کد مطلب: ۶۳۶۲۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خودروی برقی جدید ایرانی در راه بازار/ قیمت احتمالی و مشخصات فنی

خودروی برقی جدید ایرانی در راه بازار/ قیمت احتمالی و مشخصات فنی

خودروسازان جنوب از خودروی برقی جدیدی را به نام اکسیژن رونمایی کردند. مشخصات فنی و قیمت احتمالی این خودرو چیست؟ چه زمانی عرضه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی جنوب که ادعا می‌کند نخستین خودروی برقی ملی را تولید کرده است، روز ۱۹ اسفند از محصول خود در شیراز رونمایی کرد.

این خودرو با نام اکسیژن، توسط یک تیم ۴ نفره و در طی سه سال ساخته شد. میزان داخلی‌سازی این خودروی برقی ۸۰ درصد اعلام شد.

مدیران خودروسازی جنوب گفتند: تولید این خودرو در خرداد ۱۴۰۱ آغاز و عرضه آن تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود.

قیمت احتمالی اکسیژن

عماد جعفری، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودروهای برقی به نوع موتور موجود در خودرو بستگی دارد.

قیمت خودرو برقی اکسیژن در مراسم رونمایی حدود ۸۵۰۰ دلار اعلام شد. اما ممکن است قیمت آن پس از تولید بالای ۲۵۰ میلیون تومان است.

مشخصات فنی

پیش از این شرکت خودروسازی جنوب خودروی برقی دیگری را به نام مینور تولید کرده بود. با رونمایی خودروی اکسیژن مشخص است که این خودرو با همان شکل و شمایل مینور طراحی و فقط سپر و جلوپنجره‌اش تغییر داده شده است.

باما نوشت، عمر باتری‌های خودرو اکسیژن، سه هزار سیکل است. بنابراین باید هر هشت سال باتری‌های آن تعویض شود.

قرار است خودرو اکسیژن، با دو پکیج باتری به تولید برسد؛ پکیج اول که ارزان‌تر است، تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت امکان سرعت‌گیری و با یکبار شارژ نیز حدود ۲۲۰ کیلومتر امکان جابجایی می‌دهد. اما در پیکج دوم که هزینه بیشتری دارد، می‌توان با یکبار شارژ، مسافتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی و حداکثر سرعت‌ را نیز به ۱۱۰ کیلومتر برساعت رساند.

همچنین عمر مفید موتور برقی خودرو اکسیژن، معادل ۲۰ سال است.

زیرساخت وجود دارد؟

آیا زیرساختی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی در کشور وجود دارد؟

بهرام شهریاری، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: درحال حاضر زیرساخت‌هایی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی در کشور درحال آماده‌سازی هستند. مراکزی نیز برای شارژ این خودروها در حال ساخت است.

او توضیح داد: باید از تولید خودروهای برقی در کشور استقبال کرد و اقداماتی برای جا افتادن استفاده از این خودروها در کشور انجام شود.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک عدد ماشین برقی ظرفیت ۲۵۰یک نفر شماره تماس خریداریم

  • ناشناس

    نسخه چینی بهتر این خودرو ۴۲۰۰ دلاره که حدود ۱۲۰ میلیون میشه چجوری ۲۵۰ قیمت گزاشتین هرجو مرجه دیگه یا جنگه؟گیر اوردین ملتو نه!موفق باشین

  • ناشناس

    قیمت بالاست

  • ناشناس

    میخان این اسباب بازی رو 250 میلیون یا بیشتر به ملت قالب کنن… خودش میگه 80 درصد تولید داخله بعد قیمتش رو به دلار حساب و اعلام می کنه..!.. بجز این در ایران برق گرونه مقرون بصرفه نیست و صنعت خودرو برقی رو دیر شروع کردند.. کشورهای صنعتی بدنبال خودرو هیدروژنی هستند..

  • امیر

    خدایا خودت بهمون رحم کن !
    امکانش هست ما خودرو نسازیم، خیلی از کشورها خودرو نمیسازن یا اگه میسازن یکی دو نوع…
    آخه 100 مدل خودرو داریم که تفاوت هر صدتاش باهم توی آینه و بالابر شیشه و… که آدم خجالت میکشه بگه خودرو ! حالا صدویکمیش ساخته نشه نمیشه ؟!!!

  • ناشناس

    خدایی خجالت نمیکشین ؟نه مردونه روتون میشه؟من دوتا ماشین ام وی ام ۱۱۰ و ام وی ام ۱۱۰ اس داشتم الان که اینو میبینم اتاقش ۱۱۰s داشبورد و فرمون و مابقی مخلفات ۱۱۰ معمولیه .باطری هم که وارداتیه ‌. ورا اینقدر خرج کردین این استعدادتونو .راحت پراید که داشتین .یه رفرش میزدین بطری میزاشتین روش میشد شلغم هیبریدی .خاک همه عالم به سرتون

  • ناشناس

    کجا میشه خرید