختر ۱۹ سالم و باشگاه میرم چون نیاز مالی دارم میخام بفروشم 500. ملیون

  • sale

    فروش کلیه o+

  • ناشناس

    سلام ۳۵ ساله ورزشکار گروه خونی o+ به دلیل نیاز مالی فروشی

  • ناشناس

    سلام پسری ۲۱ساله از تهران کلیه A+میخام بفروشم بدلیل نیاز مالیم ۶۰۰ملیون میفروشم

  • ناشناس

    ۳۱سال a+سالم

  • ناشناس

    مرد.۲۴ ساله هستم.A+ ملیون۵۵۰

  • ناشناس

    سلام مرد ۳۵ ساله گروه خونی b+ فروش کلیه

  • Ali

    سلام علی هستم ۲۸ساله به شدت نیازمند هستم.اگه واقعا شماهم مثل من نیاز مند هستید به کلیه پیام دهید گروه خونی o+

  • کلیه

    سلام پسری هستم ۳۷ساله گروه خونی oمثبت سالم آزمایش هم رفتم به خاطر مشکلی دارم که باید حل بشه مجبورم کلیه خودمو بفروشم فوری نیاز دارم

  • ناشناس

    سلام کلیه a+۳۳ساله مرد هستم توافق میکنیم

  • دست بی نمک

    درود فروش کلیه فوری 31سال +O واقعا نیاز دارم بدهکارم قیمت توافقی

  • ناشناس

    ببین چقد بدبختیم که میخوایم کلیه‌هامونو بفروشیم

  • ناشناس

    کلیه فروشی

    • خخ

      ولی خدا لعنت کنه کسانی ک مردم به مرزی رسوندن ک چاره ای جز کلیه فروختن نذاشتن هزاران بار خدا لعنتشون کنه صدهزار باز وقتی این پیاما رو میبینم قلبم آتیش میگیره ای کاشک خدا اینقدر بهم میداد ک بتونم مشکلات همتون حل کنم ای کاشک مخصوصا پسری ک میخاد موتور بخره

  • ناشناس

    سلام 23سالمه گروه خونی o مثبت 300میفروشم

    • مریم

      بیشتر دلم برا اون شخصی سوخت که ۱۵ سالشه خدایا این انصاف نیست به یه عده اونقدر دادی و توان وقدرت دارن که ۱۰ تا خونه بیشتر دارن خودم دیدم تومحل به یه کسایی هم هیچ ندادی تا توان کار ندارن بخوان چوب حراج بزارن رو کلیه بیشترم زیر30سال که فشار زندگی روشونه

  • ناشناس

    سلام کلیه فروشی A+ خواستین در خدمت هستم استان گلستان قیمت 500 میلیون

  • ناشناس

    فروش کلیه مجوده

  • محسن

    سلام کلیه AB+دارم
    ۳۸سالمه و سالم سالم هستم
    تمام آزمایش ها رو دادم
    متاهل هستم و مشکل مالی دارم بخدا
    قیمت توافقی

  • ناشناس

    خانم ۵۰ ساله هستم با گره ب مسبت نیاز خیلی شدید به پول دارم به قیمت ۵۰۰ میفروشم

  • ناشناس

    سلام. من قصد فروش کلیه را دارم. چجوری باید یک آدم درست وحسابی پیدا کنم برای فروختن کلیه ام.

  • ناشناس

    سلام. من به ۲۰۰ میلیون وام احتیاج دارم امکانش هست کلیه خود را به صورت محضری ضمانت بذارم وام بگیرم

  • ناشناس

    من میخام یکی از کلیه هام بفروشم باید چگونه اقدام کنمم

    • ناشناس

      27 سالمه یک کلیه b+دارم برافروش

  • محمد

    سلام 20 سالمه پول لازمم میخام موتور بخرم
    کلیه سالم دارم 400 تومن میدم

  • تمبر هندی

    تو جغرافیایی هستیم که همه فروشنده ایم
    درود بر مسولین اگه راه دور زدن تحریم و مبادله با پاناما رو یادمون بدن این تجارت میتونه جای صادرات نفت رو بگیره و ما هم مثه مسولین خودکفا بشیم

  • مصطفی

    من کلیه مو۵۰۰میلیون میفروشم.سالم ورزشکار،

  • مصطفی

    کلیه ۵۰۰تومن.سالم ورزشکار.هزینه هابا خریدار

  • ناشناس

    س من یه خانم ۳۵ ساله با گروه خونی aمثبت هستم می‌خوام کلیه ام رو به دلیل نیاز شدید مالی بفروشم نمی‌خوام مرتکب گناه بشم هیچ مشکلی هم ندارم از لحاظ سلامتی قیمت ۷۰۰

  • کمالدین

    سلام فروشنده کلیه پسر ۲۴ ساله بخاطر مادرم خیلی خیلی نیاز به پول دارم

  • ناشناس

    مشکل من با سکو نیم میلیارد حل میشه کلیه میره این قیمت؟

    • بابک O+

      کلیه سالم سالم میفرپشم ۵۰۰میایون کسی خواست هستم

  • ناشناس

    منم میخام کلیه مو بفروشم. 700 به بالا، 35 سالمه، نیاز مالی، سالمم، گروه خونی o+

  • ناشناس

    سلام
    من 17سالمه میخوام کلیه مو ب قیمت 500میلیون بفروشم ب دلیل نیاز مالی

  • ناشناس

    سلام پسری ۲۵ ساله بخاطر نیاز مالی کلیه AB+می فروشم
    تمام هزینه ها پای خریداره

  • ناشناس

    سلام مردی 48ساله هستم با گروه خونی 9! AB+کلیه مو میفروشم بدلیل نیاز شدید مالی

    • محسن

      سلام پسر ۱۸ ساله هستم کلیه مو میفروشم هرکی خاست در خدمتم

  • ناشناس

    کلیهo+فروشی ،نیازمالی،توافقی،هم من به گرفتاری ام برسم وهم شما به نیازی که دارید35ساله مرد

  • ناشناس

    O+

  • حسین

    سلام بنده فروشندم تمام اعضای بدنم هر چیزی که خواستین میفروشم 26 سالمه کلیه کبد قرنیه قلب بیضه هر چیزی اصلا هیچ چیزی مهم نیست حتی قلب خواستید قبلش توافق کنیم قرارداد ببندیم خودم خود کشی میکنم قلب اهدا کنید هیچ مشکلی پیش نیاد هیچ نیازی به اینا ندارم خانوادم مهم ترن بدن سالم سالم هر ازمایشی خواستید میدم

  • ناشناس

    کلیه گروه خونی a+ قیمت توافقی میفروشم، نامزد هستم شدید به پول نیاز دارم

  • ساحله

    سلام
    ۲۸ سالم گروه خونی ام B+
    کلیه ام میفروشم ۲۵۰یا۳۰۰میلیون
    صاحب خانه بیرونم کرده وجایی ندارم
    این پولم میخوام خونه بگیرم

    • الهام

      فروختی؟

  • م

    سلام محمدم ۱۸
    O+
    میفروشم هرکس خواست بگه

  • ناشناس

    سلام قیمت چند

  • سجاد

    سلام دوستان واقعا به پولش نیاز دارم و تو بد وضعیتی ام، فروش کلیه abمثبت 23سالمه و هیچ مشکل جسمی ای خداروشکر ندارم

  • ناشناس

    سلام کلیه سالم با گروه خونی A- به علت نیاز مالی و بدهی میفروشم.
    هر کسی خواست در خدمتم

  • مهدی

    ۲۱ کلیه واسه فورش

  • مهدی

    سلام
    آقا هستم 40 ساله گروه خونی A مثبت
    کلیه خود رو میفروشم

  • Bitaaa

    سلام. خانم ۳۸ ساله هستم‌ بهعلت نیاز شدید مالی و بدهی کلیمو میفروشم. فوری. گروه خونی A+

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر خدا هیچکس تو مشگل قرار نده کلیمو میفروشم 700 میلیون

  • ناشناس

    کلیمم o+ قیمت هم ۷۰۰ بخدا کمتر از این پول کارمو راه نمی‌ذاره ترو خدا اگه خریدار هستین زنگ بزنین لطفا

  • امیر

    فروش کلیه با گروه خونی B+
    27 سالمه سالم هستم

  • ناشناس

    سلام پسر 25 ساله هستم به دلیل مشکلات مالی میخوام کلیه خودمو بفروشم خون +B قیمت توافقی به پولش نیاز دارم

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر فروشنده کلیه هستم

  • س.

    باسلام. جوانی ۳۷ساله هستم میخوام کلیه ام را بفروشم گروه خونی B+

  • سهراب

    سلام کلیه ا ب مثبت سنم ۴۰سال اگه خریداریدمیفروشم پول لازم دارم قیمت هم توافقی

  • ناشناس

    سلام ۳۵ ساله فروشنده کلیه o + سالم هر ۳ ماه خون هم میدم بدنم مشکلی نداره قیمت تواففی

  • ناشناس

    سلام ببخشید میشه شخصی مثلا۵۰۰میلیون ب حساب انجمن واریز کنه برای خرید ولی بعد از عمل همون ۸۰تومن رو به اهداکننده بده؟ینی اهداکننده هیچ پولی هم قبل از عمل نگرفته باشه

  • سحر۲۳سالمه کلیم A+هست خریدار واقعی تماس بگیره فوری

    ندارم

  • ناشناس

    کلیه گروه خونی A تقدیم میشود

  • امین

    فروشنده کلیه o+هستم باقیمت 600میلیون 34ساله هستم کاملا سالم

  • جمال

    سلام. جوانی هستم ۳۱ ساله به خاطر نداشتن رهن خانه کلیه ام رو میفروشم و تا برج ۶ فرصت دارم وگرنه باید با زن و بچه تو خیابان بخوابم چون پول رهن ندارم . کلیه O- هست و ۵۰۰ میلیون لازم دارم .

  • نامشخ

    کلیه گروه خونی o+ کاملا سالم و تمامی آزمایشات انجام شده

  • ناشناس

    پسره ١٤ساله هستم به دليل بدهي به پدرم 😅

  • سام

    عزیزان بدلایل نیاز شدید مالی کلیه مو میخام بفروشم ، گروه خونی +A قیمت ۵۰۰ . ضمناً نه سنگ کلیه ، نه چربی ، نه قند و نه کلیه سنگ ساز هست.

  • ناشناس

    خانم ۳۴ساله
    فروش فوری کلیه a+