کد مطلب: ۲۲۳۸۶۶

خواب‌آلودگی در جاده‌ها همچنان قربانی می‌گیرد

خواب‌آلودگی در جاده‌ها همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: خستگی و خواب‌آلودگی در جاده‌ها همچنان حادثه‌آفرین است و قربانی می‌گیرد.

سردار محمدحسین حمیدی افزود: می‌توان از بروز بسیاری از تصادفات جاده‌ای پیشگیری کرد در حالی که بارها گفته شده با خستگی رانندگی نکنید اما متاسفانه برخی به این مساله توجهی ندارند و همچنان عامل انسانی، خستگی و خواب‌آلودگی باعث بروز حوادث ناگوار جاده‌ای در ایام نوروز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: از آن جایی که برخی از راه‌ها دو طرفه نیست، عامل خستگی و خواب آلودگی در این جاده‌ها منجر به تصادفات دلخراشی می‌شود از سوی دیگر سبقت به غیرمجاز و انحراف به چپ، عجله و شتاب از دیگر عوامل انسانی موثر در تصادفات جاده‌ای است.

وی به رانندگان توصیه کرد از سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ به دلیل پر حجم بودن رفت و آمد جاده‌ها، اجتناب کرده و در رانندگی صبر و حوصله داشته باشند تا سفری ایمن و بدون هیچ گونه حادثه‌ای را پشت سر بگذرانند.

سردار حمیدی همچنین از رانندگان خواست، قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی گرفته و آن را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی به وضعیت جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: اکثر راه‌های کشور پرحجم است بویژه راه‌های کوهستانی که ضرورت دارد رانندگان در صورت تردد در این مسیرها، نکات ایمنی را رعایت کرده و از عجله و شتاب جدا پرهیز کنند.

سردار حمیدی افزود: امسال همچون سال‌های گذشته ترافیک راه‌های چالوس، فیروزکوه و گلستان بسیار پرحجم بوده و لازم است هموطنان زمان‌های رفت و برگشت خود را بویژه در این مسیرها برنامه ریزی کرده و در صورت ترافیک با صبوری رانندگی کنند.

سهم تصادفات از نوع واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی در نوروز امسال افزایش یافته است به گونه‌ای که موارد آن در روز اول فروردین به 47 درصد رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.