خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۲۳۹۷

خسیس‌ترین و دست‌ودل‌بازترین کشورها

خسیس‌ترین و دست‌ودل‌بازترین کشورها

در فهرست خسیس‌ترین مردمان جهان، قطر در جایگاه نخست قرار دارد. البته دیده‌ایم که مردم این کشور ماشین‌هایی با روکش طلا و کیک با تزیین الماس می‌خرند. اما ثروتمندترین مردم جهان با نرخ بیکاری نزدیک به صفر، گویا نمی‌توانند بیشتر از این پول خرج کنند.

فکر می‌کنید مردم ایران مردمی خسیس باشند، یا دست‌و‌دل‌باز و مهمان‌دوست؟ در فهرست خسیس‌ترین مردمان جهان، قطر در جایگاه نخست قرار دارد. البته دیده‌ایم که مردم این کشور ماشین‌هایی با روکش طلا و کیک با تزیین الماس می‌خرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما ثروتمندترین مردم جهان با نرخ بیکاری نزدیک به صفر، گویا نمی‌توانند بیشتر از این پول خرج کنند. برای همین آن‌ها نزدیک به 57 درصد درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند. کویت هم وضعیتی شبیه به قطر دارد. دو کشوری که به‌سختی می‌شود به آن‌ها گفت خسیس!

از این دو کشور ثروتمند و کم‌جمعیت که بگذریم مردم الجزایر، گینه استوایی، چین، ایران، سنگاپور، عربستان، جمهوری آذربایجان و گابون به ترتیب خسیس‌ترین مردم جهان هستند. در ایران سپرده‌های سرمایه‌گذاری بیش از 82 درصد حجم نقدینگی را تشکیل می‌دهد و بیش‌تر ثروت مردم در زمین و ملک منجمد شده است!

البته وضعیت چین و سنگاپور کمی متفاوت است. مثلا درست است که چینی‌ها خیلی کم پول خرج می‌کنند و به پس‌انداز تمایل دارند، اما صادرات بالا باعث رونق اقتصاد چین شده است. در واقع مردم جهان هستند که بار خستِ چینی را به دوش می‌کشند.

همین‌جا لازم است بگوییم که ده کشوری که کم‌تر از بقیه پس‌انداز دارند (گینه، زیمبابوه، سنت وینسنت و گرنادین، لبنان، سائوتومه و پرنسیپ، سیرالئون، لیبی، گرنادا، دومینیکا و بوروندی) هم اقتصاد ضعیفی دارند. یعنی این نتیجه که پس‌انداز کاملا بد است و باید کنار گذاشته شود، درست نیست. بلکه پس‌انداز باید حدی معقول داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ایرانی‌ها در بین خسیس‌ترین مردم جهان؛ پول‌هایمان کجا یخ زده است؟

و دستودلبازترین کشورها 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی

    سلام بنظرم پس انداز کشورهای پیشرفته در واقع سرمایه گذاریشون در بخش تولید هست. و کمتر در ملک و بانک استقبال میشه و خطر ریسک رو می پذیرند و در رونق اقتصادی به کار می ندازند ولی کشورهای شبیه ما به نون ملک و پول اجاره گرفتن از اون می اندیشیم. برا همینه هیچ پیشرفتی نداریم.

  • جواد

    سلام
    علت شاید این هست که مردم ما احساس امنیت برای سرمایه گذاری در بخش تولید ندارند. همونطور که در نمودارها هم مشخص هست دست و دل بازی و خرج کردن پول ارتباط مستقیمی با احساس امنیت افراد دارد. در واقع پول ذخیره شده احساس اطمینان خاطر به افراد می دهد.

  • ایرانی

    البته کشوری مثل ایران فرق می کند به علت اینکه در مدیریت اقتصادی و تولید فاجعه داریم عقلانی ترین راه سرمایه گزاری در ملک و چیزایی در همین حد است. تولید که در رکود و ضرر است.

  • ناشناس

    خست بخل اولین ضرر را به خسیس وبخیل میزنه واونو بیمار میکند هرشخصی که توکل وریسک نداشته باشد خسیس وبخیل میشه آخر خواهر و برادر من پول خوبه ولی باید برای آخرت هم تلاش کنی چیزیبخور چیزی بده چیزی بنه