کد مطلب: ۶۰۴۸۳۴

چه خودروهای جدیدی در زنجان رونمایی شدند؟

چه خودروهای جدیدی در زنجان رونمایی شدند؟

یازدهمین دوره نمایشگاه خودرو در زنجان در حال برگزاری است. برخی شرکت‌ها محصولاتی را در این رویداد رونمایی کردند. با خودروهای جدید نمایشگاه زنجان آشنا شوید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یازدهمین دوره نمایشگاه خودرو در زنجان برگزار شد و تا ۱۹ آذر ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۳۰۰۰ هزار متر مربع برگزار شده است.

شرکت‌های مدیران‌خودرو و سروش دیزل در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و خودروهای خود را به نمایش گذاشتند.

مدیران‌خودرو از چه محصولاتی رونمایی کرد؟

مدیران‌خودرو خودروهای چری تیگو ۸ و ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را به نمایش گذاشت.

چری تیگو ۸

این محصول یکی از لوکس‌ترین شاسی‌بلند شرکت چری است که توسط مدیران‌خودرو عرضه می‌شود و یک از گران‌ترین محصولات چینی در بازار ایران است.

چری تیگو ۸ با مشخصات موتور دو لیتری توربو و حداکثر قدرت ( اسب بخار) ۱۷۰، چهار سیلندر است.

طبق اعلام مدیران‌خودرو ، این خودرو دارای تجهیزات جانبی سیستم گرمکن، درب صندوق عقب برقی، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در شش جهت، تنظیم برقی گودی کمر، صندلی جلو گرمکن، صندلی­های چرمی، فرمان با پوشش چرمی است.

همچنین تجهیزات سه ردیف صندلی ( هفت نفره)، سقف پاناروما، ریموت باز کردن درب عقب، دریچه کولر برای سرنشینان عقب، موبایل مپینگ، بلوتوث، هندزفری، صفحه نمایش لمسی ۲/۱۰ اینچی، سیستم ورود روشن شدن بدون کلید، چراغ رانندگی در روز، چراغ­های جلو با قابلیت تنظیم الکترونیکی و چرخش خودکار جزو آپشن‌های چری تیگو ۸ است.

طراحی چری تیگو ۸

طراحی نمای بیرونی چری تیگو ۸ به شکل مناسبی انجام گرفته است.

مدل اسپورت چراغ‌های اصلی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، استفاده از خطوط حجم دهنده در نمای جانبی و پشت، ریل باربند، سانروف پانورامیک، ادوات کرومی موجود در قسمت‌های پایینی درهای ورودی و قاب پنجره‌ها، جاگذاری مناسب اگزوزها، استفاده از ادوات نقره‌ای را به شکل شاسی بلندهای لوکس دنیا کرده است.

چری تیگو ۸ با دو تیپ کابین پنج یا هفت نفره ( دو یا سه ردیف صندلی) تولید می‌شود. اما در مدل هفت نفره این خودرو، به دلیل علت اضغال فضا توسط صندلی، صندوق عقب چندان جادار نیست.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

ام وی ام ایکس ۲۲ رو با موتور سه سیلندر توربو به ایران آمده است؛ موتوری که حدود ۱۰۲ اسب بخار به همراه ۱۵۰ نیوتن متر را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

همان گیربکسی که قبلا برای چری آریزو ۶ استفاده شده بود، بر روی ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ پرو نیز قرار گرفته است. ای یعنی با گیربکسی از نوع سی تی وی مواجه هستیم که قابلیت تعویض ۹ دنده مجازی هم دارد.

چری فضای مدل جدید را نسبت به ویرایش قبلی، مدرن‌تر و تا حدودی تشریفاتی‌تر در نظر گرفته است. یک نمایشگر لمسی جدید با سایز ۹ اینچ و با فریم زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، کابین این خودرو را به صورت خوبی طراحی کرده است.

سروش دیزل از چه خودروهایی رونمایی کرد؟

سروش دیزل با حضور خود در نمایشگاه زنجان، به رونمایی از خودروهای روسی پاتیروت یو آز و پیکاپ یو آر پرداخت.

پاتیروت یو آز

یواز پاتریوت یک ویژگی بسیار خوب دارد و یک ویژگی بسیار بد. نکته خوب این است که آفرودر واقعی است و می‌تواند در مسیرهای آبی به عمق ۵۰ سانتیمتر، بدون هیچ مشکلی حرکت کند.

ضمن اینکه روس‌ها، سیستم محرکه ۴ دبلیو دی ارآمدی روی آن گذاشته‌اند که بر حسب شرایط مختلف، می‌توان میزان و نحوه انتقال نیرو بین محورها را در چهار حالت مختلف، تنظیم کرد که عبارتند از: محور عقب محرک سبک، چهارچرخ محرک سبک، چهارچرخ محرک سنگین و چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل.

اما پاتریوت، نکته بسیار بدی نیز دارد.

این خودروی روسی هیچ آپشنی در اختیار مشتری قرار نداده است. اگر گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌های جلو نداشت، به لحاظ نداشتن امکانات و تجهیزات رفاهی، راحت می‌توانست آنرا با محصولات تولید داخلی مقایسه کرد.

تعداد ایربگ‌ها، ترمز عقب کاسه‌ای، خدمات پس از فروش، کمبود تجهیزات رفاهی، گیربکس دستی نسبت به قیمت، نداشتن سانروف نسبت به رقبا، از نقاط این خودرو محسوب می‌شود.

یواز پیکاپ

یوآز پیکاپ، همان پلتفرم یواز پاتریوت با همان موتور و گیربکس است و تغییر قابل توجهی نکرده است، تنها تبدیل به وانت شده است.

مهم‌ترین ویژگی یوآز پیکاپ، سیستم دو دیفرانسیل آن است که می‌توان آنرا در چهار حالت زیر تنظیم کرد:

- ۲H که فقط دیفرانسیل عقب را درگیر می‌کند، ۴H یا چهارچرخ محرک سبک، ۴L یا چهارچرخ محرک سنگین و +۴L یا چهارچرخ محرک سنگین با قفل دیفرانسیل.

وزن یواز پیکاپ به بیش از ۲۱۳۰ کیلوگرم می‌رسد و به همین دلیل است که حداکثر سرعتش معادل ۱۴۰ کیلومتر برساعت و مصرف سوختش (در سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت) نیز معادل ۱۲ لیتر اعلام شده است.

منبع: باما و مدیران‌خودرو

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبارخودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بنده خدا

    پوشش تصویری رسانه ها خیلی ضعیف بود.
    شما حتی تصویر خودرو هایی که معرفی کردید نگذاشتید!

  • ناشناس

    با سلام.به خواننده های نظرات.خودرو سازان جهان در تولید چه می کنند که خودرو خود را (کران) از قیمت 3000 دلار الی 30000 دلار می فروشند.ولی دو خودرو ساز ایرانی با استفاده ارز ترجیحی تولیدات شان را به دو برابر قیمت جهانی به مردم تحمیل می کنند. اما ضرر هم دارند
    وای، دورتان بگردم .
    مواظب خودتان باشید

  • ناشناس

    با سلام.به خواننده های نظرات.خودرو سازان جهان در تولید چه می کنند که خودرو خود را از قیمت 3000 دلار الی 30000 دلار می فروشند. شما نمی توانیدوای، دورتان بگردم .
    مواظب خودتان باشید

  • باقری

    متاسفانه بازار خودرو کشور هیچ چشم اندازی برای خارج کشور نداره چون طراحی های خودرو در دو شرکت سایپا و ایران خودرو ضمن اینکه بیشترین کمک دولتی رو دریافت می‌کنند و به نوعی رانت خوار قهاری هستند تولیدات شون در حد اندازه های درجه ۶ یا هفت دنیا هم نیست و اصولن بازاری در خارج از کشور ندارند و نه خواهند داشت چطور میشه کره جنوبی صنعت خودروش تونسته بازار آمریکا رو تسخیر کنه اما ایران خودرو و سایپا حتی نتونستند مشتریان داخلی خود رو راضی کنند صنعت خوردو کشور فقط وفقط خون مردم خود رو تو شیشه کرده والا خودرو تولید نکرده در یک بازار کاملن داخلی و انحصاری ، قطعن شکست خواهد خورد